Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američan zkusil vzít moderní SUV do terénu. Podívejte se, jak dopadlo
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV byla kdysi auty předurčenými ke zdolávání terénu, dnes je ale tímto způsobem nevyužívá skoro nikdo. Co když ale takový vůz do terénu přece vytáhnete?
V 90. letech minulého století ikoničnost Mitsubishi neznala mezí. Japonská automobilka si s modelem Lancer Evolution velmi dobře vedla ve světě rallye. Její Pajero také vítězilo v Dakaru, v podstatě tak každý nadšenec prahnul alespoň po krátkém svezení ve třech diamantech, když už si nemohl dovolit jejich pořízení. Je přitom zajímavé, že stačilo jedno desetiletí, aby se vše změnilo.
O ikoničnosti si dnes Mitsubishi může nechat pouze zdát, už jen proto, že legendární Evo zcela vyřadilo ze své nabídky. Ta se naopak začíná plnit SUV a jim blízké crossovery, což není překvapivé - automobilka právě v tomto segmentu hodlá dosáhnout na královský trůn. Zda se jí to povede či nikoliv, zatím není jisté. Při pohledu na schopnosti svého nejnovějšího vozu to ale vypadá, že nakročeno má dobře.
Eclipse Cross tak trochu parazituje na slavném příbuzném, vůči někdejšímu kupé a kabrioletu však disponuje vyšší stavbou karoserie i vyšší světlou výškou. Je to moderní crossover, jak se patří a svádět by tedy mohl i k výletům do terénu. Pravda, dnešní majitelé takových zpevněný asfalt v podstatě neopouští, ale co když by to přece jen chtěli zkusit?
Právě to se rozhodl vyzkoušet Dave Erickson z kanálu Everyman Driver na Youtube. A podle něj se nové Mitsubishi ani po opuštění veřejných komunikací neztratí. Nedisponuje sice tak velkou světlou výškou jako konkurence, pochlubit se ale může elektronicky řízeným systémem pohonu všech kol S-AWC. Ten přitom stojí za precizním nezávislým dávkováním výkonu na každé ze čtyř kol.
S-AWC používá senzorů, aby kontroloval chování řidiče i vozu. Sledován je tak úhel volantu, rychlost protáčení kol, točivý moment motoru, příčné i podélné přetížení, stejně jako tlak na brzdový pedál. V závislosti na tom pak vůz reaguje automaticky v jízdním režimu Auto, kromě toho ovšem můžete pohon všech kol manuálně uzamknout také v módech Snow a Gravel.
Právě při volbě těchto režimů Eclipse Cross zvládá projíždět lehce náročným terénem jako nůž máslem, přičemž pohon má na starosti 1,5litrové turbo. To je jediným dostupným motorem, prý dostatečně výkonným i úsporným, což je vcelku překvapivé, uvážíme-li, že za volantem seděl Američan, který by alespoň dle častého názoru Evropanů měl vše krom V8 odmítat.
Suma sumárum, novinka tří diamantů v terénu nezklamala, i když pravdou zůstává, že ne všechny terénní nástrahy byla náročné. Kromě designu tedy Eclipse Cross na jedné straně nemá čím až tak výrazně nadchnout. Na straně druhé ale také nemá čím zklamat, a to o každém konkurenčním voze tohoto ražení neplatí...
Mitsubishi Eclipse Cross možná i překvapivě v terénu nezklamalo, třebaže náročnějších výzev tu bylo jen pár
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
před 2 hodinami - Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
před 4 hodinami - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
před 5 hodinami - Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
před 7 hodinami - Legenda Chevroletu po 60 letech končí bez nástupce, přednost před ní dostal elektromobil s pětinovými prodeji
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- Elektromobily a vse kolem nich 05.09. 16:31 - honziss
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.09. 16:06 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 14:16 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda
- Jednostopé okénko 05.09. 08:35 - jarka