Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla
30.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco u divize M a AMG v posledních letech dělají vše proto, aby mohli u maxima modelů přepřáhnout na pohon všech kol, u Audi půjdou opačnou cestou.
Značku Audi máme do značné míry spojenou s pohonem všech kol. Snad v jakémkoli momentě její existence sice platilo, že prodávala více modelů s pohonem jedné osy, v evropském měřítku se ale stala jednoznačně největším propagátorem tohoto řešení a do značné míry na něm vystavěla svou image.
Řadu lidí proto možná nedávno udivilo, že Audi nedosáhla na nejvyšší post mezi prodejci aut s pohonem 4x4. Tento primát patří Subaru, jež automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku v prodejích překonalo o citelných 250 tisíc exemplářů. Nyní se navíc zdá, že Němci nehodlají náskok japonské hvězdokupy stahovat. Místo toho chystají krok, který by propast mohl ještě zvětšit.
Na aktuálně zahájeném Festivalu rychlosti v Goodwoodu vystoupil i šéf divize Audi Sport Stephan Winkelmann a naznačil, že automobilka by do budoucna nemusela u modelů RS spoléhat automaticky jen na pohon všech kol. Jedné hnané nápravy by se měly dočkat ty nejortodoxnější ze sportovních novinek, jež zamíří proti ostrým verzím od BMW M a Mercedesu-AMG.
Tohoto kroku Audi může snadno dosáhnout i díky přejmenování divize Quattro GmbH na Audi Sport. Původní název byl podle Winkelmanna zavádějící. „Quattro je systém pohonu všech kol a je jednou z věcí, které učinily Audi skvělou značkou. Ale z našeho úhlu pohledu to nebyl ten správný název pro společnost,“ řekl Winkelmanna. Ten nový značce vyhovuje více a zastřešit může i motorsport.
Právě bližší propojení závodního světa s ostrými silničními modely by mohlo vést k vypuštění systému 4x4 u některých vrcholných derivátů. „Dokážu si představit, že v budoucnu budeme mít i vozy s hnanou zadní či jen přední nápravou,“ dodal dále k tématu bez bližšího upřesnění Winkelmann. Jeho slova naznačují i možný příchod ostré předokolky, což je pozoruhodné, uvážíme-li, že nedávno muselo i malé Audi S1 dostat pohon quattro, aby si mohlo říkat S1.
Je proto otázkoz, kdy a zda vůbec k něčemu takovému dojde. Šéfové Audi skutečně ještě donedávna prohlašovali, že bez systému quattro nemohou modely S a RS ani existovat. Navíc pokud se podíváme na kroky konkurence, pak ty vedou přesně opačným směrem. AMG teprve nedávno začalo se 4x4 nabízet i sedany či kupátka, BMW pak pohon všech kol aplikuje u nové M5.
Jistotou tak zůstává snad jen tolik, že „naše auta zůstanou designově výrazná, nikdy však nebudou přeplácaná. Vždy budeme nabízet vysoký výkon, ale ve stejnou chvíli musí být naše vozy i komfortní - a musí vám dát pocit, že se máte lépe, než jste čekali“. Taková je dle Winkelmanna hlavní strategie značky, v jejímž duchu budou vyvedeny i další dvě novinky, které se ukážou letos ve Frankfurtu.
Audi zatím s pohonem všech kol nabízí každý svůj ostřejší derivát, tedy i R8. Do budoucna by se to ovšem mohlo změnit, přičemž právě kupé má na příchod pouze jedné hnané nápravy největší šance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.