Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání

Co byste na pohled čekali od tohoto auta? Schopnost odvézt rodinu na dovolenou? Má ji, k tomu ale disponuje výkonem, s nímž dovede držet krok i sportovními vozy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání

18.11.2018 | Mirek Mazal

Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co byste na pohled čekali od tohoto auta? Schopnost odvézt rodinu na dovolenou? Má ji, k tomu ale disponuje výkonem, s nímž dovede držet krok i sportovními vozy.

Auta spadající do kategorie spáčů neboli sleeperů se nám zamlouvají. Nemají zapotřebí provokovat okolí viditelnými úpravami, které neodpovídají skutečným možnostem automobilu, dělají pravý opak. V těle vlka si hrají na beránky, okolí nechávají chladným a ve správný moment jej dokážou překvapit svými schopnostmi.

Pěknou ukázkou dokonalého spáče je kompaktní MPV Volkswagen Touran, které po úpravě jezdí jako sportovní automobil. Od rodinného vozidla s dvoulitrovým čtyřválcem by asi nikdo nečekal výkon přes 350 koní. Přesně to je u sleeperů kouzlem, proto se majitel odhodlal k úpravám s cílem zachovat rodinné hodnoty a přitom dostat dynamiku do úplně jiných sfér.

Společné výlety mohou nyní probíhat bez problému napříč závodními okruhy. Standardní motor byl nahrazen známou zážehovou jednotkou 2,0 TFSI původem z Volkswagenu Golf R či Audi S3. Přeplňované ústrojí po dalších modifikacích posílá na kola ověřený výkon 274 kW (373 koní) a 475 Nm při natankování vysokooktanového benzínu. Takovými čísly se hrdě chlubí například BMW M2.

Sympatie holandskému postupu zvyšují i další úpravy, které se týkají ostatních komponentů. Software řídicí jednotky od firmou JD Engineering je podpořen novým mezichladičem stlačeného vzduchu převzatého z Audi S3. Koncernové ladění pokračovalo na vylepšeném podvozku, kam zamířil brzdový systém z Golfu R.

Majitel vozu hovoří o možnosti dosažení rychlostí okolo 250 km/h, i daleko za hranicí českých zákonů se prý vysoký automobil stále chová stabilně. Dobrému pocitu jistě pomáhají větší pneumatiky o šířce 235 mm. Tím zásadní změny končí, aby Volkswagen neměl problémy během absolvování technické kontroly a také nebudil podezření.

Největším problémem bylo nahradit původní benzínový motor bez turbodmychadla za zdatnější kousek s přeplňováním. Autoři si museli poradit s elektrikou, desítky vodičů našlo úplně nové umístění. „Asi 90 kabelů bylo zapojeno úplně do jiné zásuvky,“ říkají s úsměvem. Majiteli lze jeho rodinnou raketu jen tiše závidět, takto výkonných a rychlých MPV jezdí po světě jen hrstka.


Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání - 1 - VW Touran TFSI sleeper foto 01Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání - 2 - VW Touran TFSI sleeper foto 02Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání - 3 - VW Touran TFSI sleeper foto 03Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání - 4 - VW Touran TFSI sleeper foto 04
Málokdo by řekl, že nenápadný VW Touran má podobný výkon jako sportovní BMW M2. S dynamikou nebude při své velikosti a hmotnosti o mnoho pozadu

Zdroj: Drivnig Fun

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše