Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Zlatý Brabus 850 na bázi S 63 AMG je opulentním monstrem s 850 koňmi
17.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Těm, kterým přijde černá barva příliš diskrétní, nabízí úpravce z Bottropu zlatý lak. Bonusem je výkon, s nímž zvládne eSko stovku za 3,5 s a 350 km/h.
Úpravce, který ve světě proslul zejména tuningem modelů s trojcípou hvězdou, rozhodně není nějakým budižkničemu. Dvojnásob to platí o jeho vrcholných dílech, mezi nimiž bylo v poslední době k vidění například GLA s výkonem 400 koní. Vezmeme-li si však kategorii větších modelů, dostává se Brabus do docela jiných sfér, které mají k bráně do pekel rozhodně blíže. Řeč je například o modelech 850 Biturbo, jimž nečiní jediný problém dosprintovat během chvilky na 350 km/h. Mezi takové patří i vrcholná verze třídy S vzešlá z továrního S 63 AMG.
Dnes představené dílo je v podstatě vrcholem celé řady 850, protože se může kromě ostatních úprav pochlubit také jistě extrémně drahým zlatým lakem karoserie. Jedině s ním však řádně vyniknou na exteriéru tohoto monstra veškeré karbonové prvky a jedině s ním bude souhra s dvoubarevným světlým interiérem kompletně vystlaným saténově zlatou a bílou luxusní kůží tím pravým ořechovým. Pokud znáte Brabus, pak jistě víte, že kabina je po jeho kúře dotažena do posledního detailu a nabízet může bez přehánění luxus hodný Maybachu. Uvnitř byste nenašli jeden jediný laciný detail.
Zajímavější je ovšem pohled na technickou stránku věci, která odhaluje přítomnost značně upraveného pohonného ústrojí. Původní motor V8 verze 63 AMG s objemem 5,5 litru a výkonem 585 koní byl převrtán na 5,9litrovou jednotku, která s pomocí dvojice obřích speciálních turbodmychadel a posílených komponent vybudí ze svých útrob k aktivitě až ukrutných 850 koní a 1 450 Nm. S ohledem na ostatní součástky, jako je například sedmistupňová automatická převodovka AMG Speedshift MCT, je točivý moment omezen na 1 150 Nm v rozmezí 2 500 až 4 500 otáček.
Brabus sice neuvádí údaje o dynamice, ale je dost pravděpodobné, že nepojede o nic hůře než model iBusiness představený v loňském roce ve Frankfurtu. V překladu to znamená zrychlení na stokilometrovou rychlost za pouhých 3,5 sekundy a maximální rychlost 350 km/h omezenou z důvodů dostupných pneumatik. Sám úpravce přitom udává, že tahle zadokolka je v současnosti nejrychlejším a nejvýkonnějším luxusním sedanem na světě.
Pokud uvážíme pohon zadních kol, pak tahle pojízdná kancelář zjevně nebude mít problém ani s nejdelším černým podpisem na asfalt. A pokud se ptáte na cenu, pak vězte, že bez zlaté barvy a s celkem standarním interiérem stojí 850 aktuálně 324 tisíc Euro (8,9 milionů korun). Se zlatou barvou a dalšími specialitkami tak můžete v klidu počítat s deseti miliony.




































Mercedes S 63 AMG po proměně od Brabusu patří k tomu nejrychlejšímu luxusnímu přepravníku, který známe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“ včera 20:17
- Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen 6.12.2025
- Věci se vyvinuly úplně jinak: Bláznivá sezóna MotoGP 2025 6.12.2025
- KTM: První test 850cc v Jerezu 5.12.2025
- Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků 5.12.2025
Nejnovější články
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
včera
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
včera
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 21:20 - řidičBOB
- Politický koutek 12.07. 21:16 - řidičBOB
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
