Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mazda MX-5 Turbo od BBR má až 306 koní z přeplňovaného dvoulitru
14.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský úpravce přepracoval svou loňskou verzi GT270. Nově tak máte k dobru vyšší i nižší výkon, přičemž ceny startují na 225 tisících korun.
O kultovním japonském roadsteru upraveném britskou tuningovou firmou BBR (Brodie Brittain Racing) jsme se zmiňovali již v loňském roce. V té době ovšem dvoulitrový motor doplněný zakázkovým turbodmychadlem Garrett GT25 posílal na zadní kola „pouze“ 270 koní. Nyní úpravce svou nabídku lehce přepracoval, díky čemuž zde máme dokonce dva modely ve dvou verzích. Ta nejsilnější přitom nabízí 306 koní.
Než se ovšem k vrcholu dostaneme, představíme fázi číslo jedna - základní přeplňování, které je dostupné jak pro dvoulitr, tak i pro 1,8litrovou pohonnou jednotku. Výkon přitom stoupne na 266 koní v prvním a 233 koní v druhém případě, za což je kromě zmiňovaného dmychadla zodpovědné také nové sání, přidaný mezichladič, zakázkové výfukové potrubí či speciální ocelové rozvody.
Fáze číslo dvě již přihazuje sportovní sání K&N, svíčky NGK Iridium, vylepšenou spojku Exedy nebo ještě lepší výfuk z nerez oceli. Výkon přitom u dvoulitru šplhá na 306 koní, zatímco u slabšího motoru dostáváte pod pravou nohu koní 264. Ceny přitom startují na částce 8 150 Eur (cca 225 000 Kč) za vylepšení číslo jedna u slabšího motoru.
Za tuto sumu samozřejmě můžete očekávat výrazné zlepšení jízdní dynamiky, kdy MX-5 s výkonem 266 koní zvládne akceleraci z klidu na stovku za 5,1 sekundy a rozjede se až na 240 km/h. U silnějšího provedení bohužel přesné hodnoty známy nejsou, očekávat se však dá přibližně 4,7sekundový sprint a nejvyšší tempo okolo 250 km/h.
Po stránce kosmetické se Mazda MX-5 po návštěvě firmy BBR prakticky nezměnila. V motorovém prostoru však nově najdete až 306 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 9 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav: 18.–19. května 2024 13:30
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli poslední Audi A6 jako ojetinu za třetinu původní ceny, pověst extra držáku nepřehání
před 2 hodinami - Výrobce extrémních obytných off-roadů zkrachoval. Jeho auta měla přežít i apokalypsu, sám tak tuhý kořínek neměl
před 4 hodinami - Vietnamec, který i v Česku vydělal jmění na nudlích, pěchuje do své chřadnoucí automobilky další a další miliardy
před 5 hodinami - V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před 7 hodinami - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.29. 17:16 - GeneHawkins
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 16:42 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 15:50 - denis
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 15:10 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.29. 15:10 - Vrooom
- Politický koutek 04.29. 12:01 - mattonecz
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus