Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Škoda Scala se dočkala prvních úprav motoru, teď může mít výkon Octavie I RS
10.6.2019 | Petr Miler
Scala je v prodeji sotva pár týdnů a už jsou pro ni k dispozici první úpravy všech motorů v nabídce. S výkonem až 179 koní dělají z juniorského hatchbacku už docela ostře nabitou zbraň.
Její ceny známe teprve od ledna a novinářům se do rukou prvně dostala v dubnu. Pořádné akce pro zákazníky spojené s příchodem Škody Scala na trh pak u dealerů běží sotva několik týdnů a přesto vám už nyní můžeme představit první nabídku úprav všech motorů v nabídce, které si do nového kompaktního hatchbacku můžete pořídit.
I to je výhoda související s tím, že Scala nenabízí vlastně žádný specifický motor, ale kopíruje paletu agregátů dostupných v jiných modelech Škody či koncernu VW. Německá firma DTE-Systems tak s vývojem nových ladění motorů zřejmě neměla žádnou velkou práci a jen ověřila, že dříve připravené modifikace fungují i v nejnovější škodovce. Podstatný je také fakt, že u DTE sází na stále obvyklejší externí jednotky, které stačí napojit na vybrané senzory vozu bez nutnosti „lámat” jakýkoli kód, což práci dále usnadňuje.
Co si tedy můžete pořídit? Jde o modifikace skutečně všech tří jednotek ve čtyřech laděních, které nyní Scala nabízí. Pro základní benzinový tříválec 1,0 TSI je k dispozici navýšení výkonu resp. točivého momentu z 95 koní a 175 Nm na 118 koní a 210 Nm, pro jeho lepší verzi pak z 115 koní a 200 Nm na 137 koní a 235 Nm.
Máte-li zálusk spíše na nejsilnější motor 1,5 TSI, pak jeho sériových 150 koní a 250 Nm se může proměnit ve 179 koní a 308 Nm. To už jsou velmi slušná čísla, která by před léty vydala i na verzi RS (Škoda Octavia I ve verzi RS pracovala se 180 koňmi), s čímž koresponduje i zlepšení akcelerace z 0 na 100 km/h na 7,4 sekundy, tedy o 0,8 s oproti standardu. Nová maximální rychlost známa není.
Pokud si pak Scalu pořídíte s dieselem 1,6 TDI, pak jeho sériových 115 koní a 250 Nm lze vybičovat až k 134 koním a 290 Nm. V případě této verze, stejně jako u tříválcových litrů, DTE míru zlepšení akcelerace nepopisuje, naznačuje ale zlepšení k lepšímu asi o 10 %.
Každá externí jednotka přichází s několika úrovněmi ladění, které si řidič může sám přepínat klidně i přes mobilní telefon (Sport, Dynamic a Efficiency), přičemž zmíněné nárůsty výkonu jsou samozřejmě spojené jen s tou první. Další se soustřeďují na kompromis mezi dynamikou a spotřebou nebo přímo spotřebu paliva. Ani v tomto případě ale neznáme přesnější data o tom, jak mají úpravy apetitu motorů pomoci. K dispozici je dále tzv. PedalBox, který umožňuje nastavovat reakce motoru na plynový pedál tak, aby odpovídaly vašim představám.
Jestliže vás tato nabídka zaujala, všechny modifikace si můžete hned pořídit, dokonce i přes internet a doma sami nainstalovat. DTE působí i v České republice a například pro verzi 1,5 TSI nabízí jednotku PowerControl X s možností nastavení přes mobil za 15 300 Kč, za PedalBox se připlácí 5 100 korun.




Škoda Scala se už teď s výkonem můžě posunout až k hranici 180 koní a akceperaci na stovku stlačit výrazně pod 8 sekund
Zdroj: DTE Systems
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
