Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou

Současná vlna hybridních supersportů má za úkol hlavně zredukovat žíznivost. K tomuto výsledku chce ale šéf Astonu Martin dojít jinými cestami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou

15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Současná vlna hybridních supersportů má za úkol hlavně zredukovat žíznivost. K tomuto výsledku chce ale šéf Astonu Martin dojít jinými cestami.

Letošní rok je v rámci supersportů zlomový, neboť do prodeje míří hybridní Porsche 918 Spyder, McLaren P1 a brzy se přidá i Ferrari LaFerrari. Podle Dr. Ulricha Beze, šéfa automobilky Aston Martin, však hmotnost baterií naprosto zruinuje čistokrevné jízdní zážitky, přičemž benefity, jež hybridy přinášejí, prý nejsou tím, po čemž vybraná klientela touží. To je ovšem v naprostém rozporu se zprávami, jakými nás zásobuje třeba Range Rover.

„Hybridizace má dva aspekty. Tím prvním je, stejně jako ve Formuli 1, předjíždění, které je na běžné silnici irelevantní. Tím druhým je pak nižší spotřeba. K té se ovšem lze dopracovat mnohem jednodušeji. Stačí, když pojedete pomaleji, a rázem dosáhnete lepších výsledků,“ dodává Bez poněkud nepřesvědčivě, proč Aston po hybridech nesáhne.

Místo toho prý britská automobilka dosáhne nižší spotřeby tím, že bude své vozy vyrábět lehčí a aerodynamicky příhodnější. To je prý trend, podle kterého se Astonu Martin za posledních pět let povedlo zlepšit provozní efektivitu svých aut o 30 procent. I přesto však Bez zůstává realistou a dodává, že v příštích letech bude potřeba snížit také objem pohonných jednotek.

Dvanáctiválcům ovšem Aston Martin chce zůstat věrný, přičemž Bez zmiňuje pětileté až desetileté období. To ovšem pro automobilku bude představovat enormní vývoj, neboť její modely jsou i bez hybridní techniky poněkud obézní. Ostatně, stačí se jen podívat na nový Vanquish, který váží okolo 1 750 kilogramů - a je tak těžší než hybridní Porsche 918 Spyder, o LaFerrari ani nemluvě.

Pravé důvody, proč Aston Martin odmítá hybridizaci, tak zřejmě budou zakopané jinde, přičemž Bez zmiňuje spolehlivost. „Myslím si, že je to skvělá technologie, ale když se podíváte na největší problémy současných automobilů, pak jde o selhání elektrických systémů. A co děláme? Přidáváme další a další a doufáme, že se tím něco vyřeší.“

To je dozajista pravda, britská automobilka ale momentálně na hybridizaci nejspíše nemá ani peníze, ani vývojovou kapacitu. Navíc, po zakomponování baterií by její vozy mohly klidně přesáhnout i dvě tuny. A to je něco, po čem Bez stoprocentně netouží: „Myslím, že čistokrevné sportovní auto něco takového nepotřebuje. Ale možná jsem jen na tyhle věci příliš starý.“


Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 1 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 01Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 2 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 02Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 3 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 03Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 4 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 04Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 5 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 05Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 6 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 06Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 7 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 07Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 8 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 08Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 9 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 09Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 10 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 10Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 11 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 11Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 12 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 12Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 13 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 13Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 14 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 14Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 15 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 15Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 16 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 16Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 17 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 17Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 18 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 18Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 19 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 19Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 20 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 20Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 21 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 21Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 22 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 22Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 23 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 23Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 24 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 24Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 25 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 25Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 26 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 26Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 27 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 27Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 28 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 28Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 29 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 29Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 30 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 30Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 31 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 31Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 32 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 32Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 33 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 33Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 34 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 34Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 35 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 35Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 36 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 36Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 37 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 37Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 38 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 38Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 39 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 39Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 40 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 40Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 41 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 41Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 42 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 42Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 43 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 43Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 44 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 44Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 45 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 45Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 46 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 46Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 47 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 47Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 48 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 48Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 49 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 49Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 50 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 50Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 51 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 51Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 52 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 52Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 53 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 53Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 54 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 54Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 55 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 55Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 56 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 56Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 57 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 57Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 58 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 58Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 59 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 59Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 60 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 60Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 61 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 61Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 62 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 62Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 63 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 63Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou - 64 - Aston Martin Vanquish 2013 oficialni nove 64
Nový Aston Martin Vanquish sice váží o 56 kil méně než DBS, které nahrazuje, stále je však těžší než hybridní Porsche 918 Spyder. A to nemá na palubě baterie ani vícero motorů

Zdroj: Drive

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.