Akce s brokovnicí zdarma ke každému autu byla přes obrovský úspěch u lidí zakázána

Svérázná akce lákající nové zákazníky na palnou zbraň, Bilbi a vlajku ke každému autu se sice u zákazníků setkala s nadšením, šéfové Fordu z ní ale u vytržení nebyli. A tak musela skončit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Akce s brokovnicí zdarma ke každému autu byla přes obrovský úspěch u lidí zakázána

30.6.2019 | Mirek Mazal

Akce s brokovnicí zdarma ke každému autu byla přes obrovský úspěch u lidí zakázána

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Svérázná akce lákající nové zákazníky na palnou zbraň, Bilbi a vlajku ke každému autu se sice u zákazníků setkala s nadšením, šéfové Fordu z ní ale u vytržení nebyli. A tak musela skončit.

Přes týden jsme vás informovali o kontroverzní akci dealera Fordu, který ke každému prodanému autu začal přidávat zdarma brokovnici, Bibli a vlajku USA. Některé to potěšilo, jiné rozlítilo, pro dealera ale tato akce fungovala - za pouhé tři dny na ni „ubalil” pět nových kupců. Přesto s ní musel skončit.

Neobvyklé lákadlo pobouřilo nejvyšší představitele automobilky a vedení Fordu oficiálně zareagovalo okamžitým zákazem pokračování podobných marketingových akcí. Prodejce nadřízeným autoritám s lítostí vyhověl, jinak by se nejspíše musel rozloučit se svou licencí.

Obchodní zastoupení Chatom Ford mělo před sebou slibnou budoucnost, protože trefné bonusy zapříčinily zvýšenou poptávku po nových modelech. Šéf firmy Koby Palmer se chlubil nadstandardními prodejními úspěchy, trojčlenný tým prodejců se prý nestíhal věnovat všem novým zájemcům osobně i po telefonu.

Zásah z horních pater ale slibně rozjetou kampaň ukončil. Ford požádal menší pobočku o ukončení nevšední propagace a v Chatomu nezbývalo nic jiného než hořce kývnout. „Takže je hotovo. Ukončili naši propagaci. Jsem velmi zklamaný,“ řekl Colin Ward za Chatom Ford. „Můžeme splnit uzavřené závazky vůči zákazníkům, ale pak s tím musíme přestat.“

Mluvčí automobilky se za celou firmu distancoval od rozdávání palné zbraně, knihy a vlajky jako „výbavy” zdarma. Organizace akce pochopitelně nepocházela z oficiálních míst: „Je to místní propagace, nikoliv něco přímo od Fordu. Prodejci jsou nezávislé firmy,“ zdůraznil T. R. Reid za Ford.

A důvod? Mediální zástupce automobilky slovy nepřímo narážel na opakované útoky osamělými střelci uvnitř amerických škol, úřadů a jiných veřejných míst. Zámořská společnost je těmito tragédiemi velmi poznamenaná, provokovat kontroverzními dary by tedy automobilce mohlo uškodit.


Akce s brokovnicí zdarma ke každému autu byla přes obrovský úspěch u lidí zakázána - 1 - Ford v USA dava zbran Bibli a vlajku foto 01Akce s brokovnicí zdarma ke každému autu byla přes obrovský úspěch u lidí zakázána - 2 - Ford v USA dava zbran Bibli a vlajku foto 02Akce s brokovnicí zdarma ke každému autu byla přes obrovský úspěch u lidí zakázána - 3 - Ford v USA dava zbran Bibli a vlajku foto 03Akce s brokovnicí zdarma ke každému autu byla přes obrovský úspěch u lidí zakázána - 4 - Ford v USA dava zbran Bibli a vlajku foto 04Akce s brokovnicí zdarma ke každému autu byla přes obrovský úspěch u lidí zakázána - 5 - Ford v USA dava zbran Bibli a vlajku foto 05Akce s brokovnicí zdarma ke každému autu byla přes obrovský úspěch u lidí zakázána - 6 - Ford v USA dava zbran Bibli a vlajku foto 06Akce s brokovnicí zdarma ke každému autu byla přes obrovský úspěch u lidí zakázána - 7 - Ford v USA dava zbran Bibli a vlajku foto 07Akce s brokovnicí zdarma ke každému autu byla přes obrovský úspěch u lidí zakázána - 8 - Ford v USA dava zbran Bibli a vlajku foto 08Akce s brokovnicí zdarma ke každému autu byla přes obrovský úspěch u lidí zakázána - 9 - Ford v USA dava zbran Bibli a vlajku foto 09
Reklama na bonus při koupi nového auta se nelíbila Fordu, který rozdávání Bible, brokovnice a vlajky zatrhl

Zdroj: Detroit Free Press

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.