Seat Leon Cupra 2014 JE Design: 350 koní jen úpravou řídící jednotky

Držitel nejlepšího poměru výkonu a ceny na MQB dostal od JE Design dodatečných 70 koní pouze jinou ECU, dynamicky zrychlil dost citelně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Seat Leon Cupra 2014 JE Design: 350 koní jen úpravou řídící jednotky

27.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Seat Leon Cupra 2014 JE Design: 350 koní jen úpravou řídící jednotky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Držitel nejlepšího poměru výkonu a ceny na MQB dostal od JE Design dodatečných 70 koní pouze jinou ECU, dynamicky zrychlil dost citelně.

Náš první test tohoto španělsko-německého hot-hatche odhalil, že se Leon Cupra 280 ve své volkswagenovské rodině nenechá zahanbit ani silnějšími bratry s pohonem všech kol. Je proklatě rychlý, univerzální a zároveň velmi nenápadný. Nedlouho poté se naše predikce ohledně jeho kvalit jednoznačně potvrdily, neboť zajel mezi předokolkami dokonce nejrychlejší kolo na Severní smyčce německého Nürburgringu.

Nechal tedy za sebou dokonce i do té doby kralující Renault Mégane RS Trophy, třebaže šlo zřejmě jen o chvilkovou záležitost. Rozhodně si tak ale v enklávě nejostřejších hatchbacků vydobyl respekt a jistotu, že ho nikdo od konkurence nebude přehlížet. Přehlížený nemůže být ostatně ani u zákazníků, protože 280 koní za 670 tisíc nenabízí žádný z jeho „volkswagenovských bratrů“.

Německý tuner JE Design, který se zaměřuje na VW, Audi a právě Seat, nám teď ovšem naznačuje, že motor EA 888 má na víc a nepotřebuje k tomu ani bůhvíjakou úpravu. Optimalizací řídící jednotky se podařilo z 280 koní vyčarovat 350 a točivý moment poskočil z 380 Nm na 440. Díky tomu dokáže seatí hatchback upalovat stokilometrovou rychlostí už po 5,1 sekundách od rozjezdu z klidu. Pokud si nepamatujete, jak akceleruje standardní verze, pak věřte, že tohle načipované auto je o 0,6 sekundy rychlejší a předpokládáme, že akcelerace na dvoustovku a dál se zlepší ještě výrazněji.

JE Design ale nezůstává jen u výkonu. Pokud prahnete po lehce agresivnějším vzhledu, nabízí se možnost objednání předního lízátka nárazníku s agresivním červeným pruhem, sáhnout lze po prazích z karbonových vláken a devatenáctipalcových kolech v černém provedení. Komu by ani tohle nestačilo, v ceníku je také sportovní výfukový systém se čtveřicí koncovek výfuků, nižší pružiny a vlastně celý podvozek od společnosti KW, jehož zástavbou Leon přiblížíte o 45 milimetrů k silnici.


Seat Leon Cupra 2014 JE Design: 350 koní jen úpravou řídící jednotky - 1 - Seat Leon Cupra JE Design 2014 01Seat Leon Cupra 2014 JE Design: 350 koní jen úpravou řídící jednotky - 2 - Seat Leon Cupra JE Design 2014 02Seat Leon Cupra 2014 JE Design: 350 koní jen úpravou řídící jednotky - 3 - Seat Leon Cupra JE Design 2014 03Seat Leon Cupra 2014 JE Design: 350 koní jen úpravou řídící jednotky - 4 - Seat Leon Cupra JE Design 2014 04Seat Leon Cupra 2014 JE Design: 350 koní jen úpravou řídící jednotky - 5 - Seat Leon Cupra JE Design 2014 05Seat Leon Cupra 2014 JE Design: 350 koní jen úpravou řídící jednotky - 6 - Seat Leon Cupra JE Design 2014 06Seat Leon Cupra 2014 JE Design: 350 koní jen úpravou řídící jednotky - 7 - Seat Leon Cupra JE Design 2014 07Seat Leon Cupra 2014 JE Design: 350 koní jen úpravou řídící jednotky - 8 - Seat Leon Cupra JE Design 2014 08
Seat Leon Cupra od JE Design si zachoval svojí zdrženlivost a nenápadnost, v rouše beránčím však číhá slušně nabroušený vlk

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.