Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf GTI Clubsport S může mít až 480 koní, má pak dynamiku supersportu
28.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf GTI Clubsport S nabízí už v sérii výkon 310 koní, což je na předokolku nemalá porce. Německý tuner jej ale posunul ještě o pořádný kus výše.
Současným králem Nürburgringu mezi předokolkami je Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Německá automobilka přitom získala rekord hned dvakrát, a sice jednou na jaře a podruhé před pár týdny. Dodnes není jasné, proč uskutečnila druhý pokus, všechny exempláře z omezené série jsou dávno vyprodány. Jejich majitele to však jistě potěšilo. Stejně tak je možná potěší nabídka tuningové firmy B&B Automobiltechnik.
Německý úpravce se koncernovým vozům trvale intenzivně věnuje a jejich techniku má v malíku. Výkon, jakého u vrcholné verze dosáhl, je více než působivý. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI dostal modifikované sání, které žene více vzduchu do vylepšeného turbodmychadla. Dále tu máme větší mezichladič, palivovou pumpu s větší kapacitou, vylepšené vstřikování či nový výfuk se sportovním katalyzátorem redukujícím zpětný tlak.
Tyto úpravy vychází na nemalých 12 950 Eur (cca 350 tisíc korun), počítat ovšem můžete s extrémními 480 koňmi a 620 Nm točivého momentu. Máme tu tedy enormní nárůst oproti standardu (310 koní), což se samozřejmě projevilo také na jízdní dynamice. Sprint z klidu na stovku totiž proběhne za 4,5 namísto 6,3 sekundy, dvoustovku pak upravený Golf GTI Clubsport S zvládne za 12,8 sekundy (místo 22,5 s).
Není pochyb o tom, že jde o hodnoty ze supersportovní ligy a můžeme se právem domnívat, že by upravené GTI obkroužilo Ring o pár sekund rychleji. Zvláště když narostla také maximálka, a to z 250 na 285 km/h. Úpravce přitom dodává, že v zájmu zachování životaschopnosti hnacího ústrojí je lepší přikoupit ještě dodatečný olejový chladič za dalších 1 298 Eur (35 100 Kč).
Tím utrácení nekončí, vedle motoru firma B&B Automobiltechnik zapracovala také na podvozku. K mání je nejen sportovnější sada pružin snižujících světlou výšku o 30 milimetrů, ale také kompletní kit KW V3 zahrnující i stavitelné tlumiče. K dispozici je rovněž účinnější brzdné ústrojí. Zvolit lze variantu s 342milimetrovými předními kotouči, se kterými stále lze používat 18palcova kola.
Varianta se 370milimetrovými kotouči již vyžaduje sadu 19palcových kol, která jsou u Volkswagenu Golf GTI Clubsport S standardem. Úpravce ovšem všechny výše zmíněné úpravy nabízí také pro méně výkonné provedení Clubsport, které standardně disponuje maximálně 290 koňmi. Pro tento model, tak jako pro „eSko“, jsou pak k dispozici i méně výkonné modifikace motoru.
Vybírat je možné mezi 360, 385 nebo 430 koňmi, přičemž součástí všech konverzí je také odstranění omezovače. B&B Automobiltechnik kromě toho dodává, že zvládá vylepšit také software dvouspojkového automatu, jímž může být vybavena právě méně výkonná sériová verze. Ta extrémnější disponuje pouze manuálem, který ovšem zůstává zcela beze změny.
VW Golf GTI Clubsport S dostal od firmy B&B Automobiltechnik do vínku až 480 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 7 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
před 5 hodinami - Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
před 6 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 7 hodinami - Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
před 8 hodinami - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva