Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf R32 s výkonem 650 koní potrápí i nejrychlejší supersporty
23.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Německý tuner HPerformance si vzal na paškál pradědečka současného Golfu R. Z motoru 3,2 V6 vydoloval masivních 650 kobyl.
Ne všichni fandové tuningu touží na populárních srazech po zisku titulu nejnápaditější či nejvýraznější optické úpravy. Před ospoilerovanou Fabií s mračítky a křídlem z Boeingu, které pod kapotou skomírá 1,2 HTP, preferují rychlost a výkon, aby na sprintech pokořili i mnohem dražší auta. Tací pak sedlají například dvoumotorovou Octavii se závratným výkonem. Jenomže najde se i řada těch, co by rádi jezdili se svým upraveným pekelníkem po běžných silnicích bez starostí kdykoliv se jim zamane. Rozumným kompromisem je pak například tenhle „čtyřkový“ Golf.
Vrcholný model R32 z roku 2002 vozí v útrobách šestiválcovou „verunu z Phaetonu“. Základních 240 koní a 320 Nm v té době v kombinaci s pohonem všech kol stačilo ke sprintu na stokilometrovou rychlost za 6,6 sekundy a maximální rychlosti 247 km/h, což byla dynamika zcela dostatečná na mnoho zajímavých aut. Jenomže dnes, kdy poslední Golf R akceleruje s převodovkou DSG na stovku za 4,9 sekundy, už to tak lákavě nevypadá. Proč tedy pradědečka neupravit...
Nadšenci z HPerformance si položili evidentně stejnou otázku a dvanáct let po uvedení daly motoru R32 nový klikový hřídel, velké turbodmychadlo a objem převrtali na rovné tři litry. Dále se rozhodli pro dodatečné benzinové čerpadlo, výkonný mezichladič, jiné sací a výfukové potrubí plus regulovatelnou řídicí jednotku. Výsledně tak R32 disponuje výkonem až 650 koní, která přenáší na silnici prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky a pohonu 4Motion. Elektronika však umožňuje pomocí hrátek s tlakem turba a dalšími parametry omezit výkon na „lidštějších“ 500 koní pro případ, že chcete jet třeba nakupovat.
O to více vás pak bude těšit absence zadních sedadel, které nahradila dodatečná karbonová výztuha karoserie. Pokud se vám zachce jezdit rychle, pak oceníte lehká kola od BBS, větší brzdy, které vypadají poměrně výkonně, skořepiny od Recara a také stavitelný podvozek se stabilizátory od H&R a tlumiči Bilstein. Pro nejhorší možné příležitosti je tu také hasicí přístroj.
Celý tuningový kit vás podle HPerformance vyjde na 20 tisíc Euro, což je zhruba 550 tisíc korun. Když k tomu přidáte nějakých 320 tisíc za pěkný Golf R32 čtvrté generace, dostanete celkem slušnou bestii za 870 tisíc, se kterou si můžete dovolit prohánět i pětkrát dražší supersporty.
VW Golf IV R32 je dodnes velmi populární volbou pro všechny, kteří chtějí rychlé auto na každý den. Šestiválcové Golfy vám dnes VW nenabízí, a tak je úprava pradědečka od HPerformance poměrně zajímavou alternativou pro extrémisty
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 27 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 27 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva