Reklama

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí

Asi víte, co se říká o spolehlivosti aut těch či oněch značek. Nová studie tradice úplně neporušuje, některé zajímavé výjimky se tu ale najdou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí

10.9.2018 | Petr Prokopec

Asi víte, co se říká o spolehlivosti aut těch či oněch značek. Nová studie tradice úplně neporušuje, některé zajímavé výjimky se tu ale najdou.

Většina z nás si pořizuje auto na splátky. Jejich výše se přitom obvykle stává druhým nejvyšším rodinným výdajem po hypotéce či nájemném. A jelikož výše rodinných rozpočtů není nekonečná, je zejména jakákoliv neočekávaná oprava velkou zátěží, která může mnohým lidem značně zkomplikovat život. Každý z nich by proto dal kdovíco za křišťálovou kouli, s jejíž pomocí by věděl, zda jeho vůz patří mezi spolehlivé nebo naopak.

Právě na spolehlivost se přitom zaměřuje ročenka Reliability Survey, kterou sestavuje magazín What Car?. Pro letošek se průzkumu zúčastnilo 18 284 motoristů vlastnících auta stará jeden až čtyři roky, kteří poinformovali o svých zkušenostech z posledních dvanácti měsíců a zaznamenaných poruchách. S těmi se setkala třetina z nich.

Z odpovědí dále vyplynulo, že pouze 52 procent aut bylo opraveno zdarma v rámci záruční lhůty, zatímco fakturu na 101 až 200 liber (cca 2 900 Kč až 5 800 Kč) již muselo uhradit 22 procent motoristů. Ještě závažnější však je, že 6 procent již mělo co do činění s účtem na více než 1 500 liber (43 tisíc korun) - bavíme se přitom o maximálně čtyřletých vozech a monitoringu sledujícím poslední rok.

Jak je tedy patrné, ani nová auta dnes nejsou zárukou spolehlivosti. Žebříček magazínu What Car? by vám tedy mohl ušetřit spoustu peněz, zvláště když jeho tvůrci se snažili vyfiltrovat veškerá možná zkreslení a ve svých propočtech zohlednili i to, kolik dané opravy stojí a jak dlouho dané vozy tráví v servisech. Své bádání pak rozdělili do 10 různých obchodních tříd. Tady jsou kompletní výsledky v rámci jedné každé z nich.

Malé a městské vozy

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 1 - Toyota Yaris 2014 oficialni sada 16Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 2 - Toyota Yaris 2014 oficialni sada 17Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 3 - Toyota Yaris 2014 oficialni sada 46

Nic, nothing, zero, nada. Přesně tak odpovídali na otázku týkající se závad majitelé Toyoty Yaris. Ti skutečně během posledního roku nezaznamenali jediný problém, čtyři z deseti proto spolehlivost zmínili jako věc, která se jim na jejich voze nejvíce líbí. Přesně takovou zkušenost jim mohou závidět majitelé Peugeotu 208, který je pro změnu nejhůře hodnoceným vozem. Výčet problémů přitom odpovídá pověstem, jež francouzské vozy doprovází. Těžiště závad leží v elektronice, většina z nich sice neměla vliv na provozuschopnost, jejich oprava však mnohdy vyšla na více než 500 liber (14 400 Kč).

Kromě Toyoty Yaris je pak možné doporučit ještě Hondu Jazz, jejíž současná generace obsadila druhou příčku, zatímco ta předchozí se vyšvihla na třetí místo. Lidé přitom u novějšího vozu mluví hlavně o stávkující satelitní navigaci, jedním dechem ale zároveň zmiňují také bezplatnou opravu do týdne. Ve druhém případě je pak zdrojem problémů karoserie, i ta ale byla opravena zdarma, a navíc za jeden den.

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 4 - What Car Reliability Survey 2018 01

Rodinné vozy

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 5 - Hyundai i30 kombi 2012 nove 16Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 6 - Hyundai i30 kombi 2012 nove 18Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 7 - Hyundai i30 kombi 2012 nove 25

Prodej třetí generace Hyundai i30 byl bohužel již ukončen, jeden z velmi spolehlivých vozů tedy můžete koupit pouze jako ojetinu. Pozor byste si u něj měli dávat na motorový prostor, konkrétně pak na pohonnou jednotku a spojku. Majitelé ovšem uvedli, že veškeré problémy byly opraveny zdarma, a to navíc do týdne. Jelikož Hyundai nabízí pětiletou záruku, lze s podporou výrobce počítat i nadále. Sesterská Kia Cee‘d je pak na tom ještě o dva roky lépe, nicméně větší četnost závad ji poslala „až“ na šesté místo.

Zajímavý je pohled na druhé a třetí místo v této kategorii, v obou případech jde o dieselového zástupce koncernu VW Group. To je vskutku překvapivé, neboť lepší hodnocení bychom čekali spíše u benzínových motorů. U Audi A3 je to ale dáno třeba i tím, že problémy byly spíše než s pohonnou jednotkou spojeny třeba s podvozkem či elektronikou. U Škody Octavia pro změnu jen velmi málo lidí za opravu platilo, a když už, tak maximálně 200 GBP (5 800 Kč).

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 8 - What Car Reliability Survey 2018 02

Manažerské vozy

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 9 - Volvo S60, V60 2013 facelift 11Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 10 - Volvo S60, V60 2013 facelift 12Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 11 - Volvo S60, V60 2013 facelift 20

Pouze šest procent všech exemplářů Volva V60 mělo problém, a to navíc s karoserií, která byla výrobcem opravena během jednoho dne. Zásah automobilky byl kromě toho bezplatný, švédské kombi tedy právem kraluje tomuto segmentu. Mnohem překvapivější než zlato pro Volvo je ale třetí místo Alfy Romeo Giulia, neboť první reporty spojené s novým italským sedanem mluvily o tradiční poruchovosti. Ta se ale evidentně týkala jen novinářských vozů, nikoliv aut z běžného prodeje.

Neznamená to ale, že by Giulia byla zcela bez chyb. Šlo však o maličkosti jako je nespolehlivá klimatizace. Vše přitom bylo opraveno pod zárukou, což ostatně platí také o problémech uváděných v případě druhého Opelu Insignia. A obdobně můžeme mluvit také o Mercedesu třídy C, kde servis požadoval proplacení jen některých úkonů a jen po některých majitelích. Nicméně jelikož se závadami je spojen každý třetí exemplář, klesla třída C až na chvost žebříčku.

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 12 - What Car Reliability Survey 2018 03

Luxusní vozy

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 13 - Mercedes E 2016 novy unik vse 07Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 14 - Mercedes E 2016 novy unik vse 09Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 15 - Mercedes E 2016 novy unik vse 29

U luxusních vozů by někdo mohli při jejich cenách naivně očekávat nulovou poruchovost, takt o ale není, přednost tu má inovativnost, nikoli spolehlivost. Závady se tedy objevují hlavně u nového Mercedesu třídy E, BMW řady 5 a Jaguaru XF. Tato trojice prohrála souboj s předchozími generacemi, které jsou naopak na špici. Pokud se ovšem podíváme na výčet problémů, vlastně to ani nepřekvapí - jak v německých případech, tak rovněž u Brita jsou závady nejčastěji spojeny s elektronikou, jejíž rozsah stále narůstá. Logicky tedy roste i pravděpodobnost selhání.

Zcela imunní vůči poruchám ale nejsou ani „starci“. Mercedes má problémy hlavně s bateriemi, BMW s výfukem a motorem a Jaguar s brzdami. Ve většině případů ale došlo na opravu zdarma, i když v případě třídy E pár lidí dostalo účet až na 750 liber (21 500 Kč). Nicméně i přesto připadlo třícípé hvězdě zlato, mezi poražené pak zamířilo i doprodávané Audi A6.

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 16 - What Car Reliability Survey 2018 04

Malá SUV

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 17 - Suzuki SX4 S-Cross 2016 facelift oficialni sada 08Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 18 - Suzuki SX4 S-Cross 2016 facelift oficialni sada 16

Co bylo uvedeno o Toyotě Yaris, platí beze zbytku také o Suzuki SX4 S-Cross. Také v případě tohoto vozu majitelé během posledního roku nezaznamenali jediný problém. O poznání hůře jsou na tom vlastníci Citroënu C4 Cactus, neboť s poruchou je spojen každý pátý exemplář. Povětšinou se opět jedná o elektroniku, kazí se však i brzdy či motor. Podstatné přitom je, že tyto závady ovlivňují provozuschopnost a jejich napravení může mnohdy stát až 750 liber (21 500 Kč).

Neznamená to ale, že všechny francouzské vozy jsou špatné, ač z dosud uvedených pěti kategorií třikrát okupovaly poslední příčku. Třeba Peugeot 2008 je svými majiteli hodnocen velmi dobře, problémy se v jeho případě týkají hlavně podvozku. Technici je ovšem zvládli vyřešit v tentýž den, kdy vozidla zamířila do servisů, navíc zdarma.

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 19 - What Car Reliability Survey 2018 05

Rodinná SUV

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 20 - Kia Sportage 2016 prvni oficialni foto 01Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 21 - Kia Sportage 2016 interier oficialni 01

Nissan Qashqai je nejprodávanějším vozem této třídy na světě, ani úspěch na trhu ale zjevně není znamením nízké poruchovosti. S problémem v prakticky každé sledované oblasti je spojeno 47 procent všech dieselových exemplářů, u benzínů pak daný počet jen velmi lehce klesá na 46 %. Majitelé navíc byli v některých případech konfrontováni s fakturou až na 500 liber (14 400 Kč).

Na druhé straně žebříčku najdeme Kiu Sportage, jejíž vlastníci hovořili vždy jen o problémech drobného rázu. Zachována tak zůstala provozuschopnost, navíc náprava byla v servisech sjednána do týdne. Stejné hodnocení pak bylo vystaveno i třetímu Peugeotu 3008, zatímco v případě druhého Audi Q3 lze zmínit, že pár majitelů bylo po opravě brzd, karoserie, motoru či elektroniky chudší až o 1 500 liber (43 tisíc korun).

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 22 - What Car Reliability Survey 2018 06

Velká a luxusní SUV

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 23 - 2016 toyota rav4 ofic hybrid 17Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 24 - 2016 toyota rav4 ofic hybrid 23Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 25 - 2016 toyota rav4 ofic hybrid 32

Že Japonec patří až na konec, zjevně platí jen o Nissanu Qashqai. Oproti tomu Toyota nadále dokazuje, že kvalitou patří na čelo prakticky všech nákupních seznamů. V případě RAV4 totiž majitelé mluví jen o menších závadách s elektronikou, přičemž jejich odstranění nezabralo ani den a navíc nebylo nikterak zpoplatněno. Stejné hodnocení vystavili lidé také třetímu Audi Q5, zatímco u druhého BMW X5 se opravy lehce natáhly - jejich četnost však byla nižší než u čtyř kruhů.

Kde ovšem nelze počítat s velkou spolehlivostí, to je značka Range Rover. Na chvostu žebříčku je nejen jejich vlajková loď, ale také Evoque i Sport. A aby toho nebylo málo, vklínil se mezi tuto trojici ještě sesterský Land Rover Discovery Sport. Problémy jsou přitom sledovány prakticky v každé oblasti, přičemž u vrcholného modelu se nejčastěji kazí podvozek, u toho nejmenšího pak výfuk. V servisech pak Range Rover často pobývá i déle než týden, zatímco za Evoque majitelé platí až 1 500 GBP (43 tisíc korun).

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 26 - What Car Reliability Survey 2018 07

MPV

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 27 - Mercedes-Benz B-Class 2015 facelift 07Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 28 - Mercedes-Benz B-Class 2015 facelift 08Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 29 - Mercedes-Benz B-Class 2015 facelift 11

Jelikož každý pátý vyrobený Mercedes třídy B měl nějakou chybu, mnozí by ho nejspíše za vzor spolehlivosti nepovažovali. Nicméně jedna třetina aut byla zpátky na silnici ještě tentýž den, u zbytku pak servisům stačil necelý týden. Nejčastější poruchy se týkají baterií, případně pak palivového systému, převodovky a spojky. Nejpodstatnější přitom je, že na tyto oblasti se vztahovala záruka, fakturu tedy neobdržel žádný z majitelů.

Návrat Francouzů na chvost žebříčku asi nepotěší nikoho, kdo vlastní nebo uvažuje o pořízení Citroënu C4 Picasso, C3 Picasso či Peugeotu 3008. Problémy jsou časté a zasahují všechny či většinu oblastí, byť lze zmínit, že u lvíčete opravy proběhly během jediného dne a byly bezplatné. Větší malíř však oproti tomu musel často do servisů i na téměř celý týden, některé z majitelů pak oprava vyšla i na 300 liber (8 600 Kč).

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 30 - What Car Reliability Survey 2018 08

Elektromobily a hybridy

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 31 - nissan_leaf_ev-1_2009_10Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 32 - nissan_leaf_ev-1_2009_11Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 33 - nissan_leaf_ev-1_2009_13

Jsme u jedné z nejsledovanějších kategorií současnosti, přičemž každého nejspíše bude zajímat hlavně hodnocení Tesly. Model S ale kupodivu již nevypadá očima majitelů tak dobře, jak tomu bylo v dřívějších letech. Aktuálně tu máme vlastně pravý opak, jde o nejméně spolehlivé auto ze všech 159 modelů od 31 značek, které se v letošním přehledu objevily. Stížnosti přitom míří hlavně na elektrické systémy, rámy sedadel, dveřní kliky či parkovací senzory. Polovina aut navíc strávila v servisech přes týden, náklady pak v mnoha případech přesáhly 1 500 GBP (43 tisíc korun).

Kde naopak chybu prakticky nezaznamenáte, to je Nissan Leaf. Je ovšem třeba zmínit, že jde o první generaci, která není příliš pohledná. Přitom právě karoserie je zdrojem občasných problémů, nicméně všechny byly opraveny během pár hodin a navíc zdarma. Stejně rychle a rovněž bezplatně byla pak zpátky na silnici i Toyota Yaris Hybrid, kde stížnosti taktéž pršely na karoserii, mimo to však i na elektroniku či palivový systém.

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 34 - What Car Reliability Survey 2018 09

Kupé, kabriolety a sportovní vozy

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 35 - BMW 2 oficialni sada 03Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 36 - BMW 2 oficialni sada 07Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 37 - BMW 2 oficialni sada 36

Jsme v samotném závěru, a sice u kategorie, kde většinou vítězí Porsche 911. To nyní najdeme až na třetím místě, neboť sedm procent vozů mělo závažný problém s pohonnou jednotkou, kvůli čemuž je majitelé neviděli déle než týden. Na druhou stranu ale nemuseli nic platit, stejně jako lidé vlastnící druhou Mazdu MX-5 či vítězné BMW řady 2. U německého vozu přitom nejčastěji odcházely výfuk či světla, u japonského pak baterie.

Kupé a kabriolet třídy C jsou pak dalším důvodem, proč u třícípé hvězdy nebudou letos otevírat šampaňské na oslavu. Ač tu totiž máme o jeden pár dveří než u sedanu a tedy menší pravděpodobnost možné koroze, spolehlivost je u sedanu daleko vyšší. Na karoserii si ale lidé nejčastěji nestěžují, tato „pocta“ připadá na obložení v interiéru. V obou případech ale na druhou stranu závady nebránilo jízdě a jejich odstranění bylo bezplatné.

Toto jsou nejvíce a nejméně poruchová auta deseti tříd. Některá tu překvapí - 38 - What Car Reliability Survey 2018 10

Zdroj: What Car?

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše