Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Také korejská auta se ladí, Shiftech dostal z Kie Cee'd 247 koní
25.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na evropské tuningové scéně záři hlavně úpravy německých strojů. K vyšším výkonům lze ale vycepovat i exotičtější zboží, třeba korejskou Kiu Cee'd.
Náš magazín není zrovna tuningovým speciálem, o zajímavý úpravách aut vás ale informujeme pravidelně. Pokud ovšem nahlédnete do sekce Tuning, zjistíte, že asi tak 9 z 10 článků na toto téma pojednává o německých automobilech. Sem tam se najde něco japonského, sem tam něco amerického, občas také nějaký Ital či Brit, zbylé případy jsou opravdu výjimečné. Není to přitom dáno tím, že bychom byli prací úpravců soustřeďujících svou pozornost na německé vozy tak unešeni, jiná auta se zkrátka v Evropě příliš často neupravují. To ale neznamená, že se neupravují vůbec.
Cokoli korejského je na evropské tuningové scéně naprostou raritou, z viditelnějších případů jde asi tak o dva ročně. Proč tomu tak je, je otázkou - na jednu stranu sice lze říci, že Kiu nebo Hyundai si většina lidí nekupuje zrovna srdcem a pokud to náhodou učiní, málokdy jde o stroj, který by se dal nějak jednoduše ladit. Je tu ale pár výjimek a tou snad nejviditelnější je Kia Cee'd GT - podle našeho testu nejlepší Kia všech dob a podle kolegovy videodokumentace jejích schopností vůz emocemi nabitý až k prasknutí. Se svými schopnostmi nezapadne ani vedle Seatu Leon SC, dynamikou se ale ani na něj - navzdory vyššímu nominálnímu výkonu - nechytá. Právě tomuto lze ale vhodnou úpravou pomoci a relativně snadno - auto má pod kapotou motor s turbem.
O slovo se v tomto případě hlásí méně známý tuner Shiftech, který navzdory svému jménu sídlí ve francouzském Lyonu. Právě on si vzal do parády Cee'd GT, který ve standardním provedení posílá na kola přední osy přes šestistupňový manuál 204 koní a 265 Nm z motoru 1,6 T-GDI. Francouzům to přišlo málo, a tak výstupní hodnoty posunuli o slušný kousek dále - na 247 koní a 413 Nm. Právě z výrazného nárůstu točivého momentu je patrný nutně výrazný nárůst výkonu v nižších a středních otáčkách, který sériovému motoru chybí. A 43 koní navíc ve špičce pochopitelně přijde také vhod.
Jak moc se dynamika vozu změní, nevíme, tušíme však, že citelně. Standardních 7,7 sekundy zrychlení na stovku (nic extra, přiznejme si) tak jistě poletí pod 7 a možná i blízko šesti sekundám - o to by se právě nárůst výkonu v celém spektru otáček měl postarat. Maximální rychlost 230 km/h by se pak mohla dostat přes 240, ale to už spekulujeme.
Pokud vám 247 koní na jedna-šestku přijde být hodně, připomeňme, že Peugeot RCZ R doluje ze stejného objemu 270 koní a funguje výborně. Přesto je třeba připustit, že tak malý objem motoru je pro Cee'd limitem a pochopitelně i možnosti úpravců omezuje. Z dvoulitrových TSI koncernu VW dostávají tuneři i 400 koní...
Cenu modifikace neznáme, Shiftech vám k tomu ale jistě rád řekne více. My už jen dodáme, že níže naleznete též grafy a data o naměřeném výkonu sériového i upraveného motoru, což vám o povaze tohoto vylepšení (snad vylepšení...) řekne zřejmě nejvíce.
Úpravy vozů Kia jsou v Evropě výjimkou, takhle si vzal Shiftech do parády motor Cee'du GT
Fotky Kie Pro_Cee'd GT z našeho předloňského testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva