Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi dalo ve srovnání veškeré konkurenci poznat, co to je náskok díky technice
18.3.2019 | Mirek Mazal
Je to marketingová fráze, výsledek tohoto srovnání lze ale stěží interpretovat jinak. Audi v něm v klíčových disciplínách jasně porazilo veškerou konkurenci, i když papírově zdaleka nebylo favoritem.
Hot hatche alias výkonné kompaktní hatchbacky jsou vozy kombinující všestrannost relativně praktické karoserie s technikou dovolující jízdní výkony sportovních aut. A to vše za cenu, ze které se neprotočí panenky ani běžným smrtelníkům. V přímém srovnání pěti současných modelů ukazuje zástupce Audi, proč si směle dovoluje v reklamních sloganech prohlašovat heslo „Náskok díky technice“.
Kromě Audi a jeho S3 letištní plochu obsadila dalších čtveřice podobně zaměřených rivalů, jeden z nich se vydal k závodu až z USA. Do startovní pozice se tedy připravilo BMW M140i, Mercedes-AMG A35, Volkswagen Golf R a zaoceánský vyslanec jménem Ford Focus RS.
Focus dorazil s jasně nejvýkonnějším motorem 2,3 EcoBoost, který poskytuje 257 kW (344 k) a 440 Nm. Mercedes byl vybaven agregátem o výkonu 225 kW (306 k) a 400 Nm, BMW si připravilo dokonce šestiválec disponující 250 kW (335 k) a 500 Nm. Němečtí sourozenci VW s Audi pod kapotou skrývali 310, respektive 300 koní plus 400 Nm, potažmo 380 Nm.
Čísla nejsou podstatná, protože se na silnici projevily úplně jiné faktory. Hned první start rozmetal papírové předpoklady a žlutý hot hatch se čtyřmi kruhy ukázal zadnici všem ostatním. Měřený úsek jako první překonalo Audi S3, za ním až o půl sekundy Mercedes, až poté BMW, Volkswagen a úplně poslední Ford, potenciálu navzdory.
Ani zbožňovaný řadový šestiválec z Mnichova se moc nepředvedl, ale počkal si na druhou disciplínu. Pružné zrychlení na třetí rychlostní stupeň BMW M140i zvládlo nejlépe, což nelze říci o závěrečném testu.
V poslední etapě srovnání všech konkurentů byl úkol co nejdříve zabrzdit na místě. Nejlepší brzdovou soustavu předvedlo opět Audi, pokud jeho pokus lze brát jako legitimní. Vypadá to, že S3 začalo brzdit dříve, ale konečný rozdíl proti ostatním byl i tak propastný. Velmi přesvědčivá dominance Ingolstadtu, že by na reklamním sloganu něco bylo? A to Audi nabízí ještě model RS3, který má dokonce 400 koní a konkurovat umí i většímu, šestiválcovému modelu RS4...
Audi S3 nemělo papírové předpoklady k poražení všech čtyř soupeřů, mělo naopak nejslabší motor. Soky ale rozmetalo na kusy, v akceleraci i při brzdění
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 10 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva