Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes A 45 AMG Posaidon má až 445 koní, plavit po moři se neumí
19.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Německý úpravce se skoro mytologickým jménem připravil tři úrovně zvýšení výkonu pro verze AMG Mercedesů A, CLA a GLA. Nejsilnější Áčko má zvládnout skoro 300 km/h.
Ač by k tomu jméno tunera Posaidon svádělo, cílem této německé firmy není přestavovat Mercedesy a Maybachy na obojživelná vozidla. Zaměřuje se, jako všichni ostatní tuneři, na odlišení zevnějšku od série a na zvýšení výkonu.
Jejich nejnovější výtvor doplňuje rodinu nejmenších affalterbašských strojů. Na snímcích vidíme model A 45 AMG, ale úpravy motoru jsou dostupné i pro sedan CLA a crossover GLA ve verzích AMG. Dvoulitrový motor (pryč je doba, kdy čísla v názvech Mercedesů označovala objem motoru aspoň zhruba) dává 360 koní a 450 Nm ve standardním provedení, což jej činí motorem s druhým nejvyšším litrovým výkonem, první je 3,8litrová V8 v McLarenu P1.
U Posaidonu seznali, že 180 koní na litr je málo a zapracovali na zvýšení. Snaha přinesla 222,5 koní na litr, tedy 445 koní celkově a ohromných 535 Nm, která putují na všechna čtyři kola. Na loňský 450koňový výtvor Carlssonu, model CCA 45 RSR, to sice nestačí, ale i tak to jsou velmi působivá čísla. Motor upravený Posaidonem spolupracuje pravděpodobně se standardním sedmistupňovým automatem a teoreticky zvládne rozjet Áčko na 297 km/h.
Pokud byste tolik páry pod kapotu nechtěli, ale standardní A 45 AMG by vám přesto přišlo slabé, Posaidon nabídne i dvě nižší varianty úpravy - základní zvedá výkon na 385 koní a 485 Nm a střední nabídne 405 koní a 490 Nm. Úpravce "v zájmu zachování spolehlivosti" doporučuje zůstat u základního zvýšení výkonu, protože "sourozenci rodiny A nejsou stavěni na více než 500 Nm", jak říká tisková zpráva.
Jak Posaidon takových výkonů dosáhl, je v podstatě jasné - úpravou softwaru. Holedbá se ale, že se nesnížil k instalaci tzv. power boxu, ale že upravil software přímo v originální řídící jednotce motoru. O jiných změnách zmínka není. Po stránce vizuální se musíme opakovat, většina těcho úprav má stejný recept - pozměnit nárazníky a prahy, sériové koncovky výfuku nahradit jinými a pokud možno větším počtem a mezi ně nastěhovat falešný difuzor. Oproti jiným úpravám designu je však tato relativně střízlivá a nechává na voze sériová kola.
Tuneři většinou na konec tiskové zprávy připojí větu o tom, že za své tisíce eur dostanete kromě koníků a karbonu navíc také jakousi záruku a certifikát TÜV. Kreace Posaidonu zkoušky TÜV touto dobou podstupují a zatím není ani jasné, kolik těch tisíců bude potřeba na stůl vysázet.
Neznalé oko na první pohled nemusí odhalit až 440 koní a 535 Nm v hávu hatchbacku od Mercedesu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova