Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Formule 1 už míří i do Iránu, Red Bull v ní ale setrvá jen s motory Audi
6.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další asijská země touží po chřadnoucí královské motoristické disciplíně. Dietricha Mateschitze pak více než francouzské lákají německé agregáty.
Prakticky každý náš článek, jenž zmiňuje současnou či minulou sezónu Formule 1, není laděn v příliš pozitivním duchu, při snaze reflektovat aktuální vývoj ale nemáme příliš na výběr. Ten nejde ani tak od deseti k pěti, jakožto spíše od nuly do záporných hodnot. V tomto směru ostatně jako potvrzení stačí jen některé výroky Bernieho Ecclestona, který by kupříkladu rád uspořádal šampionát jen pro ženy. A takový Ázerbájdžán vidí jako důstojnou náhradu za Monzu.
Jen přesunem na městský okruh v Baku ovšem rošáda v bývalé královské motoristické disciplíně skončit nemusí. Momentálně totiž zaznívají hlasy z Iránu, že by šampionát klidně mohl zamířit také do této asijské země. Podle Masouda Soltanifara, který má na starosti oddělení spravující kulturní odkaz země, má totiž Formule 1 v Iránu „skvělou budoucnost“. Do kapsy pak dané lokaci nahrává i fakt, že se nachází jen pár kilometrů od Dubaje a tedy i okruhu v Abú Dhabí.
Pořádání šampionátu v tak blízkých zemích by v rámci publika nemuselo být problémem, v případě stěhování celého cirkusu by pak šlo o nemalou výhodu. Nic ovšem není tak snadné, jak se na první pohled může zdát. Zaprvé je tu ten fakt, že na ostrově Qeshm, kde by se závody měly odehrávat, stále ještě nestojí okruh, dokonce nejsou k dispozici ani vizualizace.
Dále můžeme namítnout, že Irán nemá v kapse smlouvu s Bernie Ecclestonem a navíc musí počítat s případným odporem pořadatelů Velké ceny Bahrajnu, kteří prý mají právo „veta“ v rámci nových lokací v asijských zemích. A kromě toho, kalendář na příští rok je již prakticky obsazený, i když v tomto směru by tučný balík peněz dokázal zvrátit ledacos.
Uvidíme tedy časem, jak se celá záležitost vyvrbí. Jisté je prozatím jen tolik, že Irán má co nabídnout hlavně v případě počasí, neboť v zemi trvá zima jen velmi krátce a navíc není příliš chladná. Tamní závody by se tak klidně mohly odehrávat na začátku či na konci sezóny, pokud by ta skutečně byla prodloužena na 25 podniků.
Tím s dohady končíme, tedy alespoň stran nové lokace. Nebyl by to ale ten správný report o Formuli 1, kdybychom nezmínili také nářek Red Bullu. Bývalí mistři z let 2010-2013 totiž stále mají problémy s dodavatelem motorů a pokrok zjevně nelze čekat ani tento víkend ve Španělsku. Šéf týmu Dietrich Mateschitz tak prý začal jednat s Audi.
Ač taková informace nezní příliš pravděpodobně, jako první s ní přišel Luca di Montezemolo. Bývalý šéf Ferrari by přitom nemluvil jen tak do větru, kdyby na tomto šprochu nebylo alespoň trochu pravdy. Montezemolo přitom dodal, že „rudí býci“ dokonce chtějí šampionát opustit, pokud se jim nepovede Audi přesvědčit.
I v tomto případě bude zajímavé sledovat, jak se vše vyvine. Dost možná ale hledíme na skutečný počátek konce Red Bullu a Renaultu v F1. Příliš totiž nevěříme faktu, že Audi skutečně do F1 vstoupí, byť jen jako dodavatel motorů. Francouzi pak pro změnu hledají způsob, jak by šampionát mohli opustit, čemuž případná ztráta Red Bullu coby klíčového partnera jen vybízí...
Na iránském ostrově Qeshm zatím najdeme hlavně písek, případně pak kozy. Zakrátko by zde ovšem mohl stát okruh Formule 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB