Reklama

Němci stvořili extrémní kombík s výkonem Bugatti. Problém nemá ani s 320 km/h

Němci jsou na výkonné kombíky přeborníci, nabízí jich hned několik. Co ale když vám žádné z těch továrních není dost? Pak může přijít vhod stroj úpravce ABT, počítá s 1 018 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Němci stvořili extrémní kombík s výkonem Bugatti. Problém nemá ani s 320 km/h

6.7.2018 | Petr Prokopec | 9 příspěvků

Němci jsou na výkonné kombíky přeborníci, nabízí jich hned několik. Co ale když vám žádné z těch továrních není dost? Pak může přijít vhod stroj úpravce ABT, počítá s 1 018 koňmi.

Pro německou tuningovou společnost ABT jsou modifikace kombíků se čtyřmi kruhy ve znaku na denním pořádku. Ostatně stačí vzpomenout na poslední vůz lyžaře Jona Olssona, jímž je právě modifikované Audi RS6 Avant. Úpravce jej vyladil na 705 koní a 880 Nm točivého momentu, což jsou opravdu působivá čísla. Nicméně ve srovnání s novým projektem německé společnosti působí jako chudý příbuzný.

ABT momentálně vyrukoval s kreací zvanou RS6-E, již tituluje jako koncept. Není tedy jisté, zda se dočkáme alespoň limitované série, nebo jestli projekt pouze naznačuje možnosti úpravce. Ty jsou ale evidentně opravdu působivé, neboť firma napěchovala pod kapotu 1018 koní a 1 291 Nm. Vůči zmiňovanému vozu Jona Olssona zde tak máme nárůst o 313 koní, oproti sérii pak dokonce o 413.

Daná čísla jsou více než působivá, jízdní dynamikou ale modifikované Audi RS6 již tolik neoslní. Zatímco série potřebuje ke zrychlení z klidu na stovku 3,7 sekundy, u konceptu se čas zkracuje o čtyři desetiny sekundy. To ovšem příliš neodpovídá nárůstu výkonu na téměř dvojnásobek. Právě s ohledem na tento posun bychom čekali větší přiblížení k třem sekundám, chleba se ale může lámat až ve vyšších rychlostech.

Kombík totiž nespoléhá jen na přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, do vínku nově dostal i elektromotor a baterie o kapacitě 13,6 kWh. Kromě elektromotoru dostal vůz také novou řídicí jednotkou, kompletně vyměněno bylo i výfukové potrubí. RS6-E má dále lehce upravený vzhled, těžící z přidaného čelního splitteru a předních bočních stabilizačních křidélek. Přepracovány byly rovněž boční prahy, dozadu se pak nastěhoval mohutnější spoiler. Dorazila také 21palcová litá kola a pružiny H&R, jež se starají o dynamičtější postoj vozu. Vizuální agresivitu pak zvenčí umocňuje ještě grafický polep.

Na změny došlo také v interiéru, oproti zevnějšku jsou ale již jen drobného rázu. V podstatě jde jen o nalakování několika detailů zelenou barvou, jež má řidiči i zbytku posádky připomínat „ekologické“ ústrojí pod kapotou. To se navíc kromě výše zmíněného musí obejít také bez omezovače, nejvyšší rychlost tedy nepřekvapivě již nekončí obligátní dvěstěpadesátkou, nýbrž 320 km/h. Rychlejší kombík abyste pohledali...

Němci stvořili extrémní kombík s výkonem Bugatti. Problém nemá ani s 320 km/h - 1 - ABT Audi RS6-E 2018 prvni sada 01Němci stvořili extrémní kombík s výkonem Bugatti. Problém nemá ani s 320 km/h - 2 - ABT Audi RS6-E 2018 prvni sada 02Němci stvořili extrémní kombík s výkonem Bugatti. Problém nemá ani s 320 km/h - 3 - ABT Audi RS6-E 2018 prvni sada 03Němci stvořili extrémní kombík s výkonem Bugatti. Problém nemá ani s 320 km/h - 4 - ABT Audi RS6-E 2018 prvni sada 04Němci stvořili extrémní kombík s výkonem Bugatti. Problém nemá ani s 320 km/h - 5 - ABT Audi RS6-E 2018 prvni sada 05Němci stvořili extrémní kombík s výkonem Bugatti. Problém nemá ani s 320 km/h - 6 - ABT Audi RS6-E 2018 prvni sada 06Němci stvořili extrémní kombík s výkonem Bugatti. Problém nemá ani s 320 km/h - 7 - ABT Audi RS6-E 2018 prvni sada 07Němci stvořili extrémní kombík s výkonem Bugatti. Problém nemá ani s 320 km/h - 8 - ABT Audi RS6-E 2018 prvni sada 08Němci stvořili extrémní kombík s výkonem Bugatti. Problém nemá ani s 320 km/h - 9 - ABT Audi RS6-E 2018 prvni sada 09Němci stvořili extrémní kombík s výkonem Bugatti. Problém nemá ani s 320 km/h - 10 - ABT Audi RS6-E 2018 prvni sada 10
Audi RS6 Avant dostalo od firmy ABT více než působivých 1 018 koní. Překvapivě je s nimi však na stovce za stejných 3,3 sekundy jako sériové BMW M5 Competition s mnohem nižším výkonem

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 9 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama