Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes-AMG A45 má po úpravě Posaidonu 485 koní, 242,5 koně na litr
29.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejsilnější Áčko na trhu zvládne nejvyšší rychlost 310 km/h i zrychlení z klidu na stovku pod čtyři sekundy. Zároveň má i větší kola či brzdy.
Německá tuningová firma Posaidon se před koncem roku pořádně rozjela. Zatímco před pár dny jsme si mohli posvítit na poladěný Mercedes-AMG C 63 Kombi, nyní tu máme úpravy určené hatchbacku A45. Ten ve standardu po faceliftu disponuje 381 koňmi, což je na dva litry objemu a čtyři válce výkon více než působivý. Nicméně Posaidon dokáže z této pohonné jednotky aktuálně vydolovat až 485 koní, tedy 242,5 koně na litr. To je již výkon, před kterým musíme udiveně kroutit očima a ptát se, jak na tom bude spolehlivost.
Zmiňované stádo je přitom až třetí fází ladění motoru, kdy ke slovu přišla nová turbodmychadla, odlišná řídicí jednotka a optimalizované sání. Sáhnout je ovšem možné pouze po jiné mapě motoru, který tak může ve fázi č. 1 produkovat 405 koní a 490 Nm. V kombinaci s posunutým omezovačem přitom nejvyšší rychlost narostla na 288 km/h. O deset kilometrů rychleji pak může uhánět hatchback osazený upgradem č. 2, se kterým je spojeno 445 koní a 535 Nm.
My se ovšem dnes budeme zabývat jen oním vrcholem, kdy oněch 485 koní doplňuje také 555 Nm točivého momentu. Ten přitom musel být elektronicky omezen kvůli převodovce, přestože i ta doznala modifikací. S tímto výkonem se Mercedes-AMG A 45 rozjede až na 310 km/h, zrychlení z klidu na stovku ale Posaidon bohužel nezveřejnil. Jelikož ovšem standardní verzi postačí 4,2 s, upravený model se dozajista pod čtyři sekundy dostane.
Tím nám specifické modifikace spojené s tímto vozem končí, zbývající úpravy jsou shodné se zmiňovaným kombíkem. K mání jsou tedy 18- až 21palcová třídílná litá kola Radinox, větší brzdy nebo deaktivace systému start/stop. Kromě toho je možné požádat rovněž o vypnutí systému upozorňujícího na nezapnutí bezpečnostních pásů, televize či DVD mohou oproti tomu po zásahu techniků fungovat i během jízdy.







Tuningová firma Posaidon vydolovala z dvoulitrového motoru 485 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 11 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
