Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro

22.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Francouzi ukončili montáž svého vrcholného hot hatche již 6. července. Nástupce se vrátí do výroby na konci příštího či na počátku přespříštího roku.

Výroba třetí generace Renaultu Mégane RS odstartovala v roce 2009 ve španělské Palencii. Od té doby vzniklo zhruba 30 tisíc exemplářů, jenž vyjma evropských trhů zamířily také do Japonska, Číny, Singapuru, Jižní Afriky nebo třeba Austrálie. Mimo to varianta 275 Trophy-R nakrátko získala rekord mezi předokolkami na Ringu, neboť Severní smyčku obkroužila za působivých 7 minut a 54 sekund, třebaže po značných úpravách.

Po takřka sedmi letech ale Francouzi výrobu ukončili, přičemž poslední exemplář sjel z montážních linek již 6. července. Automobilka však teprve nyní odhalila na svém profilu na Facebooku nový snímek, jenž tuto událost dokumentuje. Kromě pohledu na holý skelet vozu si přitom můžeme povšimnout nápisu „Adiós X95“, jenž odkazuje na platformu, na které je stávající varianta postavena.

Renault samozřejmě již chystá nástupce, který nejspíše bude odhalen v březnu příštího roku na autosalonu Ženevě či o trochu později na podzim ve Frankfurtu. V závislosti na daném termínu se pak rozjede výroba i prodej, nový Mégane RS bychom tak u prodejců měli čekat snad do konce příštího roku. K mání přitom již bude pouze pětidveřová varianta.

Pod kapotou máme podle nejnovějších zpráv očekávat evoluční variantu stávajícího přeplňovaného dvoulitru, ačkoliv předchozí spekulace mluvily o 1,8litrovém či 1,6litrovém objemu. Výkon by se měl pohybovat okolo 300 koní, zbytek hnacího ústrojí je ovšem zahalen tajemstvím. Mluví se totiž o pohonu předních i všech čtyř kol, stejně jako o manuálu a automatu EDC.

V tomto ohledu máme potvrzenou pouze samočinnou převodovku, jíž si vyžádalo větší množství zákazníků. Šéf divize Renaultsport Patrice Ratti pak sice uvedl, v ideálním světě by Renault Mégane RS měl doprovázet také manuál, zatím je ale otázkou, jestli k tomu skutečně dojde. Pohon všech kol je ale nejspíše i kvůli nákladům mimo hru, namísto toho tak RS nabídne nejspíše jen zadní řízenou nápravu 4Control. I to je ale prozatím pouhá spekulace, na bližší informace tak budeme muset ještě pár měsíců vyčkat.

Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 1 - Renault Megane RS 2016 ukonceni vyroby
Renault již před více než měsícem ukončil výrobu Méganu RS...

Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 2 - Renault Megane RS 265 2014 test 001Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 3 - Renault Megane RS 265 2014 test 003Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 4 - Renault Megane RS 265 2014 test 005Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 5 - Renault Megane RS 265 2014 test 007Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 6 - Renault Megane RS 265 2014 test 006Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 7 - Renault Megane RS 265 2014 test 009Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 8 - Renault Megane RS 265 2014 test 012Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 9 - Renault Megane RS 265 2014 test 014Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 10 - Renault Megane RS 265 2014 test 016Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 11 - Renault Megane RS 265 2014 test 049Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 12 - Renault Megane RS 265 2014 test 051Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro - 13 - Renault Megane RS 265 2014 test 052
...třídveřová karoserie se navíc již s novou generací nevrátí

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše