Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Autor Octavie I teď ovládá design velkého konkurenta Škody. Zbaví svět aut světel?
31.10.2018 | Petr Prokopec
Začínal u koncernu VW prací na přelomové škodovce a teď se dostal do čela designu jednoho z jeho velkých konkurentů. Věčně progresivní Luc Donckerwolke se ujal postu designového šéfa Hyundai Motor Group.
Korejské automobilky Hyundai a Kia mají nemalé zkušenosti s přetahováním slavných jmen na svou stranu. Vše odstartoval Peter Schreyer, autor první generace Audi TT, který se stal šéfdesignérem obou značek. Po něm pak dorazil třeba Albert Biermann, bývalá hlava divize BMW M, jenž má nyní u Korejců na starosti jak sportovní oddělení N, tak i technický vývoj. Tím ale přetahovaná rozhodně neskončila.
Mnichovskou automobilku totiž opustil i Thomas Schemera, který původně měl s Biermannem spolupracovat na sportovních derivátech. Nově se ovšem má ujmout vlády nad autonomními či elektrifikovanými vozy. Jiná úloha pak čeká Luca Donckerwolkeho, kterého Korejci stejně jako Schreyera přetáhli od koncernu VW. V jeho případě je nejznámější svou rolí šéfa designových oddělení Lamborghini a Bentley.
Otisk belgického designéra zanechaný u VW Group je ale daleko větší, kromě jiného se totiž podílel třeba na venkovním designu první Škody Octavia. O to zajímavější ostatně jeho angažmá u korejských značek je, zvláště Hyundai se totiž vůči mladoboleslavské značce na českém trhu vymezuje jako asertivní konkurence. Donckerwolke tak brojí přímo proti svému někdejšímu chlebodárci.
Nově to přitom bude patrnější než kdy jindy, neboť Korejci posunuli Schreyera na firemním žebříčku o příčku výše na nově vytvořený post šéfa designového managementu. Jeho dosavadní roli designového šéfa celého Hyundai Motor Group (kromě Hyundai a Kie sem spadá i Genesis) pak přebírá právě Donckerwolke.
Je přitom otázkou, co přesně tato rošáda udělá s budoucí stylizací korejských vozů. Záležet samozřejmě bude hlavně na Schreyerově roli, která nejspíše bude již jen formální. V takovém případě se dá předpokládat, že Donckerwolke bude pokračovat ve stávajícím úsilí. V jeho centru jsou přitom čelní světla aut, která se postupně mají stát minulostí. A ono to půjde, jak už ukazují poslední koncepty Korejců - světla pochopitelně budou svítit dále, designovým prvkem ale být přestanou, prakticky nebudou vidět. A pokud Donckerwolke bude s tímto tahem úspěšný, ostatní jej mohou rychle následovat...
Luc Donckerwolke má nově pod palcem design celého Hyundai Motor Group...
...očekávat tak asi již můžeme jen auta bez světel
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB