Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi opravdu zvažuje vstup do F1, možná koupí Red Bull nebo Toro Rosso
11.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci se poohlížejí po nových šampionátech, nechtějí však být pouze dodavatelem motorů. Vyšachují tedy Renault? Či zamíří spíše do Formule E?
V minulém týdnu se objevila informace o možném vstupu Audi do světa Formule 1. Není to přitom zdaleka první spekulace na dané téma a pravděpodobně ne poslední. Normálně bychom jí ani nevěnovali pozornost, nicméně tisku se o ní zmínil Luca di Montezemolo, bývalý šéf Ferrari, a to je osoba, která nemá důvod vypouštět do éteru plané řeči. Spekulace v tu chvíli začaly nabírat na obrátkách a německá automobilka neučinila jediný krok, jímž by šíření daných zvěstí zabránila, ba právě naopak.
Nově totiž šéf čtyř kruhů Rupert Stadler ohledně vstupu Audi do momentálně již bývalé královské motoristické disciplíny uvedl, že „je to něco, o čem uvažujeme. Ovšem my se zabýváme celou řadou věcí, pročež nemůžu říci prosté ano či ne.“ Pravděpodobnější je ovšem kladný verdikt, už jen s ohledem na fakt, že automobilka v loňském roce naverbovala Stefana Domenicaliho, bývalého šéfa stáje Ferrari F1.
Kromě toho je ve hře blízký vztah značky a Dietricha Mateschitze, majitele společnosti Red Bull. Ta je totiž čtyřem kruhům partnerem v šampionátu DTM. Je proto logické, proč majitel rakouské stáje přemlouvá automobilku, aby nahradila Renault na pozici dodavatele motorů. Jen s takovým málem se ovšem Audi podle informací nechce spokojit, místo toho prý pokukuje po koupi celého týmu.
Je samozřejmě otázkou, zda by se Mateschitz vzdal postu majitele stáje. Na druhou stranu je tu ovšem tým Toro Rosso, který by Audi nakonec mohlo odkoupit. Opanovalo by tak vlastní stáj a zároveň by „áčkovému“ týmu mohlo dodávat motory. Zdroje zevnitř automobilky pak dokonce naznačují, že značka již na počátku letošního roku zahájila vývoj 1,6litrového hybridního agregátu V6 turbo.
Pokud by šlo o zvěsti reálné, pak se ručky vah definitivně přesouvají na stranu vstupu značky do šampionátu. To by ovšem zároveň mohlo znamenat, že Audi ukončí své aktivity v DTM a Le Mans, čemuž bychom se zejména ve druhém případě vůbec nedivili. Koneckonců, koncern VW Group zde již má dalšího zástupce v podobě Porsche, který tak může nést dále vítězné žezlo.
Je rovněž možné, že Audi zůstane činné ve všech výše zmíněných odvětvích motorsportu, s takovým krokem ale příliš nepočítáme, přeci jen se jedná o nákladné účasti. Navíc tu pak máme předchozí kroky značky, která se již součástí Formule 1 málem stala v roce 2013, tehdy ovšem lobbovala za příchod přeplňovaných čtyřválců, které by více reflektovaly silniční modely.
Uvidíme tedy v příštích letech, zda čtyři kruhy skutečně budou se světem F1 spojeny. Kromě tohoto šampionátu je totiž podle Stadlera ve hře také elektrická Formule E, která by ideálně odrážela stávající snahy značky. Jisté je tak momentálně pouze tolik, že Red Bull již letošní sezónu definitivně odpískal a hodlá se soustředit na tu příští, kdy mu skončí smlouva s Renaultem.



Formule 1 s logem Audi již eixstuje hezkých pár let na neoficiálních ilustracích, reálně však značka do šampionátu stále nezamířila
Zdroj: Auto Express, Ilustrace: Kim Stapleton pro Fourtitude.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
včeraRusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Nejčtenější články
Němci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
25.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
25.4.2025Němci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
25.4.2025Prvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
25.4.2025Vyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
25.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.24. 21:05 - M.Z.
- OT - zavírám krám, uklízím 05.24. 14:33 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.24. 14:27 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.22. 16:53 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.22. 10:34 - Vrooom
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan