Reklama

Automobilky konečně přiznaly pravdu o autopilotech. Bruselu se líbit nebude

 | 86 příspěvků | 13.1.2018 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený tra-VOLTA

zase na jednu stranu když.. | 13.1.2018 13:07reagovat
avatar

zase na jednu stranu když toto auto přejede chodce tak jsem z oblia ?a stíhaný bude výrobce softwéru ,nebo snad satelit ba dokonce samotný Musk?

Nepřihlášený tra-VOLTA

a s pohledu sraženýho chod.. | 13.1.2018 13:10reagovat
avatar

a s pohledu sraženýho chodce jste v hajzlu protože soudy se potáhnou desetiletí a ty hajzlové se ze všeho vykroutěj

Nepřihlášený tra-VOLTA

zakázal bych to hned v začát.. | 13.1.2018 13:12reagovat
avatar

zakázal bych to hned v začátku !!!toto nemá na vozovce co pohledávat!!!!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený LOL2000

Dodnes není spolehlivá aut.. | 13.1.2018 13:28reagovat
avatar

Dodnes není spolehlivá automatická pračka, natož tohle.

papy

Autonómne riadenie by mohl.. | 13.1.2018 13:39reagovat
avatar

Autonómne riadenie by mohlo byt dobrý sluha tak o 20+ rokov, keď na to technika dozreje. Med si však predstavím všetky tie možnosti, ako to dokáže vláda zneužiť proti ľuďom, tak súhlasím, treba to zakázať už teraz.

Nepřihlášený tra-VOLTA

a ještě je tu jedna věc .s.. | 13.1.2018 13:54reagovat
avatar

a ještě je tu jedna věc .satelitní signál při silném sněžení nebo deští nefunguje.jak chcete vyřešit tohle pane geniální MUSKU???

Nepřihlášený

Podívejte se třeba na vlak.. | 13.1.2018 14:13reagovat
avatar

Podívejte se třeba na vlaky nebo letadla. Na kolejích i na obloze je mnohem větší pořádek, než na silnicích a přesto v každém vlaku sedí strojvedoucí a v letadlech dokonce 2 piloti. Navíc je stav těchto systémů důkladně zkoumán prakticky denně a bez toho například letadlo nevyletí.

Porovnejte to s bordelem, který panuje na silnicích (fajn, auta budou samořiditelná, ale chodci, cyklisté nebo zvířata těžko) a s průměrným technickým stavem vozového parku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Podívejte se třeba na vlak.. | 13.1.2018 14:16reagovat
avatar

Nebo se podívejte na stav silnic. Už chci vidět samořiditelné auto na rozbité okresce se sněhovými jazyky.

Nepřihlášený R2

Ono je to celou dobu hlavn.. | 13.1.2018 14:23reagovat
avatar

Ono je to celou dobu hlavne o tom, co chceme slyset a koho chceme poslouchat. Lide z vyvoje jsou v tomto pomerne pesimisticti celou dobu a to vcetne lidi z firem jako Waymo, ktere je ve vyvoji autonomnich aut na spici. Lide z marketingu jsou naopak optimisty a pokud jim nejde primo o to zaujmout potencialni zakazniky, tak minimalne nechteji, aby jejich automobilka vypadala, ze nestiha aktualni trendy.

Nepřihlášený Folio

Já si z toho beru jenom to.. | 13.1.2018 14:39reagovat
avatar

Já si z toho beru jenom to, že Toyota a Hyundai jsou s vývojem autopilota pozadu, takže jenom plivou na něco co nemají.

Nepřihlášený Pavel

Ve světě, kde mi budou zak.. | 13.1.2018 14:46reagovat
avatar

Ve světě, kde mi budou zakazovat řídit nebo budu na auto muset mít zbrojní průkaz, žít nechci. Ani ve světě, kde mně jako chodci bude každé druhé auto číst emoce a řeč těla. Nesouhlasím s nasazováním umělé inteligence kamkoliv, je dobrá tak maximálně na třídění hlasů ve volbách, dál bych se nepouštěl. Člověk se pořád snaží zjednodušit si život, ale položme si otázku: Komu tím prospějete? A bude to pak vůbec život nebo jenom přežívání?

Nepřihlášený Takyřidič

Moc nechápu, proč se všich.. | 13.1.2018 15:09reagovat
avatar

Moc nechápu, proč se všichni hned napoprvé zabývají tím nejsložitějším, čili řízením v městském provozu. Kdyby se zatím omezili třeba jen na dálnice, tak tím pokryjí hodně velkou část provozu a pro řidiče vyřeší ten nejotravnější úsek jízdy. A mezitím se může pomalu začít řešit legislativa, která se beztak nepohne dopředu dřív, než po několika pořádných aférách, desítkách nespravedlivě odsouzených, miliónech odškodného za nesmysly, tísíců stránek judikatury a podobně :-)

Nepřihlášený Zdeněk

Nejslabším článkem je čech.. | 13.1.2018 15:25reagovat
avatar

Nejslabším článkem je čecháček za volantem....eliminovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Eee

Reakce na: Nejslabším článkem je čech.. | 13.1.2018 15:37reagovat
avatar

Nejslabším článkem jsou sluníčkáři- důsledky jejich činů nás za pár let všechny zabijí. AllahuAkhbar!

Nepřihlášený Michala L.

Z celého článku jsem nepoc.. | 13.1.2018 16:44reagovat
avatar

Z celého článku jsem nepochopila, proč je v nadpisu zmínka o Bruselu. Autor trpí eurofobií?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Paeris Kiran

Autopilot především musí z.. | 13.1.2018 17:30reagovat
avatar

Autopilot především musí zvládnout jak cestu ve městě se vším všudy, tak i cestu po polní cestě na lesní chatu zcela bez jakéhokoliv značení, zcela bez jakéhokoliv asvaltu, s tím že se bude prodírat křovím na obou stranách... a s tím že žádná cesta nebude v nějaké GPS.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Autopilot především musí z.. | 13.1.2018 17:37reagovat
avatar

používám GPS program na bajkování .je fakt že tě to zaměří i v hustým lese ale ty odchylky od cesty co je na mapě jsou fakt velký.cesta je rovně na mapě, ale GPS mě zaměří cik cak !!!

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Autopilot především musí z.. | 13.1.2018 17:43reagovat
avatar

pro zábavu nebo jako hračka je GPS dobrá ,ale abych sednul do nějaký krabice a svěřil tomu svůj život tak ani náhodou a doufám že se to ještě tak do 50 let masově nerozšíří a tyhle smradlavý budoucnosti se nedožiju!!!

Nepřihlášený R2

Reakce na: Z celého článku jsem nepoc.. | 13.1.2018 18:32reagovat
avatar

V momente, kdy rizeni pujde zakazat, tak ho Brusel zakaze. Na to neni treba fobie, takhle proste k vecem, ktere zakazat lze, v Bruseli pristupuji. No a jako spravni urednici se samozrejme na podobnou zalezitost vzdy tesi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený green

Chápu, že každý má na věc.. | 13.1.2018 19:08reagovat
avatar

Chápu, že každý má na věc svůj názor, ale naprostá většina lidí, která koncept samořídících aut kritizuje, mu ani vzdáleně nerozumí.

Takové auto totiž nebude řídit žádný satelit GPS. Bude mít v sobě zabodovaných mnoho (zejména laserových) senzorů, které budou samostatně sbírat informace o okolí. Všechny tyto informace bude zpracovávat umělá inteligence založená na neuronové síti, která je schopná se sama učit na základě předešlých zkušeností (tak, jako to dělá člověk) a tím se neustále zdokonalovat.

Nejen že by se takové auto dokázalo rozhodovat a reagovat daleko rychleji než lidský řidič (je to přeci počítač), ale také bude mít daleko více informací (tzn. dohled atd.), protože uvidí dopředu, dozadu i do všech stran najednou, také skrz objekty (radarům spousta materiálů nevadí) a mnohem dál, než člověk.

A pokud jde o dobu, kdy bude takové auto existovat, je to právě dnes - systém vyvinutý Googlem už nějakou dobu jezdí (samozřejmě pod dozorem a za účelem testování) po amerických silnicích a "nabírá zkušenosti". Jen tak mimochodem, odhaduje se, že tento konkrétní systém by snížil počet nehod a úmrtí na silnicích až o 95% (to jsou miliony životů každý rok, více než jakákoliv současná válka).

Problém tedy není v technice a vývoji, ale v legislativě. Bude se muset vyřešit, kdo ponese odpovědnost za ty nehody (upozorňuji, že pouze 5 až 10% těch současných), kterým ani tato auta nedokážou zabránit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený John Connor

Reakce na: Chápu, že každý má na věc.. | 13.1.2018 19:15reagovat
avatar

takže skynet T2 den zučtování nastane až náš ta neuonová sít vyhodnotí jako hrozbu tak červený tlačítko nezmáčkne Trump ani Kim ,ale google!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michala L.

Reakce na: V momente, kdy rizeni pujd.. | 13.1.2018 19:16reagovat
avatar

Jako člověk, který s bruselskými předpisy přichází do styku, mám zkušenost, že 99 % blbostí, nesmyslů a nelogičností v nich vzniká v Praze. Aneb mocné nástroje zvané překlad a implementace dokážou mnohé.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený John Connor

a to si pište až si google.. | 13.1.2018 19:19reagovat
avatar

a to si pište až si google vyhodnotí co lidi píšou na internet za sračky a jak jsou zlí tak judgement day nastane!!!!

Nepřihlášený kolemlezoucí

Jasně, Toyota, která vsadi.. | 13.1.2018 19:25reagovat
avatar

Jasně, Toyota, která vsadila na vodík a zuby nehty se ho drží, přestože je to fyzikální a ekonomický nesmysl, bude vysvětlovat, proč nebude autopilot. Moment, oni neřekli, proč nebude :D A co s tím má společného Brusel, to úplně nechápu. Nebo jsem tu správně v rudé žumpě?

Nepřihlášený John Connor

lidstvo se zničí!!!!každý.. | 13.1.2018 19:30reagovat
avatar

lidstvo se zničí!!!!každý jeho krok a vynález je šlápnutí do HOUNA!!!!

Nepřihlášený green

Reakce na: takže skynet T2 den zučtov.. | 13.1.2018 19:56reagovat
avatar

Další ukázka neznalosti v oboru. Nechci Vás teď nijak odsuzovat, jen poukazuji na to, že by bylo vhodné si nejdříve o dané problematice něco zjistit a až poté se o ní vyjadřovat jako o nebezpečí.

Fungování neuronových sítí se (zatím) vždy omezuje jen na určitý naprosto specifický problém, například rozpoznání obličeje, hraní šachů apod. Ještě se nikomu nepodařilo vyvinout takovou síť, která by byla nějak všeobecně zaměřená (dokázala řešit více problémů zároveň a předpodládá se, že v nejbližších desítkách let se to ani nepodaří. Dokud mají tedy neuronové sítě takto omezenou funkčnost, nejsou vůbec žádnou bezpečnostní hrozbou.

Konkrétně tento software od Google kombinuje sítě zaměřující se na rozpoznávání objektů z dat nasbíraných laserovými senzory a poté na jejich vyhodnocování. Vzhledem k tomu, že nic jiného neumí, například by nedokázala ani rozpoznat obličej člověka stojícího na ulici, nemusíte se vážně ničeho obávat.

Nepřihlášený Jiří

>>autonomní řízení v té po.. | 13.1.2018 20:06reagovat
avatar

>>autonomní řízení v té podobě, po které řada lidí touží, je zatím „nedosažitelná utopie”<<

No co já vím, tak řada lidí touží osekat ty nejnudnější části - monotónní dlouhá jízda po dálnici a popojíždění v kolonách a zbytek už je jen požitek z jízdy :). A tohle už celkem solidně umí nejlepší asistenti nasazené v současných autech. Jenom ještě vypnout tu povinnost mít ruce stále na volantu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pidalin

Reakce na: zakázal bych to hned v začát.. | 13.1.2018 20:44reagovat
avatar

Když to zakážete hned v zárodku, tak to do finále asi nedotáhnou nikdy no, takový myšlení nás zničí. Myslíte že budou lidi chtít až do konce věků plejtvat svym časem na ňáký řízení auta?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Když to zakážete hned v zár.. | 13.1.2018 21:13reagovat
avatar

já bych chtěl prosím napojit do matrixu kde mi budou stroje promítat hezký sen o soběstačné a ekologicky fungující společnosti a nemusel bych dělat nic zatímco tyto stroje si samy budou drancovat planetu,ale já budu v poho protože budu žít v nevědomosti a budu štastný

Nepřihlášený R2

Reakce na: Jako člověk, který s bruse.. | 13.1.2018 21:26reagovat
avatar

Mate pravdu, ze mnoho paskvilu vznika az v lokalni implementaci, kazdopadne je dulezite, ze impuls jde z Brusele, protoze se lepe obhajuje pred volici: "My jsme museli, bylo to narizeno z hora a nedopatrenim se stalo, ze je mozna nase implementace ..." nez : "Tuto nesmyslnou buzeraci jsme vymysleli a celou implementovali sami, dejte nam znovu hlas prosim."

Take bychom se mohli hadat o tech 99 %. Napred o tom zda je to opravdu 99 %, coz je pomerne dost, a pak o tom, nakolik bylo tech 99 % buzeraci zasadnich a omezujicich a nakolik bylo zasadnich a omezujicich to 1 % buzeraci implementovanych spravne :-)

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: >>autonomní řízení v té po.. | 13.1.2018 21:34reagovat
avatar

Přesně, to by mi taky stačilo. Navést auto na dálnici, sklopit sedadlo a v klidu spát, protože by to bylo bezpečné jako v letadle. Co na tom, že by auto jelo na osmdesátce osmdesátkou a v zúžení odmítalo předjíždět náklaďáky :-)

Nepřihlášený

Reakce na: Když to zakážete hned v zár.. | 13.1.2018 22:25reagovat
avatar

Dobrá myšlenka, ale nevidíš dostatečně daleko. Už 10 let pracuji z domu pro firmu z USA na docela vysoké pozici a denně komunikuji se zákazníky od Japonska přes Evropu po USA. A za celou pracovní dobu neopustím svůj dům. V budoucnosti budou auty v práci jezdit jen údržbáři techniky a zbytek lidí bude pracovat vzdáleně z domu. Manažeři v kvádru spěchající na schůzku ve svém Audi jsou pro mě dinosauři, já zvládnu to samé doma v pyžamu .)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Dobrá myšlenka, ale nevidíš.. | 13.1.2018 22:31reagovat
avatar

Čímž chci pochopitelně říct, že lidi opravdu nebudou mít čas ani náladu na řízení. Nebudou totiž muset jezdit jak trotlové 50 kiláků do kanclu, aby tam celej den čučeli do obrazovky, jako je tomu dnes.

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Dobrá myšlenka, ale nevidíš.. | 13.1.2018 22:33reagovat
avatar

jo a barák ti postaví dinosaurus co neopustí domov .aha budoucnost bude taková že stavař v županu pošle na místo z počítače stroje a ty ti ho vytisknou .jsi upadl z jahody na znak !!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Dobrá myšlenka, ale nevidíš.. | 13.1.2018 22:53reagovat
avatar

Moje zkušenost je trochu jiná. Taky používáme datové přenosy a videokonference, ale nájezd služebních aut přesto pořád ne a ne nějak klesnout :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Moje zkušenost je trochu j.. | 13.1.2018 23:02reagovat
avatar

používám videokonference jen když si honím karla s čubkama na porn HD ,ale když si chci jet do prahy zašukat s opravdovými kurvami tak musím taky osedlat svého v8 oře

Nepřihlášený sukovf

Obávám se, že tu dochází k.. | 13.1.2018 23:03reagovat
avatar

Obávám se, že tu dochází k zásadnímu nepochopení celé problematiky. Tady vůbec nejde o to, jestli umí vůz automaticky zapínat/vypínat dálková světla. Budoucnost je o tom, že všechna vozidla budou plně autonomní a budou o sobě tedy vzájemně vědět, což jim umožní reagovat na situaci dříve, než k ní reálně dojde.

@tra-VOLTA: Ano, taková budoucnost jednou možná opravdu bude - ráno se vydáte na prohlídku volných pozemků, některý si vyberete a zvolíte si, co na něm chcete postavit, zajdete si do restaurace na oběd a do kina na film a večer už se jen nastěhujete do nového. Žádný stavař přitom reálně nevytáhne paty z domu. Buď se stavba vytiskne, nebo postaví některou z klasických metod, avšak výhradně za použití dálkově ovládaných nebo plně autonomních strojů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Obávám se, že tu dochází k.. | 13.1.2018 23:21reagovat
avatar

já vím umím vidět hodně do budoucnosti o který se vám ani nezdá ,ale zase uvědomte si ,že skláři nebudou mít co žrát a každý neumí těžit bitcoiny nebo obchodovat na burze a je spousta odvětví kde pracují pouze vyučení lidé a pokud tyhle profese co zvládne cvičená opice nahradíte stroji ,tak by stroje musely odvádět daň za jejich způsobenou nezaměstnanost,což vede zase k sociální společnosti jen s tím rozdílem že stroje budou živit na podpoře lidi které díky ním nenajdou uplatnení .a lidí přibyvá a přibývá !!!!

Nepřihlášený tra-VOLTA

takže ve finále lidi na pr.. | 13.1.2018 23:29reagovat
avatar

takže ve finále lidi na pracáku bude platit podnikatel co tyto kolaborativní roboty nebo pracovní stroje at samouvažijící nebo řídící na dálku bude platit on ze svích daní!!!myslíte ,že toto je správná cesta???asi né pak už zbývá jenom nový Hitler a tito nepotřební lidé eliminovat a přenechat práci strojům a pár vyvoleným vlastníkům!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Obávám se, že tu dochází k.. | 14.1.2018 00:01reagovat
avatar

ale rozvody elektriky a vodovodních trubek a nainstalování vypínačů a vodovodních baterií a zapojení všech spotřebičů to by musel být sakra vzručný a citliví robůtek !!lidskou ruku nenahradíte

Nepřihlášený green

Reakce na: takže ve finále lidi na pr.. | 14.1.2018 00:11reagovat
avatar

Zase tak radikální to být nemusí. Možná jste slyžel, že již teď se ve Finsku testuje tzv. nepodmíněný základní příjem, tedy částka, kterou dostane každý občan bez ohledu na věk, zdravotní stav či to, jestli pracuje.

Je to vlastně sjednocení všech sociálních dávek do jedné, kterou dostane každý. Pokud si však přesto chce někdo přividělat, má možnost pracovat, aniž by přišel o tento základní příjem.

V dnešní době je to (dle mého názoru) zatím poněkud naivní a nereálné, ale v nedaleké budoucnosti, o které mluvíte, tedy kde většinu práce odvádějí stroje, se to jeví jako jediná snesitelná možnost.

Stroje totiž budou pracovat daleko levněji a efektivněji než lidé, tudíš budou i celkové příjmy společností (a tím pádem i odvedené daně státu) výrazně vyšší. Lidé tedy budou moci bez problému vyžít se základním příjmem a nebudou muset pracovat, pokud nebudou chtít více peněz.

Zní to jako utopie a sám si to nedovedu příliš představit (co budou lidé dělat, když nebudou muset pracovat?), nicméně by to mohlo poměrně efektivně vyřešit problém s neúnosnou nezaměstnaností.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

jenom drážky pro kabely v.. | 14.1.2018 00:12reagovat
avatar

jenom drážky pro kabely v novostabě do ytongu pro elektriku jsem škrábal týden !!!takže mi tady nevykládejte nesmysly že mi komplet barák se vším všudy k nastěhování vyšmykne nejaká technologie co se vrátím z kina!!!a budu to tam mít i s květinovou výzdobou!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Zase tak radikální to být.. | 14.1.2018 00:20reagovat
avatar

v tom případě jsem pro ať mě chodí na ůčet pravidelně 35 000 měsíčně a nehnu se z gauče a roboti at se poserou:-)))budu si jen honit péro na porn HD

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Zase tak radikální to být.. | 14.1.2018 00:33reagovat
avatar

jenomže žijeme v ČR a tady je minimálka 11 000 a nevím jek ve finsku ,ale tipuji tak mezi 30 ti až 50 ti

Nepřihlášený Hanys

Reakce na: Podívejte se třeba na vlak.. | 14.1.2018 07:08reagovat
avatar

Řeči se vedou a voda teče. Poptávka po autonomních systémech zejména v komerční dopravě na silnicích je obrovská, výrobci to dobře ví.

Nepřihlášený

Reakce na: Moje zkušenost je trochu j.. | 14.1.2018 11:46reagovat
avatar

Mám přehled i o firmách, kde pracují bývalí spolužáci z VŠ a vím, že lidi z konkurenčních firem i někam jezdí. Ale já k tomu nevidím důvod, takže to nedělám. Já ty jejich "výlety" znám, týmbilding (aka chlastačka), jet k zákazníkovi nasazovat software, který by stejně dobře nasadili i přes vzdálený přístup, akorát tomu třeba u pojišťoven nebo bank brání právníci atp...

Nepřihlášený Honza

Díky strojovýmu učení se d.. | 14.1.2018 11:48reagovat
avatar

Díky strojovýmu učení se dá ta intuice tak trochu naučit. Není to sice plnohodnotný, ale když těm systémům ukážeš 10 000 situací s chodcem a jak na ně reagovali řidiči, tak ty dnešní AI se s tim poperou. Nejsem asi chytřejší než šéf toyoty, ale přesně na takovým systému se teď podílím.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: jo a barák ti postaví dino.. | 14.1.2018 12:00reagovat
avatar

Už dnes existují stroje, které postaví zeď, omítnou zeď nebo vydláždí chodník. Na čem dřív pracovali 4 lidi, to dnes zvládne 1 A brzo bude stačit 1 člověk na obsluhu třeba 5 takových strojů, potom 10...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: jenom drážky pro kabely v.. | 14.1.2018 12:10reagovat
avatar

a co se elektriky týče, jsou i jiné systémy výstavby. Třeba modulární výstavba, panely včetně husích krků na elektriku může vytvořit jeden stroj v továrně a jiný stroj je na místě pouze smontuje a zafouká do nich kabely. Však i dnes úkáčka s lopatou do země zakopávají jen trubičky a kabely (třeba optické) do nich potom během chvíle zafoukne stroj.

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Už dnes existují stroje, k.. | 14.1.2018 12:28reagovat
avatar

z ytongu ti postaví hrubou stavbu 10 ti letej kluk,ale nejhorší jsou pak ty ruzný rozvody a dodělávky.to ti žádnej stroj nedodělá.a hlavně tesařina!!!

Nepřihlášený sukovf

Nečekal jsem, že se tu roz.. | 14.1.2018 13:13reagovat
avatar

Nečekal jsem, že se tu rozvine debata právě na toto téma, ale budiž.

Tzv. základní nepodmíněný příjem je samozřejmě absurdní hloupost, protože takový systém zajišťuje příjem i lidem, kteří odmítají pracovat a do systému ničím nepřispívají, což je zcela nepřípustné. Nemluvím teď o těch, kteří z nějakého relevantního důvodu NEMOHOU.

Rovněž je nepřípustné, aby byl podnikatel bit na tom, že investoval do nákupu pokročilého vybavení, díky kterému mohl ušetřit náklady za zaměstnance. On tak učinil proto, aby svoji firmu posunul dále a dosáhl vyššího zisku, ne proto, aby pro změnu musel platit vyšší odvody na ty, kteří nebyli schopni přizpůsobit se a nedokázali se na pracovním trhu již uplatnit. Různé navrhované daně z robotů jsou tedy opravdu absurdní. Pokud se někdo nedokáže přizpůsobit a uplatnit, musí živořit. Určitě na něj nemohou doplácet lidé, kteří v něčem uspěli.

Tato nesmyslná opatření se nicméně v budoucnu budou jistě ve spoustě zemí zavádět, o tom nepochybuji. Problém je v tom, že některé země k tomu nikdy nepřistoupí (typicky jistě USA), a tyto potom budou mít oproti těm ostatním obrovskou konkurenční výhodu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený sukovf

@tra-VOLTA: 35k měsíčně Vám.. | 14.1.2018 13:16reagovat
avatar

@tra-VOLTA: 35k měsíčně Vám bude na účet chodit jedině v případě, že si je vyděláte, nikoli proto, že Vás robotizace připraví o práci. Nemůžete žádat, aby na Vás někdo doplácel jen proto, že jste se nedokázal uplatnit. Nástup robotů s sebou přinese vznik mnoha dalších profesí, které samozřejmě nezvládne každý, ale to je přirozené a kdo se nepřizpůsobí, ten zkrátka nepřežije.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený sukovf

Vážení, nenechte se mýlit.. | 14.1.2018 13:23reagovat
avatar

Vážení, nenechte se mýlit - jednoho dne robot opravdu bude schopen zcela samostatně postavit budovu od upravení terénu a založení základů až po onu květinovou výzdobu. Věřte, že i ony drážky ve zdivu pro instalace provede mnohem lépe, než to dnes dokážete vy - pokud se nebudou budovy spíše skládat z prefabrikátů vyrobených na lince, které dokáží stroje zkompletovat již dnes.

Nic se nestane ze dne na den, ale blíží se to. Ve všech oborech. Vím to, protože ve své práci tomuto aktivně velmi napomáhám (konstrukční rozvoj).

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Nečekal jsem, že se tu roz.. | 14.1.2018 13:32reagovat
avatar

no, ale když těmto lidem vezmou práci kolaborativný roboti příklad třeba ve školní jídelně nebude nakládat dětem jídlo ženská ,ale jen nějaké naprogramované rameno tak kde taková ženská najde uplatnění když všechny tyto jednoduché práce do 50 ti let možná i dříve budou nahrazeny .a jsou to lidé většinou vyučený takže asi těžko budou hledat místo na nějaký vyšší pozici .vemte si kolik je v ČR supermarketů nahradte je pokladním systémem samonakupování a samoplacení kartou a hned máte na pracáku odhaduji si tipnout tak 50 000 lidí který těžko najdou uplatnění ,protože další takovýhle jednoduchý práce budou bud obsazeny lidmi kde ještě mohou pracovat a modlit se aby jejich místa nebyli obsazeny roboty!!!uklízečky ,číšníci atd .atd .klidně může být takto nepotřebných 100 až 150 tis lidí a řekněte mi co pak s nimy.protože práce kde bude zapotřebí lidské sily budou velice dobře střeženy a tito lidé by stejně svojí kvalifikací na tyto pozice nemohli ani pomýšlet

Nepřihlášený Ivan

Reakce na: Chápu, že každý má na věc.. | 14.1.2018 13:38reagovat
avatar

Radar. Kdo má zkušenosti s adaptivním tempomatem tak ví že tomuto radaru stačí list nebo kus papíru aby ho oslepil. O sněhu nemluvě.

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: @tra-VOLTA: 35k měsíčně Vám.. | 14.1.2018 13:46reagovat
avatar

tady nejde o to dokázal nedokázal uplatnit ,nebo silný a slabý kus .tady jde o to že předpokládám ,že tito stroje budou samy myslet a žádná jejich obsluha nebude potřeba .lidí je moc už ted nekteří i kvalifikovaní nemohou najít práci a ted to masově přenechte robotům .tak budou mít práci jenom servisáci když se poláme nějaký kloub a programátoři softwaru .a těžko toto bude chtít po nějakým číšníkovi nebo pokladní v supermarketu.lidí přibývá a jednoduchá práce bude vzácností .může nastat opravdová apokalipsa ,ale to za předpokladu ,že bude takto robotizováno 50 %lidské práce

Nepřihlášený sukovf

@tra-VOLTA: Za padesát let.. | 14.1.2018 14:03reagovat
avatar

@tra-VOLTA: Za padesát let ze současných vyučených lidí nebude v pracovním procesu aktivně zapojen zřejmě nikdo a dá se očekávat, že studijní obory se do té doby přizpůsobí poptávce na trhu. Určitě se ale nemusíte obávat o dnešní kuchařky.

@Lara: Myslím, že trh už si nějak poradí.

Svět se mění a děje se tak velmi rychle - vidím to každý den v práci. Poptávka po automatizované a robotizované výrobě je neustále vyšší, takže myslím, že se jí v budoucnu zkrátka nevyhneme. Může se nám to líbit nebo nemusí, ale ani já, ani vy, ani kuchařka ve školní jídelně s tím nic neudělá.

Nepřihlášený sukovf

@tra-VOLTA: Toto všechno j.. | 14.1.2018 14:08reagovat
avatar

@tra-VOLTA: Toto všechno jednou skončí velkým průserem, nebojte se, že ne, ale z vlastní dlouholeté zkušenosti říkám, kam vše míří. Samostatné uvažování strojů v takové míře, kdy budou samy zastávat i konstrukční rozvoj samotné produkce, je natolik vzdálený, že se o tom nemá vůbec cenu bavit, takže minimálně na kreativních pozicích bude lidé ještě dlouho nenahraditelní, ale většina pozic, kde je vyžadována manuální činnost, skončí.

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Jenže v okamžiku, kdy nahr.. | 14.1.2018 14:09reagovat
avatar

sít MC Donalds se muže stát klidně plně autonomní když už ted jsi viděl projekt že si roboti sami smaží Burgry je jen otázka času kdy si počítačový systém na základě čárových kodů bude sám objednávat suroviny a nákladák tesla jim to sám přiveze a další roboti to nalifrujou do kuchyně.takže příjde o práci i člověk na pozici logistik

Nepřihlášený sukovf

@tra-VOLTA: Ať se to někom.. | 14.1.2018 14:13reagovat
avatar

@tra-VOLTA: Ať se to někomu líbí nebo ne, lidská práce na všech pozicích v logistice rovněž nemá budoucnost.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: @tra-VOLTA: Ať se to někom.. | 14.1.2018 14:18reagovat
avatar

však o tom mluvím .já si umím představit hodně divokou budoucnost která může skončit několika možnými katastrofickýmy scénáři ,ale je mi jasný že toho se nedožiju a doufám že na tuhle planetu již nikdy nebudu reinkarnován

Nepřihlášený tra-VOLTA

nebo jedině bez již nepotře.. | 14.1.2018 14:25reagovat
avatar

nebo jedině bez již nepotřebnýho těla moji mysl implantovat do neuronové celosvětové sítě jako jednoho ze správců systému:-))

Nepřihlášený Driver

Reakce na: Díky strojovýmu učení se d.. | 14.1.2018 15:25reagovat
avatar

Prokopec na zkušenost z LA ž nějakého levného krámu ale nezná DLA natož Matrix nebo Laser! Co se týká dynamických světel, tak samozřejmě že ve Fabii je parodie na tento systém který má v nejvyšší úrovni řízení stereokamerou, dvěma radary, gps a mají úplně jiné výsledky. Dokonce umí svítit í nad zacloněné předměty a to už asi 8let staré Lexusy natož třeba nová A8...

A co se týká předpovídání chování chodců, to už umí Golf7 dávno viz Front Assist/ předběžná výstraha. Autonomní ovládání mají i sondy ve vesmíru už desetiletí. Manuálně totiž trvá velmi dlouho, než signál dorazí tam a zpět tak se používá kombinace obojího. Jediný problém je stav dálnic, legislativa a peníze. Samozřejmě autonomní provoz v obci je utopie. Na to peníze nebudou nikdy. Praha nemá peníze ani na výměnu 150 let starých vodovodních rozvodů. A voda by měla teoreticky mít trochu prioritu, že...

Nepřihlášený

Reakce na: Nečekal jsem, že se tu roz.. | 14.1.2018 18:22reagovat
avatar

Souhlasím. Pracovní trh se změní, ale nezmizí. Více lidí bude třeba vzdáleně spravovat různé systémy, vymýšlet nové systémy, budou opraváři robotů... Zmizí pracovní pozice, které dnes ve vyspělých státech stejně nikdo nechce dělat. Projděte se v ČR kolem nějaké větší stavby a češtinu tam uslyšíte leda u stavbyvedoucího.

Nepřihlášený Milan

Trapné si myslet,že autopi.. | 14.1.2018 19:27reagovat
avatar

Trapné si myslet,že autopilot nepříjde do pěti let. Je to pokrok a pokud výrobci slintají nesmysly,pak zaostávají za konkurencí a neví co dál. Je plno mladých vynálezců na které sláva čeká. Vše má svůj čas))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Trapné si myslet,že autopi.. | 14.1.2018 23:59reagovat
avatar

Autopilot jiz prece existuje, akorat se tak rika trosku schopnejsimu tempomatu. Tady je rec o necem ponekud pokrocilejsim a tomu veri jen par nadsencu. V podstate nenajdete odbornika, ktery by v podobne kratkem casovem horizontu videl moznost neceho lepsiho nez urovne 3 dle SAE, nejvetsi optimiste jsou ochotni uvazovat o urovni 4, ale jen ve velmi omezene provozni obalce.

Nepřihlášený alois

No automobiloví giganti js.. | 15.1.2018 11:35reagovat
avatar

No automobiloví giganti jsou v elektronice vedle. Stačí srovnat navigaci v mobilu a vestavěnou v autě (grafika a rychlost hrozná, cena několikanásobná). V tomto věřím Tesle. Nebo nějaké úplně nové progresívní automobilce...

Nepřihlášený Kolemskákající

Vůbec nejhorší článek celéh.. | 15.1.2018 16:38reagovat
avatar

Vůbec nejhorší článek celého řetězu je člověk. Auta by měla jezdit bez lidí. Co mají co pohledávat v takovém dokonalém stroji.

Nepřihlášený Fittipaldi

Nechápu proč výrobci neuděl.. | 18.1.2018 04:22reagovat
avatar

Nechápu proč výrobci neudělají autonomní řízení pro dálnici, žádní chodci, jasně dané značení. To by bylo ulehčení při delších cestách.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lol

Reakce na: Nechápu proč výrobci neuděl.. | 4.2.2018 20:10reagovat
avatar

Nechápu jestli jsi tak blbej nebo navedenej? na dalnici autonomni rizeni funguje jiz peknou radku let

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše