Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Belgie zavedla tak přísná omezení vjezdu do měst, že do nich nemůže ani část aut policie
12.1.2020 | Petr Miler
Belgičané jsou snahami o snižování emisí ve městech posedlí do takové míry, že ani nepřemýšlí, na koho také ve výsledku dopadnou.
Belgie a její metropole Brusel se za poslední roky staly skoro synonymy Evropské unie. V tomto kontextu tak snad ani nepřekvapí, že se právě tato místa snaží být evropštější než celá EU a proti emisím všeho druhu bojuje i prostředky, které na celoevropské úrovni neplatí. Proč ne, je to to volba Belgičanů a nám by do ni nemuselo nic být, kdyby ovšem zavádění nových omezení neprobíhalo tak nepromyšleným způsobem, že zasahuje i samotný státní aparát.
Přesně k této tragikomické situaci došlo letos, neboť od 1. ledna 2020 začal v Bruselu, Antverpách a Gentu platit zákaz vjezdu aut, která neplní emisní normu alespoň Euro 4. To může v tak vyspělé zemi znít jako nicotné omezení, však dnes už jsme na pokraji příchodu Euro 7, jenže Euro 4 platí až od roku 2006 a všechny starší vozy mají utrum.
Auta z roku 2005, to není žádný automobilový dávnověk. Představte si vozy jako BMW 3 E46, Škodu Octavia II nebo Volkswagen Passat B6, to jsou mezi obyčejnými lidmi stále žádané bazarové automobily. Do zmíněných belgických měst už se nepodívají a státní aparát to jistě neoplakává, bizarní ale je, že z tamního provozu omezení vyřadilo i část policejních vozů.
Ani u policie není o auta zmíněného stáří nouze, a tak omezení tuto instituci zasáhlo poměrně značně. Policejní mluvčí odmítla říci, o jaký počet vozů se přesně jedná, hovoří však o tisících aut z celé flotily. To není málo a pokud si říkáte, že zrovna u služebních aut policie snad o emise jít nemusí, mýlíte se. Výjimky nepřipadají v úvahu a policie nyní pracuje na tom, aby starší vozy převelela do venkovských oblastí a do měst stáhla ty novější. Na tak rozsáhlou modernizaci nemá peníze.
Trochu váháme, zda se smát a nebo brečet, ale svým způsobem je to dobře. Aspoň stát jednou vidí, jak podobná omezení zasahují do životů běžných lidí a do jak obtížné řešitelných situací je někdy staví. Auta plnící normu Euro 3 nejsou žádné kouřící vehikly z dávnověku a omezovat je v roce 2020 nám přijde být poněkud unáhlené.















Nejslavnějším belgickým policejním autem se u nás stala Octavia III v provedení „KITT”, ta novým omezením jistě unikla, řada jiných policejních vozů nikoli
Zdroje: Reuters, Archiv Autoforum
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před hodinou
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 4 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.04. 13:21 - ucollabn
 - Čínská auta v ČR 11.04. 13:18 - ucollabn
 - ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 11.04. 13:15 - ucollabn
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 
    
    
    
  
      
      
      
    