Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího

25.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Pokud nepotřebujete nastavení podvozku „Nürburgring“, můžete sáhnout po 340 koních, jenž vám zaručí lepší dynamiku než u Clubsportu S.

Nejnovější Volkswagen Golf GTI Clubsport S vzbudil zájem celé řady fanoušků hot hatchů, zejména pak svým výkonem ze Severní smyčky. Tu obkroužil za 7 minut a 49,21 sekundy, pročež se stal králem hot hatchů, o předokolkách ani nemluvě. Německá značka však vzápětí přišla s poněkud studenou sprchou, jenž se týká dostupnosti - vyrobeno totiž bude pouze 400 kusů, přičemž český trh může počítat pouze se zlomkem této porce.

Kapesníky z kapes ovšem tahat nemusíte, místo toho si připravte peněženku a vyrazte pro poněkud slabší VW Golf GTI Clubsport. Ten má ve vínku taktéž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, se kterým mohou u tuningové společnosti ABT udělat hotové divy. Dokonce až takové, že varianta S bude rázem se svými 310 koňmi chudým příbuzným.

Úpravce totiž vozu dodal novou řídicí jednotku, která výkon zvedla z 265 na 340 koní a točivý moment z 350 na 430 Nm. Logicky se tak proměnila i jízdní dynamika, kdy v případě manuálu i automatu můžete počítat se zrychlením na stovku za 5,6 sekundy. Vůči dárcovskému vozu jste tak rychlejší o sedm desetin, vůči „eSku“ o dvě desetiny sekundy.

Mimo to se zvedla také nejvyšší rychlost, a sice z 250 na 265 km/h. I v tomto ohledu máte lehce navrch nad továrním vozem, přičemž cena za tuto jízdní dynamiku činí nepříliš drastických 67 500 Kč. I s cenou základního Golfu GTI Clubsport (789 900 Kč za manuál, 849 900 Kč za automat) jste tak stále pod milionem korun.

Aby přitom varianta od ABTu nezaostala také v zatáčkách, může se dále pochlubit výškově stavitelným podvozkem, tužšími stabilizátory či většími brzdami s 370milimetrovými kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu. Dále pak jsou k mání 18- až 20palcová odlehčená litá kola v designech CR, DR, ER-C a FR.

Nechybí ani slušivější bodykit složený z předního spoileru, mohutnějších bočních prahů a zadního nárazníku, skrze který vykukují čtyři koncovky výfuku. Kromě toho dorazily ještě odlišné kryty zpětných zrcátek a případně i kontrastní lakování a grafické polepy. Za všechny tyto doplňky ovšem již platíte extra.

Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího - 1 - ABT VW Golf GTI Clubsport 01Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího - 2 - ABT VW Golf GTI Clubsport 02Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího - 3 - ABT VW Golf GTI Clubsport 03Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího - 4 - ABT VW Golf GTI Clubsport 04Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího - 5 - ABT VW Golf GTI Clubsport 05Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího - 6 - ABT VW Golf GTI Clubsport 06
VW Golf GTI Clubsport se u firmy ABT dočkal tuningu, kterým zvládá cupovat i továrního rekordmana z Ringu

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše