Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Autor Octavie I teď ovládá design velkého konkurenta Škody. Zbaví svět aut světel?
31.10.2018 | Petr Prokopec
Začínal u koncernu VW prací na přelomové škodovce a teď se dostal do čela designu jednoho z jeho velkých konkurentů. Věčně progresivní Luc Donckerwolke se ujal postu designového šéfa Hyundai Motor Group.
Korejské automobilky Hyundai a Kia mají nemalé zkušenosti s přetahováním slavných jmen na svou stranu. Vše odstartoval Peter Schreyer, autor první generace Audi TT, který se stal šéfdesignérem obou značek. Po něm pak dorazil třeba Albert Biermann, bývalá hlava divize BMW M, jenž má nyní u Korejců na starosti jak sportovní oddělení N, tak i technický vývoj. Tím ale přetahovaná rozhodně neskončila.
Mnichovskou automobilku totiž opustil i Thomas Schemera, který původně měl s Biermannem spolupracovat na sportovních derivátech. Nově se ovšem má ujmout vlády nad autonomními či elektrifikovanými vozy. Jiná úloha pak čeká Luca Donckerwolkeho, kterého Korejci stejně jako Schreyera přetáhli od koncernu VW. V jeho případě je nejznámější svou rolí šéfa designových oddělení Lamborghini a Bentley.
Otisk belgického designéra zanechaný u VW Group je ale daleko větší, kromě jiného se totiž podílel třeba na venkovním designu první Škody Octavia. O to zajímavější ostatně jeho angažmá u korejských značek je, zvláště Hyundai se totiž vůči mladoboleslavské značce na českém trhu vymezuje jako asertivní konkurence. Donckerwolke tak brojí přímo proti svému někdejšímu chlebodárci.
Nově to přitom bude patrnější než kdy jindy, neboť Korejci posunuli Schreyera na firemním žebříčku o příčku výše na nově vytvořený post šéfa designového managementu. Jeho dosavadní roli designového šéfa celého Hyundai Motor Group (kromě Hyundai a Kie sem spadá i Genesis) pak přebírá právě Donckerwolke.
Je přitom otázkou, co přesně tato rošáda udělá s budoucí stylizací korejských vozů. Záležet samozřejmě bude hlavně na Schreyerově roli, která nejspíše bude již jen formální. V takovém případě se dá předpokládat, že Donckerwolke bude pokračovat ve stávajícím úsilí. V jeho centru jsou přitom čelní světla aut, která se postupně mají stát minulostí. A ono to půjde, jak už ukazují poslední koncepty Korejců - světla pochopitelně budou svítit dále, designovým prvkem ale být přestanou, prakticky nebudou vidět. A pokud Donckerwolke bude s tímto tahem úspěšný, ostatní jej mohou rychle následovat...




Luc Donckerwolke má nově pod palcem design celého Hyundai Motor Group...













...očekávat tak asi již můžeme jen auta bez světel
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
