Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech
13.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Protahovaný a extrémně drahý projekt čtyř kruhů měl v případě produkční verze jepičí život. Při pohledu na cenu a výkony to ale není překvapivé.
Audi R8 e-tron je začarovaným projektem, na nějž se lepí jen a pouze smůla. Vůbec poprvé se o tomto modelu začalo mluvit v roce 2009. O dvanáct měsíců později již byl na světě pojízdný prototyp, se kterým dokonce tehdejší šéf vývoje Michael Dick několikráte obkroužil okruh La Sarthe. Nicméně záhy přišla studená sprcha v podobě ukončení projektu, což způsobila nedostačující technika v kombinaci s příliš vysokou cenou. E-tron byl mrtev.
Se zahájením vývoje druhé generace Audi R8 se však tato varianta znovu dostala stůl, přičemž loni v Ženevě se po dlouhých peripetiích konečně ukázal sériový model. Dostal se i na trh a našel si pár zákazníků, celá tato anabáze ale měla vskutku jepičí život - automobilka nyní oznámila, že R8 e-tron to má znovu spočítané. Přesné důvody známé nejsou, dá se ovšem předpokládat, že tím klíčovým nebude nic jiného než malá poptávka spočívající do značné míry v pořizovací ceně. Ta v Evropě (nikde jinde se vlastně ani e-tron neprodával) startovala na 1 milionu Eur (cca 27 milionů korun).
Elektrické Audi R8 tak za sebou má zhruba 18měsíční pobyt na trhu, během kterého ovšem příliš mnoho zákazníků okouzlit nestihlo. Přesné registrace známy nejsou, nicméně mluvčí značky uvedl, že jde o „méně než 100 exemplářů“. To může být 90, ale také 5, vážně nevíme. Mluvčí už jen s povzdechem dodal, že „jsme jich mohli vyrobit více, než jsme skutečně vyrobili“. Nyní tak prý Audi dokončí již objednané vozy a poté definitivně zavře krám.
R8 e-tron tak následuje příkladu konkurenčního Mercedesu SLS AMG Electric Drive, který přišel na trh v roce 2013 s cenou 350 000 EUR (9,5 mil. Kč). Prodáno ale nakonec bylo jen pár desítek kusů, přičemž koncern Daimler vzápětí vše okomentoval tak, že „jsme přišli příliš brzy“. O tři roky později by něco podobného mohlo konstatovat i Audi, nicméně vždy záleží na úhlu pohledu.
Aktuálně se zdá, že zákaznická skupina pro sportovní elektromobily existuje a dokonce je ochotna platit i horentní sumy. Nicméně se zřejmě musí jednat o extrémně schopné vozy typu Rimac Concept_One. Audi R8 e-tron vedle něj de facto nemělo čím ohromit. Jeho vzhled se od benzínového a tedy podstatně levnějšího provedení odlišuje jen v detailech. Dva vzadu namontované elektromotory naladěné na 460 koní pak umožní 3,9sekundový sprint na stovku a maximálku 250 km/h, což jsou hodnoty horší než u mimořádně rychlé verze V10. Není tedy vlastně divu, že o vůz není zájem.
Produkční Audi R8 e-tron debutovalo loni v Ženevě...
...nyní se ovšem automobilka rozhodla celý projekt znovu ukončit, prodáno přitom nebylo ani sto exemplářů
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva