VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty

Německý tuner HPerformance si vzal na paškál pradědečka současného Golfu R. Z motoru 3,2 V6 vydoloval masivních 650 kobyl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty

23.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý tuner HPerformance si vzal na paškál pradědečka současného Golfu R. Z motoru 3,2 V6 vydoloval masivních 650 kobyl.

Ne všichni fandové tuningu touží na populárních srazech po zisku titulu nejnápaditější či nejvýraznější optické úpravy. Před ospoilerovanou Fabií s mračítky a křídlem z Boeingu, které pod kapotou skomírá 1,2 HTP, preferují rychlost a výkon, aby na sprintech pokořili i mnohem dražší auta. Tací pak sedlají například dvoumotorovou Octavii se závratným výkonem. Jenomže najde se i řada těch, co by rádi jezdili se svým upraveným pekelníkem po běžných silnicích bez starostí kdykoliv se jim zamane. Rozumným kompromisem je pak například tenhle „čtyřkový“ Golf.

Vrcholný model R32 z roku 2002 vozí v útrobách šestiválcovou „verunu z Phaetonu“. Základních 240 koní a 320 Nm v té době v kombinaci s pohonem všech kol stačilo ke sprintu na stokilometrovou rychlost za 6,6 sekundy a maximální rychlosti 247 km/h, což byla dynamika zcela dostatečná na mnoho zajímavých aut. Jenomže dnes, kdy poslední Golf R akceleruje s převodovkou DSG na stovku za 4,9 sekundy, už to tak lákavě nevypadá. Proč tedy pradědečka neupravit...

Nadšenci z HPerformance si položili evidentně stejnou otázku a dvanáct let po uvedení daly motoru R32 nový klikový hřídel, velké turbodmychadlo a objem převrtali na rovné tři litry. Dále se rozhodli pro dodatečné benzinové čerpadlo, výkonný mezichladič, jiné sací a výfukové potrubí plus regulovatelnou řídicí jednotku. Výsledně tak R32 disponuje výkonem až 650 koní, která přenáší na silnici prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky a pohonu 4Motion. Elektronika však umožňuje pomocí hrátek s tlakem turba a dalšími parametry omezit výkon na „lidštějších“ 500 koní pro případ, že chcete jet třeba nakupovat.

O to více vás pak bude těšit absence zadních sedadel, které nahradila dodatečná karbonová výztuha karoserie. Pokud se vám zachce jezdit rychle, pak oceníte lehká kola od BBS, větší brzdy, které vypadají poměrně výkonně, skořepiny od Recara a také stavitelný podvozek se stabilizátory od H&R a tlumiči Bilstein. Pro nejhorší možné příležitosti je tu také hasicí přístroj.

Celý tuningový kit vás podle HPerformance vyjde na 20 tisíc Euro, což je zhruba 550 tisíc korun. Když k tomu přidáte nějakých 320 tisíc za pěkný Golf R32 čtvrté generace, dostanete celkem slušnou bestii za 870 tisíc, se kterou si můžete dovolit prohánět i pětkrát dražší supersporty.


VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 1 - VW Golf IV R32 HPerformance 01VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 2 - VW Golf IV R32 HPerformance 02VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 3 - VW Golf IV R32 HPerformance 03VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 4 - VW Golf IV R32 HPerformance 04VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 5 - VW Golf IV R32 HPerformance 05VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 6 - VW Golf IV R32 HPerformance 06VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 7 - VW Golf IV R32 HPerformance 07VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 8 - VW Golf IV R32 HPerformance 08VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 9 - VW Golf IV R32 HPerformance 09VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 10 - VW Golf IV R32 HPerformance 10VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 11 - VW Golf IV R32 HPerformance 11VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 12 - VW Golf IV R32 HPerformance 12VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 13 - VW Golf IV R32 HPerformance 13VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 14 - VW Golf IV R32 HPerformance 14VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 15 - VW Golf IV R32 HPerformance 15VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty - 16 - VW Golf IV R32 HPerformance 16
VW Golf IV R32 je dodnes velmi populární volbou pro všechny, kteří chtějí rychlé auto na každý den. Šestiválcové Golfy vám dnes VW nenabízí, a tak je úprava pradědečka od HPerformance poměrně zajímavou alternativou pro extrémisty

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.