Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američané podrobují Alfu Romeo Giulia QV dlouhodobému testu. Nadšeni být nemohou
26.9.2018 | Petr Prokopec
Alfy Romeo si s sebou už léta táhnou pověst krásných, rychlých, ale zoufale nespolehlivých aut. Alfisti to označí za klišé, dlouhodobý test amerického Car and Driver ale říká něco jiného už po 16 tisících km.
S žebříčky nejvíce a nejméně spolehlivých aut různých kategorií vás seznamujeme pravidelně. Jedním z nich byl i Reliability Survey britského magazínu What Car?, který v několika případech přinesl překvapivé výsledky. Ostatně asi jen málokdo čekal, že třetí příčku mezi manažerskými vozy zaujme Alfa Romeo Giulia. Italská značka je totiž sice známa přitažlivým designem, ovšem ohledně kvality nikdy nebyla vynášena do nebes. To se ale evidentně mělo změnit.
Otázkou však je, zda ke změnám k lepšímu skutečně došlo a nebo majitelé moderních Alf jen projevují více optimismu. Nyní tu totiž máme zprávu magazínu Car and Driver, který italský sedan podrobuje dlouhodobému testu. Po najetí prvních 10 tisíc mil (16 tisíc km) napsal, že „pokud ji máme, jezdíme s ní rádi. Jen bychom si přáli, abychom ji měli k dispozici častěji.“ Tím je odkázáno na skutečnost, že z pěti měsíců Giulia QV strávila více než 20 procent času v servisu.
Jak se to stalo? Již okolo 2 400 mil (3 862 km) se na přístrojovém štítu objevila varovná ikonka kontroly elektronického plynového pedálu, po kterém následovalo rozsvícení ikonky vybízející ke kontrole motoru. To samé přístroje hlásily také po 4 100 mílích (6 597 km), kdy Quadrifoglio Verde zamířilo na okruh. Servis následně vše bezplatně v rámci záruky vyřešil výměnou palivové pumpy.
Nad takovým nešvarem by se dalo mávnout rukou. Koneckonců podobné závady stíhají prakticky jakoukoliv značku či model, a pokud dojde na bezplatnou opravu, která navíc zabere jen velmi krátký čas, vlastně není co řešit. Nicméně jak jsme naznačili již výše, tyto problémy byly jen takový klid před bouří, na kterou došlo po najetí 10 021 mil (16 124 km), kdy vůz zamířil na pravidelnou servisní prohlídku.
Magazín při té příležitosti upozornil na podivné zvuky vycházející ze zadní části. Jak bylo zjištěno diagnostikou, problém se týkal ložiska diferenciálu. Po konzultacích s oficiálním zastoupením Alfy Romeo pak bylo rozhodnuto, že celý diferenciál bude vyměněn. Ten ale bylo třeba objednat. A co bylo ještě horší, ve městě Ann Arbor a jeho okolí je pouze jeden technik schopný opravit tento vůz - a ten byl plně vytížen.
Giulia tedy do servisu zamířila 10. července, aby jej opustila 10. srpna. Magazín přitom musel ještě zaplatit 275 dolarů (cca šest tisíc korun) za výměnu pravé přední pneumatiky, na které se udělala boule, a 1 209 USD (26 400 Kč) za nové čelní sklo, jež rozbil kamínek. Na dalších 169 dolarů (3 700 Kč) pak vyšel onen pravidelný servis, samotný diferenciál i jeho výměna byly opět kryty zárukou.
Suma sumárum, během pouhých pěti měsíců byla Alfa Romeo měsíc mimo provoz a pokazilo se na ní hned několik věcí. Náklady na opravy pak sice nebyly drastické, neboť většina problémů byla opravena pod zárukou, nicméně to je již jen slabá náplast na to, že auto podstatnou část vlastnictví nebylo možné používat. Ukazuje se tedy, že Giulia QV nadále dostává pověsti italských vozů. Je krásná i rychlá a za jejím volantem si užijete. Ale jen když nastartujete...



























































Alfa Romeo Giulia QV je vskutku pohledným, rychlým i řidičsky přitažlivým vozem. Jen je v servisech pomalu stejně často jako na silnici
Zdroj: Car and Driver
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 2 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejčtenější články
K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva