Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí

Ohromné nástavce prahů a nárazníky můžou připomenout závodní auta, ale to je asi tak vše. Úpravy techniky tady nejsou na pořadu dnes.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí

22.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ohromné nástavce prahů a nárazníky můžou připomenout závodní auta, ale to je asi tak vše. Úpravy techniky tady nejsou na pořadu dnes.

Lada Vesta se vyrábí od loňského září a není to vůz, po kterém by petrolhead prahnul - největší výkon v nabídce má mít atmosférická šestnáctistovka od Nissanu a počet koní tu má být 114. Motor je spojen s pětistupňovým manuálem a pohání jen přední kola, což není nic ostudného, ale pokud jste fanda do řízení, musíte být také ruský patriot, aby vám tohle auto něco řeklo.

Dost pravděpodobně také některé již prodané kusy prošly tuningem, který bychom u nás ale spíše označili za tuzing či samolepkový tuning. O čem zatím nemáme zprávy, je monstrum jako to, vzniklé z Nissanu Almery Classic. To, co máme dnes před sebou, je práce Denise Ponjatova, šéfa designu firmy Verge příznačně z města Togliatti.

Beze změn tu zůstala snad jen střecha a asi světla, jinak vidíme nové nárazníky, nástavce blatníků a prahů, velké křídlo na zádi a upravenou kapotu - stručně řečeno. Popsat, jak moc tyhle novinky vzhled Vesty změnily, slovy dost dobře nejde, ale fotografie to ukážou perfektně. Výsledek se tváří, jako by měl třeba 400 koní a chtěl jezdit ve WTCC jako skutečný tovární speciál, jenže neví jak na to.

Na fotkách také vidíme dvě verze, jednu trochu umírněnější, která nabídne nižší zadní křídlo a méně zběsilé nárazníky a prahy, a druhou divočejší, popsanou výše. Obě dvě si zachovaly jen jednu koncovku výfuku, což je ale možná dobře, protože i kdyby tu byly čtyři, motoru by víc než 114 koní nevykouzlily.

O plánovaných úpravách pod kapotou nemáme zprávy, Denis Ponjatov je ostatně designér a technikou se nezabývá. Dovedeme si představit třeba 300 koní, jenže Lada takový motor nenabídne a dostat takový výkon z oné šestnáctistovky Nissanu by asi nebylo únosné nákladově nebo s ohledem na životnost. Prohlédněme si tedy obrázky, Ponjatovův výtvor vskutku stojí za to, i když zatím existuje jen na počítači.

Nejde ale jen o hrátky nadšeného designéra, Ponjatov by tuto úpravu chtěl dostat do produkce a dodává i nástřel ceny, za kterou by se tento kit mohl prodávat - 100 - 110 tisíc rublů. To je při současných směnných kursech docela láce, asi 32 - 35 tisíc korun. Za takovou cenu by Vesta mohla někoho zajímat, i kdyby ji slovy „all show no go” častoval celý svět...


Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 1 - lada vesta tuning denis ponjatov 01Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 2 - lada vesta tuning denis ponjatov 02Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 3 - lada vesta tuning denis ponjatov 03Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 4 - lada vesta tuning denis ponjatov 04Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 5 - lada vesta tuning denis ponjatov 04aToto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 6 - lada vesta tuning denis ponjatov 05Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 7 - lada vesta tuning denis ponjatov 06Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 8 - lada vesta tuning denis ponjatov 07Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 9 - lada vesta tuning denis ponjatov 08Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 10 - lada vesta tuning denis ponjatov 09Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 11 - lada vesta tuning denis ponjatov 10Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 12 - lada vesta tuning denis ponjatov 11Toto je první pořádný tuning Lady Vesta, grády mu nechybí - 13 - lada vesta tuning denis ponjatov 12
Divoký bodykit není svázán s úpravami motoru

Zdroj: LadaVesta.net

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.