Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího

Pokud nepotřebujete nastavení podvozku „Nürburgring“, můžete sáhnout po 340 koních, jenž vám zaručí lepší dynamiku než u Clubsportu S.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího

25.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud nepotřebujete nastavení podvozku „Nürburgring“, můžete sáhnout po 340 koních, jenž vám zaručí lepší dynamiku než u Clubsportu S.

Nejnovější Volkswagen Golf GTI Clubsport S vzbudil zájem celé řady fanoušků hot hatchů, zejména pak svým výkonem ze Severní smyčky. Tu obkroužil za 7 minut a 49,21 sekundy, pročež se stal králem hot hatchů, o předokolkách ani nemluvě. Německá značka však vzápětí přišla s poněkud studenou sprchou, jenž se týká dostupnosti - vyrobeno totiž bude pouze 400 kusů, přičemž český trh může počítat pouze se zlomkem této porce.

Kapesníky z kapes ovšem tahat nemusíte, místo toho si připravte peněženku a vyrazte pro poněkud slabší VW Golf GTI Clubsport. Ten má ve vínku taktéž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, se kterým mohou u tuningové společnosti ABT udělat hotové divy. Dokonce až takové, že varianta S bude rázem se svými 310 koňmi chudým příbuzným.

Úpravce totiž vozu dodal novou řídicí jednotku, která výkon zvedla z 265 na 340 koní a točivý moment z 350 na 430 Nm. Logicky se tak proměnila i jízdní dynamika, kdy v případě manuálu i automatu můžete počítat se zrychlením na stovku za 5,6 sekundy. Vůči dárcovskému vozu jste tak rychlejší o sedm desetin, vůči „eSku“ o dvě desetiny sekundy.

Mimo to se zvedla také nejvyšší rychlost, a sice z 250 na 265 km/h. I v tomto ohledu máte lehce navrch nad továrním vozem, přičemž cena za tuto jízdní dynamiku činí nepříliš drastických 67 500 Kč. I s cenou základního Golfu GTI Clubsport (789 900 Kč za manuál, 849 900 Kč za automat) jste tak stále pod milionem korun.

Aby přitom varianta od ABTu nezaostala také v zatáčkách, může se dále pochlubit výškově stavitelným podvozkem, tužšími stabilizátory či většími brzdami s 370milimetrovými kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu. Dále pak jsou k mání 18- až 20palcová odlehčená litá kola v designech CR, DR, ER-C a FR.

Nechybí ani slušivější bodykit složený z předního spoileru, mohutnějších bočních prahů a zadního nárazníku, skrze který vykukují čtyři koncovky výfuku. Kromě toho dorazily ještě odlišné kryty zpětných zrcátek a případně i kontrastní lakování a grafické polepy. Za všechny tyto doplňky ovšem již platíte extra.


Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího - 1 - ABT VW Golf GTI Clubsport 01Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího - 2 - ABT VW Golf GTI Clubsport 02Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího - 3 - ABT VW Golf GTI Clubsport 03Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího - 4 - ABT VW Golf GTI Clubsport 04Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího - 5 - ABT VW Golf GTI Clubsport 05Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího - 6 - ABT VW Golf GTI Clubsport 06
VW Golf GTI Clubsport se u firmy ABT dočkal tuningu, kterým zvládá cupovat i továrního rekordmana z Ringu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.