Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat
5.3.2019 | Mirek Mazal
O tom, co je nejrychlejší, se můžeme dlouze teoreticky přít a nebo postavit různá srovnatelná auta vedle sebe. Ze srovnání benzinů, hybridu a elektromobilu konzervativní jedinci nebudou mít radost.
Postavit do přímého srovnání čtyři více jak šestisetkoňové automobily dokáže jen málo renomovaných novinářů. Mat Wilson z Carwow se ale pro podobné akce narodil a jeho rukama pravidelně procházejí ty nejlepší vozy současných i zapomenutých generací. Má tak šanci natáčet přímá srovnání aut, která by se na volné ploše s odvážnými řidiči náhodou asi nikdy nesetkala.
Poslední dílo proti sobě svedlo ty nejžhavější kandidáty na nejlepší sedan, pokud takto můžeme nazvat i Porsche Panamera. Druhý jmenovaný stroj na letiště přijel s hybridní technikou, kterou zastupuje osm válců, pár turbodmychadel a elektromotor. Celkový výkon čtyřlitrové spalovací jednotky s elektrikou dosahuje 500 kW (680 koní) a 850 Nm, což je u čtyřkolky s automatem a váhou 2 385 kilogramů technika zrychlující na stovku za 3,4 sekundy.
Mat Wilson zařídil půjčení ještě dalších tří podobně silných rivalů. Na místo se dostavilo BMW M5 Competition s 4,4litrovým osmiválcem vpředu, dvěma turby, výkonem 460 kW (625 koní) a 750 Nm. Opět obě poháněné nápravy na sobě nesou tíhu osmistupňového automatu, který přidává svůj nemalý podíl k celkové hmotnosti 1 930 kilogramů. Mnichovský supersedan umí 100 km/h za 3,3 sekundy.
Adresu letiště našel také čtyřdvéřový Mercedes-AMG GT 63 S vybavený čtyřlitrovým V8 se dvěma turby o výkonu 470 kW (639 koní) a 900 Nm. Automat převádí energii pravověrného benzínového motoru na všechna kola, která mají co dělat s trakcí při sprintu na stovku za rovné tři sekundy. Váha novinky od Mercedesu dosahuje 2 120 kilogramů.
Čtvrtým a posledním účastníkem srovnání se stal čistokrevný elektromobil Tesla Model S P100D. Možný nástupce všech spalovacích technologií dnes umí z baterií výkon 451 kW (613 koní) a 980 Nm. To katapultuje auto na 100 km/h za rekordních 2,7 sekundy, k nejlepším předpokladům v testu pomáhá pohon 4x4.
Nával čísel zbývalo přeměnit na porovnání skutečných dovedností. Na čtvrt míle to byl těsný závod, ale nakonec zvítězila moderna v podání sněhově bílé Tesly. Svištící elektro doháněl burácející Mercedes, Porsche a poslední BMW. Ikona řidičů zklamala, musela se sklonit před všemi, i před hybridem. Další sprint s letmým startem z 80 km/h potvrdil dominanci Modelu S, kterému funěl na záda GT 63. Znovu vyhrál okamžitý nástup dostatku energie z baterií. Modely Panamera a M5 si rozdělily třetí a čtvrtou příčku.
Následoval klasický test brzdové soustavy z rychlosti 113 km/h. V jeden okamžik všichni zadupli brzdový pedál a čekali na délku ujeté dráhy. Řidič Tesly stál na místě, když ostatní ještě pevně svírali vzpírající se volant. Reputaci si lehce očistilo BMW, déle brzdilo těžké Porsche a nejdelší brzdnou dráhu potřeboval Mercedes.
Pestrou zkoušku technologii a protilehlých světů ovládla Tesla. Všechny vybrané disciplíny americký elektromobil předvedl nejlépe. Dynamika a brzdy Modelu S v tomto případě nenašly přemožitele.















Britové otestovali zrychlení a brzdění čtyř výkonných automobilů. Nejlépe se prezentovala Tesla Model S P100D
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Muž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
před 25 minutamiPrvní majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Muž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
před 25 minutamiVýrobce elektromobilů prodělává peníze tak moc a tak dlouho, že už to i na bohaté Araby to může být příliš, aby ho dál drželi nad vodou
před hodinouDalší automobilka procitla ze zeleného opojení. Plány na elektrickou budoucnost zrušila, spalovací bestseller nezabije
včeraNěkdo zavřel vzácné Lamborghini na 40 let do obýváku. Museli mu probourat cestu ven zdí, aby ho mohl prodat za 42 milionů
včeraPrvní test už to říká naplno: Tohle nové Audi je horší než jeho předchůdce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva