Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic
9.8.2019 | Petr Prokopec
Obvykle mluvíme o autech, která kilometrů najíždějí v průměru nejvíce, jak ale vypadá opačný konec žebříčku? Tato desítka ještě relativně frekventovaných vozů sotvakdy opouští garáže.
Většina z nás si kupuje automobil kvůli zajištění každodenních potřeb. Jezdíme s ním tedy na nákupy, odvážíme děti do škol a školek a o víkendu míříme s napěchovaným zavazadelníkem na chatu či chalupu. Pokud přitom váš rozpočet není napjatý jako tětiva indiánského luku, a automobily pro vás představují cosi víc než pouhé dopravní prostředky, pak se rovněž dá očekávat, že tohle auto bude umět i pobavit, nebo nezůstanete jen u jednoho. V takovém případě bude jedno auto řešit běžné starosti, zatímco to druhé poslouží hlavně jako zdroj radosti z jízdy.
Je přitom více než jasné, že při této diverzifikaci se bude lišit i nájezd. Zatímco primární vůz bude najíždět desítky či dokonce stovky kilometrů denně, ten sekundární se v tomto ohledu pomalu ani nezapotí. Z garáže jej totiž vytáhnete jen kvůli občasným projížďkám, jenž si navíc můžete střihnout jen ve chvíli, kdy se to zrovna hodí. Není tak překvapivé, když ročně zvládnete „nakroutit“ jen pár kilometrů. A pokud vlastníte nějaký vzácný kousek, pak vlastně není tak neobvyklé, že jej pomalu ani nenastartujete.
Teoreticky tedy dokážeme o takových vozech hovořit zasvěceně, ale jaké to prakticky jsou? Právě na to se zaměřila studie společnosti iSeeCars, která hledala právě auta s nejnižším nájezdem. Přehled vznikl na základě prověrky více než 2,3 milionů prodávaných aut ve stáří do deseti let, jenž v průběhu let 2015 až 2018 změnily majitele. Podmínkou byl i jistý minimální počet, takže tu nečekejte Bugatti Veyron, exotů se ale vzhledem k šíři zkoumaných dat našlo docela dost a jen takové stroje opanovaly celou desítku.
Na desátém místě v něm najdeme Chevrolet Corvette Cabrio, s nímž lidé ročně najedou v průměru 4 272 mil, tedy 6 874 kilometrů. To už zní jako docela dost, přesto na každý víkend v roce připadá porce jen 132 kilometrů, což by vám nestačilo ani na cestu z Prahy do Brna, pokud byste s americkým kabrioletem hodlali třeba po vlastní ose zamířit na Masarykův okruh.
Otevřená verze americké ikony si přitom příliš nezadá s verzí s pevnou střechou, jejíž roční nájezd se totiž v průměru pohybuje na 4 693 mílích (7 551 km). Ukazuje se tedy, že Corvette sice mizí ze showroomů jak na běžícím pásu, ovšem následně se na ni lidé spíše koukají, než aby jí řídili. Rozhodně tak přitom nečiní kvůli nízkému nájezdu, který by hovořil v jejich prospěch během přeprodeje - Chevrolet prodává jen v USA okolo 20 tisíc Corvette ročně, takže o vzácnost rozhodně nejde.
Ve srovnání s dalšími exkluzivními vozy ale lidé za volant Corvette usedají ještě poměrně často. Nájezdu amerického kabrioletu se totiž přibližuje pouze Bentley Continental GT, které ročně zvládá v průměru 4 210 mil (6 774 km). To je ovšem více než dvojnásobná porce vůči Lamborghini Muciélago, které je nejméně provozovaným vozem, tedy alespoň dle aktuálních studií, které italskému kupé přisoudili roční nájezd 1 674 mil (2 693 km). Nejlepší trojku pak doplňují Ferrari F430 a Lamborghini Gallardo jen s o trochu vyššími nájezdy.
Celé pořadí desítky vám prozradí tabulka níže, my jen dodám, že jde o průměry a výjimky jistě existují v obou směrech. I tak jde ve všech případech o tipy na zajímavou koupi, neboť s ohledem na omezenou produkci a minimální kilometráž mají tyto vozy do budoucna značný potenciál růst na ceně, i když po prvních letech obvykle velkou část své hodnoty ztratí, jako tuctové modely. Teď jen mít pár milionů nazbyt, protože za méně většinu aut z následujícího žebříčku nekoupíte ani jako ojetiny...
S těmito stále docela rozšířenými auty jezdí lidé v průměru nejméně
Na vrcholu žebříčku je Lamborghini Aventador...
...následované Ferrari F430...
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry