Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi dává sbohem svému současnému logu. Náhrada nepochybně vzbudí vášně
13.10.2018 | Petr Miler
Je to jeden z nejsnáze rozpoznatelných emblémů automobilového světa, ale i takové prochází vývojem. Audi své čtyři kruhy nepošle zcela k ledu, změní je.
Změny známých log významných firem jsou vždy předmětem kontroverzí, ani ta neikoničtější z nich ale nezůstávají po dekády stejná. Svět se zkrátka mění, stejně jako se mění vnímání toho, co je atraktivní a co ne. I když tedy lidé změny v první chvíli obvykle zarytě odmítají, po čase se nezřídka diví, čemu kdysi dávali přednost. Nakonec, řadou změn prošlo i logo Coca-Coly a asi byste se podivili, kdyby se dnes na pultech obchodů objevily nápoje s jedním z těch původních. Nebyla úplně jiná, ale stačí jiný sklon, tloušťka písma či pár kudrlinek navíc a rázem vše vypadá jak z dávnověku.
Ani automobilky se změnám na tomto poli pochopitelně nevyhýbají, v poslední době jsme jich mohli zaznamenat hned několik. Alespoň částečně se svým tradiční logem rozloučilo BMW, brzy čeká podobný krok i Volkswagen. Současné trendy diktují zjednodušení a přesně tímto směrem obě loga míří - méně barev, méně dotažených linek, méně obrouček či jakýchkoli rušivých prvků. Smyslem je zvolit emblém, který lze snadno umístit na cokoli a s jeho významem se spíše nevtírat, ale útočit na podvědomí.
Nová loga Audi, která si automobilka nechala registrovat v Evropě i USA, se drží tohoto trendu. Samotná registrace pochopitelně nezaručuje budoucí užití, firmy ale podobné registrace neprovádí každý rok a pokud jde o něco nového, obvykle je to použito. U Audi je jde znovu hlavně o zjednodušení a byť nepochybujeme, že novinka vzbudí vášně, smysl dává. Když se podíváte na současné logo čtyř spojených kruhů, je v podstatě přeplácané a musí být dost velké aby tak nepůsobilo.
Záměrem automobilky je tak zbavit logo většiny přímých propojení a ze čtyř kruhů udělat jeden ovál propojení jen naznačující. Alternativou je, že by zůstalo alespoň uprostřed, ale to se nám nezdá být příliš šťastné.
Smyslem krom výše zmíněného zjednodušení a z něj vyplývajících výhod může být i faktické vyprázdnění významu celého loga. I když v něm někteří vidí pohon všech čtyř kol, je symbolem spojení čtyřech automobilek do konglomerátu Auto Union, z nichž všechny krom Audi už dávno zanikly. První verze loga by tak možná dávala i najevo, že Audi je jen jedno. A druhá to, že Horch se dočká vzkříšení.
To už jsou spekulace fandů Audi, stejně jako to, že jde o snížení nákladů na bezpočet vyráběných znaků. Naopak podložené jsou informace o tom, že logo Auto Union tak vlastně už kdysi vypadalo, když mělo právě tato dvě slova vetkána do oněch čtyř kruhů. Takže i pro tradicionalisty bude mít německá automobilka vysvětlení, že se tím vlastně jen vrací ke kořenům, akorát bez onoho nápisu.
Názor si udělejte sami, za nás bychom ale řekli, že první varianta s pouze naznačeným propojením je vizuálně docela příjemná. Je jasně rozpoznatelná jako emblém Audi, přitom neruší tak jako dnešní provedení. Proto bychom se nedivili, kdyby Němci ke změně skutečně přistoupili.
Současné logo Audi je dobře známou věcí
Pravděpodobné registrované náhrady kráčí trochu jinou cestou, na tradici ale úplně nezapomnínají. A zejména první možnost se nám zdá být akceptovatelná
Zdroj: Quattro World
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB