Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
20 nejužranějších dieselů na trhu: berou nejvíc a přesto ne moc
21.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Diesely jsou tu od toho, aby jezdily s malou spotřebou. Ale v té se předhání každý, takže jsme se podívali po těch nejužranějších na českém trhu.
Přehled kapitol
Vznětové motory v osobních autech udělaly v Evropě kariéru zejména z jednoho důvodu - mají nižší spotřebu paliva. Svou roli jistě hraje také průběh výkonu vhodnější pro určitá auta či způsob jejich využití, mezi důvody, proč chtít diesel, ale beztak vládne vyšší provozní efektivita. Můžete namítnout, že naftové agregáty jsou preferované i v třídách, kde by spotřeba neměla být tak podstatná, ale není to pravda - jednak nikdo nechce platit za palivo více než musí a efektivita se tu vhodně spojuje s oním průběhem výkonu. Pakliže používáte vůz typu BMW 5 k pohodovým přesunům, dodá mu šestiválcový diesel převalující se mezi 2 a 3 tisíci otáček jakousi samozřejmou dynamiku pocitově srovnatelnou s někdejšími atmosférickými osmiválci. A spotřeba je u dieselu v takovém režimu jízdy zlomková, proto jim většina zákazníků začala dávat přednost, známým minusům navzdory.
U naftového motoru tedy spotřebu chceme co nejnižší, pokud není řeč o něčem na způsob Peugeotu 908 HDi se vznětovým dvanáctiválcem. I když - i u něj je spotřeba podstatná, protože čím déle vám vydrží palivo v nádrži, tím méně musíte při 24h Le Mans zastavovat pro tankování a také díky tomu lze v závodě zvítězit.
Jenže s nejnižší spotřebou se předhání všichni a všude. Dali jsme tedy v návaznosti na auta s největším dojezdem dohromady dvacet aut, která si aktuálně můžete v ČR koupit nová z autosalonů a která mají nejvyšší spotřebu nafty. Brali jsme v potaz normovaná čísla, která sice můžou být a leckdy i jsou daleko od reality, ale je to jediné dostatečně věrohodné srovnání, které v rámci celého českého trhu můžeme nabídnout. A nakonec i díky nim je žebříček zajímavý - papírová spotřeba dieselů klesla na tak extrémně nízkou úroveň, že ani ty nejužranější nelze označit za užrané.
Uvedli jsme vždy jen nejvyšší spotřebu daného modelu, takže i když má Audi A8 4,2 TDI quattro vyšší normovanou spotřebu než BMW 750d, je tu ještě A8 L, které ze všech A8 žere podle normy nejvíc. A docela nás překvapilo, že tu není číslo nad 10 litrů, protože v realitě se spousta motorů níže pod tuhle hodnotu podívá jen s opravdu velkou snahou pilota. Nicméně, nechme řečí, tady jsou výsledky.
20. Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D
Spotřeba: 6,3 l/100 km
Motorizace: 2,2 I4 DI-D
Výkon: 132 kW/180 koní
Točivý moment: 390 Nm
Hmotnost: 1 610 kg



19. - 18. Audi A6 Avant Competition 3,0 biTDI
Spotřeba: 6,4 l/100 km
Motorizace: 3,0 V6 BiTDI quattro
Výkon: 240 kW/326 koní
Točivý moment: 650 Nm
Hmotnost: 1 930 kg
19. - 18. Audi A5 Cabriolet 3,0 TDI
Spotřeba: 6,4 l/100 km
Motorizace: 3,0 V6 TDI quattro
Výkon: 180 kW/245 koní
Točivý moment: 580 Nm
Hmotnost: 1 900 kg
17. - 16. Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi
Spotřeba: 6,5 l/100 km
Motorizace: 2,0 I4 CRDi
Výkon: 136 kW/185 koní
Točivý moment: 400 Nm
Hmotnost: 1 615 kg
17. - 16. Audi A6 allroad quattro 3,0 TDI
Spotřeba: 6,5 l/100 km
Motorizace: 3,0 V6 TDI
Výkon: 235 kW/320 koní
Točivý moment: 650 Nm
Hmotnost: 1 955 kg
15. - 12. Kia Sorento 2,2 CRDi
Spotřeba: 6,6 l/100 km
Motorizace: 2,2 I4 CRDi
Výkon: 147 kW/200 koní
Točivý moment: 440 Nm
Hmotnost: 1 782 kg
15. - 12. Renault Grand Scénic 2,0 dCi
Spotřeba: 6,6 l/100 km
Motorizace: 2,0 I4 dCi
Výkon: 118 kW/160 koní
Točivý moment: 380 Nm
Hmotnost: 1 628 kg
15. - 12. Audi Q5 3,0 biTDI
Spotřeba: 6,6 l/100 km
Motorizace: 3,0 V6 BiTDI quattro
Výkon: 230 kW/313 koní
Točivý moment: 650 Nm
Hmotnost: 1 920 kg
15. - 12. BMW X5/X6 M50d
Spotřeba: 6,6 l/100 km
Motorizace: 3,0 I6 xDrive
Výkon: 280 kW/381 koní
Točivý moment: 740 Nm
Hmotnost: 2 190/2 185 kg
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 13 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
