Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi má průšvih, zákazníkům dodalo tisíce aut s jedním VIN. Může to být další levá
24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
VIN neboli identifikační číslo vozidla má být unikátní označení každého auta na celém světě. U Audi to s onou unikátností nějak nevyšlo.
Říká se, že neštěstí nechodí po horách, ale po lidech. Momentálně se ovšem zdá, jako kdyby poskakovalo po značkách koncernu VW, jakkoli je otázkou, jak moc mu jsou Němci sami naproti. Do kauzy Dieselgate se uvrtali sami, obdobně se nám pak jeví nový rýsující se skandál. I ten má jistou spojitost s „cinklými“ motory TDI, konkrétně pak s šestiválci a osmiválci, jenž Audi montovalo do modelů A7 a A8. Na počátku roku byly totiž u těchto jednotek zjištěny nesrovnalosti, pročež se kanceláře automobilky v březnu dočkaly policejní návštěvy.
Pátrání bylo zaměřeno na nalezení důkazů, jenž by potvrzovaly, že Audi záměrně osadilo své vozy softwarem, který za určitých okolností - tedy rozumějte v laboratorním prostředí - snižuje míru emisí NOx. Při té příležitosti ovšem vyšetřovatelé objevili dokumenty, dle kterých automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku vyrobila tisíce aut se stejným identifikačním číslem (VIN). Tyto vozy pak následně zamířily na různá místa světa, zejména ovšem do Číny.
Identifikační číslo (VIN) složené ze 17 číslic má přitom být zcela unikátní, má provázet vůz po celou jeho životnost a nesmí být duplikováno po 30 let. Zaručena je tak snadná dohledatelnost aut, ať se to již týká informací o předchozích majitelích, záznamů o dopravních nehodách či při případné krádeži. Už kdyby automobilka omylem vyprodukovala dvě auta se stejným VIN, je to problém. Ale tisíce? To už je pořádný průšvih.
Není tedy překvapením, že Audi čelí dalšímu skandálu. Mluvčí značky ovšem uvedl, že značka si není vědoma žádného problému. „Nemáme informace o tom, že by čísla VIN byla vydána více než jednou.“ Nicméně evidentně se tak stalo, přičemž otázkou je, proč. Nápovědou by nám mohla být ona hlavní lokace, do které vozy zamířily, tedy čínský trh. Tam totiž v případě importovaných vozů platí jisté restrikce.
Právě ty se Audi mohlo snažit obejít stejným - tedy podvodným - způsobem, jako VW zkoušel v Americe uspět s „čistými diesely“. Pokud se totiž za jedním číslem skrývají tisíce aut, mohla automobilka nemalým způsobem ušetřit na clech a daních. Přitom by ale musela počítat či spíše vědět, že čínský registr vozidel pochází z doby kamenné. Bylo by totiž krajně neobvyklé, kdyby dnes bylo možné zaregistrovat byť dva vozy se stejným VIN. Jenže když auta byla prodána a problém se provalil až při vyšetřování v Německu, vypadá to jako docela možný scénář.
Na každý pád musíme ptát, jak je možné, že k duplikaci identifikačního čísla v takovém množství došlo a zda šlo skutečně o výrobní vadu nebo záměr. Pokud se ale prokáže druhá možnost, pak Audi a potažmo celý VW Group stojí na vskutku úzké hraně, neboť druhý opravdu závažný podvod v tak krátké době by celý koncern mohl poškodit ještě více, než ten první. Tady by totiž nešlo jen o obcházení často hloupých norem - snadno by se totiž mohlo stát, že zákazník bude obviněn z krádeže vozu, který si přitom koupil. Neboť jiný ukradený vůz se stejným VIN je právě tím hledaným...



Audi čelí novému skandálu, vyšetřovatelé totiž zjistili, že značka vyrobila tisíce aut pod stejným VIN
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu
 včera
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 10.31. 05:29 - foultreacle
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 10.31. 05:28 - foultreacle
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter