Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tento nenápadný VW Golf má pod kapotou pořádné překvapení. Stavěli ho i Češi
22.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jasně, je to verze R, která u znalých vzbudí respekt. Ani ti ale nebudou tušit, že mají tu čest s výkonnějším autem, než je Ferrari 488 Pista nebo McLaren 720s.
Rychlé hatchbacky zažívají v posledních letech velký boom. Zákazníci slyší na praktické balení se silným motorem. Na čele výkonového spektra bojují o vítězný prapor značky Audi a Mercedes-AMG, které s každou novou generací posouvají hranice kilowattů produkovaných přeplňovanými jednotkami o kousek dále. Poslední Audi RS3 dosahuje 294 kW (400 koní), neskutečná porce na pořád rodinný hatchback.
Mírnější hot hatch v podobě Volkswagenu Golf R má přesně o 66 kW méně čili 228 kW a 310 koní. Něco o slabém kusu, mohli by si pomyslet majitelé RS3. To by je ale nesměl dojet čerstvě dokončený, tmavě modrý třídveřový Golf od společnosti HGP - tomu stačí polechtat plyn a ani 400koní v Audi by nemělo absolutně žádnou šanci.
Aby bylo jasno, německá firma HGP Turbonachrüstung přetvořila sedmou generaci Golfu R ve stroj, který dokáže na silnicích potrápit i ty nejlepší supersporty. Pod kapotu úpravce nainstaloval dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru původně z Passatu. V motorovém prostoru nezbyl ani centimetr volného místa, protože se tam nastěhovalo 738 koní (543 kW). Skoro dvakrát tolik než v Audi RS3, které se rázem proměnilo ve stojící objekt ve zpětném zrcátku. Golf R HGP se nyní může směle rovnat s tím nejlepším, co automobilový trh nabízí. Výkonu má více než McLaren 720S, Ferrari 488 Pista nebo Porsche 911 GT2 RS, pouze vozy jako Lamborghini Aventador S a Ferrari 812 Superfast se tomuto Golfu papírově vyrovnají.
Autoři odvážné modifikace hovoří o zrychlení na 100 km/h za méně než 3 sekundy, na 200 km/h za cca 8,9 sekundy a nejvíc teoreticky půjde dosáhnout 330 km/h, kvůli převodům. Řazení rychlostí zajišťuje sedmistupňová převodovka DSG právě z Audi RS3, manuální skříň by si se silou motoru neporadila.
O všudypřítomnou dynamickou rezervu se starají díly jako nové výfukové potrubí, dvojice turbodmychadel vlastní výroby HGP R28, upravené písty a spalovací komory, modifikované sání, přeprogramovaná řídící jednotka a upravená elektronika motoru. Nenápadný Golf se dá poznat zvenčí podle modrého laku, dvojice koncovek výfuku a stříbrných kol OZ Ultraleggera 8x19" s pneumatikami Pirelli P-Zero, za kterými se skrývají 400milimetrové kotouče vpředu a 350milimetrové kotouče vzadu.
Výkon graduje při 6 600 ot./min, točivý moment 925 Nm dosahuje vrcholu při 4 600 ot./min. Pozoruhodné pro nás je, že v celém projektu má prsty i česká firma - místní zastoupení KW Suspensions právě pro tento stroj dodala kompletní nastavitelný podvozek. Veškeré úpravy jsou oficiálně homologované pro silniční provoz a jen pro představu - cena takového Volkswagenu vychází na 96 000 Eur (2,5 milionu Kč). Vyloženě ideální auto, které neprovokuje, ale jede. Tedy, až na tu cenu...






Martin Gräf jako vedoucí HGP Turbonachrüstung se nechal na památku vyfotit při poslední kontrole jednoho exempláře, který putuje k novému majiteli. Závidět - v dobrém - je co...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
