Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla

Zatímco u divize M a AMG v posledních letech dělají vše proto, aby mohli u maxima modelů přepřáhnout na pohon všech kol, u Audi půjdou opačnou cestou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla

30.6.2017 | Petr Prokopec | 7 příspěvků

Zatímco u divize M a AMG v posledních letech dělají vše proto, aby mohli u maxima modelů přepřáhnout na pohon všech kol, u Audi půjdou opačnou cestou.

Značku Audi máme do značné míry spojenou s pohonem všech kol. Snad v jakémkoli momentě její existence sice platilo, že prodávala více modelů s pohonem jedné osy, v evropském měřítku se ale stala jednoznačně největším propagátorem tohoto řešení a do značné míry na něm vystavěla svou image.

Řadu lidí proto možná nedávno udivilo, že Audi nedosáhla na nejvyšší post mezi prodejci aut s pohonem 4x4. Tento primát patří Subaru, jež automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku v prodejích překonalo o citelných 250 tisíc exemplářů. Nyní se navíc zdá, že Němci nehodlají náskok japonské hvězdokupy stahovat. Místo toho chystají krok, který by propast mohl ještě zvětšit.

Na aktuálně zahájeném Festivalu rychlosti v Goodwoodu vystoupil i šéf divize Audi Sport Stephan Winkelmann a naznačil, že automobilka by do budoucna nemusela u modelů RS spoléhat automaticky jen na pohon všech kol. Jedné hnané nápravy by se měly dočkat ty nejortodoxnější ze sportovních novinek, jež zamíří proti ostrým verzím od BMW M a Mercedesu-AMG.

Tohoto kroku Audi může snadno dosáhnout i díky přejmenování divize Quattro GmbH na Audi Sport. Původní název byl podle Winkelmanna zavádějící. „Quattro je systém pohonu všech kol a je jednou z věcí, které učinily Audi skvělou značkou. Ale z našeho úhlu pohledu to nebyl ten správný název pro společnost,“ řekl Winkelmanna. Ten nový značce vyhovuje více a zastřešit může i motorsport.

Právě bližší propojení závodního světa s ostrými silničními modely by mohlo vést k vypuštění systému 4x4 u některých vrcholných derivátů. „Dokážu si představit, že v budoucnu budeme mít i vozy s hnanou zadní či jen přední nápravou,“ dodal dále k tématu bez bližšího upřesnění Winkelmann. Jeho slova naznačují i možný příchod ostré předokolky, což je pozoruhodné, uvážíme-li, že nedávno muselo i malé Audi S1 dostat pohon quattro, aby si mohlo říkat S1.

Je proto otázkoz, kdy a zda vůbec k něčemu takovému dojde. Šéfové Audi skutečně ještě donedávna prohlašovali, že bez systému quattro nemohou modely S a RS ani existovat. Navíc pokud se podíváme na kroky konkurence, pak ty vedou přesně opačným směrem. AMG teprve nedávno začalo se 4x4 nabízet i sedany či kupátka, BMW pak pohon všech kol aplikuje u nové M5.

Jistotou tak zůstává snad jen tolik, že „naše auta zůstanou designově výrazná, nikdy však nebudou přeplácaná. Vždy budeme nabízet vysoký výkon, ale ve stejnou chvíli musí být naše vozy i komfortní - a musí vám dát pocit, že se máte lépe, než jste čekali“. Taková je dle Winkelmanna hlavní strategie značky, v jejímž duchu budou vyvedeny i další dvě novinky, které se ukážou letos ve Frankfurtu.

Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 1 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 01Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 2 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 03Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 3 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 10Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 4 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 14Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 5 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 16Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 6 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 15Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 7 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 19Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 8 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 29Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 9 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 40Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 10 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 54Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 11 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 55Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 12 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 58Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 13 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 88Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 14 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 91Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla - 15 - Test Audi R8 V10 Plus 2016 92
Audi zatím s pohonem všech kol nabízí každý svůj ostřejší derivát, tedy i R8. Do budoucna by se to ovšem mohlo změnit, přičemž právě kupé má na příchod pouze jedné hnané nápravy největší šance

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 7 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše