10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty

Míří-li nějaký automobilový segment v posledních letech jen nahoru, jsou to kompaktní hatchbacky. Dynamika těch ostrých dosahuje neuvěřitelných výšin.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty

21.3.2017 | Marek Bednář | 17 příspěvků

Míří-li nějaký automobilový segment v posledních letech jen nahoru, jsou to kompaktní hatchbacky. Dynamika těch ostrých dosahuje neuvěřitelných výšin.

Nedávné odhalení faceliftovaného Audi RS3 znamenalo konec vlády Mercedesu-AMG A 45 jako nejsilnějšího hot hatche, který se ji ujal poté, co sesadil z trůnu - hádáte správně - Audi RS3 před faceliftem. Audi sice má jeden válec a půl litru objemu k dobru, ale na to se tu nehraje - 400 koní je 400 koní. Konkurence si také může pod kapotu namontovat, cokoliv se tam vejde.

Nové Audi RS3 ohromilo i avizovaným časem zrychlení na stovku - 4,1 vteřiny. Není to tak dávno, co se ke čtyřem vteřinám přiblížily jen nejlepší z nejlepších, supersporty s dvanáctiválci a astronomickými cenovkami. Jasně, RS3 nebude v žádném případě levná, je to pořád Audi, ale je to také vůz, ve kterém odvezete děti do školky a zároveň můžete zrychlit na stovku tak, jako to ještě nedávno dokázaly jen vozy Ferrari, Lamborghini, Porsche a jim podobné.

Vítěz je tedy předem jasný, ale ani zbytek žebříčku není bez zajímavosti. Leckteré auto by tu člověk nečekal, možná podobně jako v žebříčku nejrychlejších předokolek všech dob. Tím se dostáváme ke specifikaci tohoto seznamu - nejde tu o předokolky, nejde tu vůbec o poháněná kola, podstatná je tu jen karoserie hatchback a zní pramenící specifikace „hot hatch” - ostrý hatchback. Tady je 10 těch aktuálně nejrychlejších.

10. Peugeot 308 GTi

Motor: 1,6 R4 turbo
Výkon: 199 kW/270 koní
Zrychlení na 100 km/h: 6,0 s

Peugeot 308 GTi by v tomto žebříčku čekal málokdo, ale patří sem. A po právu - nedávno jsme ho testovali a i když se můžeme ptát, jestli motor 1,6 je pro takové auto to pravé ořechové, jedna věc je jasná - výsledek je opravdu rychlý. Pro úplnost, za stejný čas se na stovku dostane i Renault Mégane RS, jenže jeho výroba už skončila. Ceník na webu Renaultu ještě najdete, ale s poznámkou, že platí do vyprodání zásob. Tak třeba ještě budete mít na nějaký kousek štěstí...


10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 1 - test Peugeot 308 GTi 2016 ext 0310 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 2 - test Peugeot 308 GTi 2016 ext 0810 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 3 - test Peugeot 308 GTi 2016 int 02

9. Abarth 695 BiPosto

Motor: 1,4 R4 turbo
Výkon: 140 kW/190 koní
Zrychlení na 100 km/h: 5,9 s

Nejdivočejší z malých Abarthů je ostrý jak břitva a při hmotnosti 997 kg mu 190 koní bohatě stačí na to, aby se se stovkou dostal pod 6 sekund. Slova jako kapesní raketa vás teď napadají naprosto správně.

10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 4 - Abarth 695 Biposto 2014 oficialni sada 0110 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 5 - Abarth 695 Biposto 2014 oficialni sada 0310 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 6 - Abarth 695 Biposto 2014 oficialni sada 04

8. Audi S1

Motor: 2,0 R4 turbo
Výkon: 170 kW/231 koní
Zrychlení na 100 km/h: 5,8 s

Audi S1 je docela nenápadný trhač asfaltu, s pohonem všech kol a výkonem 231 koní je to vážně výjimečná nabídka mezi těmi úplně nejlevnějšími ostrými hatchbacky.

10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 7 - Audi S1 2014 oficialni 0210 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 8 - Audi S1 2014 oficialni 0310 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 9 - Audi S1 2014 oficialni 06

6. - 7. Seat Leon Cupra SC 300

Motor: 2,0 R4 turbo
Výkon: 221 kW/300 koní
Zrychlení na 100 km/h: 5,7 s

Seat Leon Cupra nedávno dostal facelift, který mu nadělil až 300 koní, tedy o dalších 10 více než dříve. Akceleraci na stovku to ale neovlivnilo, i 5,7 sekundy na stovku stačí na 6. resp. 7. pozici mezi smetánkou hot hatchů.

10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 10 - Seat Leon Cupra 290 prvni sada 0110 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 11 - Seat Leon Cupra 290 prvni sada 0310 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 12 - seat leon sc290 cupra interier 10nejryHH2017

6. - 7. Honda Civic Type R

Motor: 2,0 R4 turbo
Výkon: 228 kW/310 koní
Zrychlení na 100 km/h: 5,7 s

Dnes už dosluhující Civic Type R deváté generace se sice trápí ve zrychlení nad 200 km/h, do té doby mu to ale jde na jedničku. A to přesto, že akcelerace vážně není jeho největší přednost.

10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 13 - Test Honda Civic Type R 2015 prvni 0710 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 14 - Test Honda Civic Type R 2015 prvni 1010 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 15 - Test Honda Civic Type R 2015 prvni 48

5. BMW M140i

Motor: 3,0 R6 turbo
Výkon: 250 kW/340 koní
Zrychlení na 100 km/h: 4,8 s

Dnes už jediný šestiválcový hot hatch na trhu okouzlí spíše svou celkovou sofistikovaností, ale ani ve zrychlení si nevede zle. Pod 5 sekund na stovku se dostává s přehledem.

10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 16 - bmw m140i 10nejryHH2017 0110 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 17 - bmw m140i 10nejryHH2017 0210 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 18 - bmw m140i 10nejryHH2017 03

4. Volkswagen Golf R

Motor: 2,0 R4 turbo
Výkon: 228 kW/310 koní
Zrychlení na 100 km/h: 4,6 s

Vskutku pozoruhodný stroj je rychlý za všech okolností, z místa mu to ale díky pohonu všech kol jde nejlépe. Golf by se do tohoto žebříčku teoreticky dostal i jako předokolka, a to ve verzi GTI Clubsport S. Má stejný výkon a nižší hmotnost a je na stovce za 5,8 s, koupit se dnes už ale jako nový nedá, je vyprodaný. Clubsport bez S ještě ano.

10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 19 - vw golf r 10nejryHH2017 0110 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 20 - vw golf r 10nejryHH2017 0210 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 21 - VW Golf R Performance 2017 prvni foto 11

3. Ford Focus RS Mountune

Motor: 2,3 R4 turbo
Výkon: 276 kW/375 koní
Zrychlení na 100 km/h: 4,5 s

Focus RS je další auto, které není tak schopné ve vyšších rychlostech, z místa mu to ale s pohonem 4x4 a výkonem 375 koní jde skvěle. A než začnete namítat něco o jediném upraveném autě žebříčku, vězte, že úprava od Mountune sice je úprava, ale namontují vám ji přímo u dealerů Fordu a i na upravený vůz se vztahuje standardní záruka výrobce. Takže je to něco jako výkonnější verze, to v tomto žebříčku není nic ojedinělého.

10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 22 - Ford Focus RS Mountune 2016 prvni sada 0410 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 23 - Ford Focus RS Mountune 2016 prvni sada 0610 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 24 - Ford Focus RS 2016 jizdni foto 05

2. Mercedes-AMG A 45

Motor: 2,0 R4 turbo Výkon: 280 kW/381 koní
Zrychlení na 100 km/h: 4,2 s

Býval králem v případě výkonu i dynamiky, ale... to všechno „vodnés čas” a jedna čtyřkruhová bestie.

10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 25 - Mercedes A 45 AMG 2016 facelift oficialni 0610 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 26 - Mercedes A 45 AMG 2016 facelift oficialni 1210 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 27 - Mercedes A 45 AMG 2016 facelift oficialni 14

1. Audi RS3

Motor: 2,5 R5 turbo
Výkon: 294 kW/400 koní
Zrychlení na 100 km/h: 4,1 s

Tohle bestiální Audi, které brutálně jelo už se starším motorem, teď má úplně nový, 400koňový. A jako model by tu mohlo být dvakrát podobně jako Golf. Verze S3 není se zrychlením na stovku za 4,5 s o tolik pomalejší než RS3, byť má „jen” dvoulitrový čtyřválec o 310 koních.

10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 28 - Audi RS3 Sportback 2017 facelift prvni 0210 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 29 - Audi RS3 Sportback 2017 facelift prvni 0610 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty - 30 - Audi RS3 Sportback 2017 facelift prvni 18


Chybí vám tu něco? Třeba Ferrari GTC4Lusso, které technicky je také hatchback a na stovce je za 3,4 vteřiny? To je všechno sice pravda, ale také stojí několikanásobně víc než auta na tomhle seznamu. A do kategorie hot hatchů byste ho normálně nezařadili, i když je po stránce „hot” někde na úrovni papričky Trinidad Scorpion Moruga. Kdybyste přesto na nějaký další stroj narazili, podělte se o něj v diskuzi. Porsche Panamera Sport Turismo s 550 koňmi ale též předem nebereme...

Marek Bednář

Diskuze 17 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama