Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Škoda Scala se dočkala prvních úprav motoru, teď může mít výkon Octavie I RS
10.6.2019 | Petr Miler
Scala je v prodeji sotva pár týdnů a už jsou pro ni k dispozici první úpravy všech motorů v nabídce. S výkonem až 179 koní dělají z juniorského hatchbacku už docela ostře nabitou zbraň.
Její ceny známe teprve od ledna a novinářům se do rukou prvně dostala v dubnu. Pořádné akce pro zákazníky spojené s příchodem Škody Scala na trh pak u dealerů běží sotva několik týdnů a přesto vám už nyní můžeme představit první nabídku úprav všech motorů v nabídce, které si do nového kompaktního hatchbacku můžete pořídit.
I to je výhoda související s tím, že Scala nenabízí vlastně žádný specifický motor, ale kopíruje paletu agregátů dostupných v jiných modelech Škody či koncernu VW. Německá firma DTE-Systems tak s vývojem nových ladění motorů zřejmě neměla žádnou velkou práci a jen ověřila, že dříve připravené modifikace fungují i v nejnovější škodovce. Podstatný je také fakt, že u DTE sází na stále obvyklejší externí jednotky, které stačí napojit na vybrané senzory vozu bez nutnosti „lámat” jakýkoli kód, což práci dále usnadňuje.
Co si tedy můžete pořídit? Jde o modifikace skutečně všech tří jednotek ve čtyřech laděních, které nyní Scala nabízí. Pro základní benzinový tříválec 1,0 TSI je k dispozici navýšení výkonu resp. točivého momentu z 95 koní a 175 Nm na 118 koní a 210 Nm, pro jeho lepší verzi pak z 115 koní a 200 Nm na 137 koní a 235 Nm.
Máte-li zálusk spíše na nejsilnější motor 1,5 TSI, pak jeho sériových 150 koní a 250 Nm se může proměnit ve 179 koní a 308 Nm. To už jsou velmi slušná čísla, která by před léty vydala i na verzi RS (Škoda Octavia I ve verzi RS pracovala se 180 koňmi), s čímž koresponduje i zlepšení akcelerace z 0 na 100 km/h na 7,4 sekundy, tedy o 0,8 s oproti standardu. Nová maximální rychlost známa není.
Pokud si pak Scalu pořídíte s dieselem 1,6 TDI, pak jeho sériových 115 koní a 250 Nm lze vybičovat až k 134 koním a 290 Nm. V případě této verze, stejně jako u tříválcových litrů, DTE míru zlepšení akcelerace nepopisuje, naznačuje ale zlepšení k lepšímu asi o 10 %.
Každá externí jednotka přichází s několika úrovněmi ladění, které si řidič může sám přepínat klidně i přes mobilní telefon (Sport, Dynamic a Efficiency), přičemž zmíněné nárůsty výkonu jsou samozřejmě spojené jen s tou první. Další se soustřeďují na kompromis mezi dynamikou a spotřebou nebo přímo spotřebu paliva. Ani v tomto případě ale neznáme přesnější data o tom, jak mají úpravy apetitu motorů pomoci. K dispozici je dále tzv. PedalBox, který umožňuje nastavovat reakce motoru na plynový pedál tak, aby odpovídaly vašim představám.
Jestliže vás tato nabídka zaujala, všechny modifikace si můžete hned pořídit, dokonce i přes internet a doma sami nainstalovat. DTE působí i v České republice a například pro verzi 1,5 TSI nabízí jednotku PowerControl X s možností nastavení přes mobil za 15 300 Kč, za PedalBox se připlácí 5 100 korun.
Škoda Scala se už teď s výkonem můžě posunout až k hranici 180 koní a akceperaci na stovku stlačit výrazně pod 8 sekund
Zdroj: DTE Systems
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz