BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem

Pokud máte pocit, že BMW už dnes nenabízí zdaleka tolik možností volby jako dříve, nemýlíte se. Bude ale jen hůře, z poněkud bizarních důvodů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem

30.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud máte pocit, že BMW už dnes nenabízí zdaleka tolik možností volby jako dříve, nemýlíte se. Bude ale jen hůře, z poněkud bizarních důvodů.

Při pohledu na kroky BMW z poslední doby se zdá, že mnichovská automobilka marně hledá pevnou půdu pod nohama. Její registrace sice rostou, pro automobilku je ovšem zásadní její skálopevné přesvědčení, že navzdory prvotnímu náskoku nyní ztrácí na Audi či Mercedes v oblastech vývoje elektromobility a autonomního řízení. Dělá kvůli tomu i hodně bizarní věci, nezůstane ale jen u nich - finanční ředitel značky Nicolas Peter nyní oznámil rozsáhlejší změnu strategie.

Nově má BMW urychlit výrobní proces a také zredukovat nabízené varianty motorů, převodovek i výbavy. To už přitom dělá v posledních letech s nebývalou intenzitou - neexistuje kupříkladu X1 s benzinovým čtyřválcem a manuální převodovkou, neexistuje třeba ani BMW 140i s pohonem xDrive a manuálem, neexistují typy jako 335d bez pohonu xDrive a nespočet dalších, kdysi samozřejmých variant, které BMW průběžně potichu vyřazuje z nabídky. Teď tento vývoj ještě akceleruje, pochopitelně kvůli dalši´m úsporám nákladů.

Ušetřené peníze přitom zamíří na vývoj výše zmiňovaných oblastí. Loni totiž značka na vývoji utratila 5,16 miliardy Eur (cca 135,54 mld. Kč) neboli 5,5 procenta svého obratu. „V příštích třech letech ale tento rozpočet navýšíme na částku, která se bude pohybovat mezi 5,5 a 6 procenty,“ upřesnil výhled Peter.

Finanční ředitel automobilky přitom dodává, že „v nabídce máme více než sto volantů. Opravdu ale potřebujeme tolik variant?“ Jen u toho ale šetření nezůstane, kupříkladu ve Spojených státech bude vypuštěna manuální převodovka u BMW 2 Coupe, pozbude ji základní dieselový model řady 5 a krouhat se bude i v nabídce motorů. Peter naznačuje, že například čtyři dieselové verze pětky jsou dále neúnosné.

Je to možná i překvapivé, neboť právě nová řada 5 se postarala o patřičné navýšení prodejů - zájem o ni dokonce překonal veškerá očekávání značky. Růst je přitom spojen hlavně s Čínou, kde BMW zakrátko představí ještě prodlouženou verzi pětky - a tím zájem zákazníků ještě více rozdmýchá. Značka ovšem vidí potenciál hlavě v hybridech a elektromobilech, jenž čínská vláda nadmíru podporuje.

Právě proto ostatně BMW potřebuje urychlit vývoj, proto tedy dochází k oněm škrtům na všech dalších frontách. Zapotřebí je přitom opravdu nemalých úspor, neboť s hybridy a elektromobily totiž není momentálně spojen prakticky žádný zisk, a to i přes jejich nemalou cenu. BMW proto musí šetřit jinde, aby tyto model mohlo dále úspěšně dotovat a přitom si zachovat ziskovou marži 8 až 10 procent. Jak moc rozumné to je, posuďte sami...


BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 1 - Test BMW i8 2014 001BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 2 - Test BMW i8 2014 002BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 3 - Test BMW i8 2014 003BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 4 - Test BMW i8 2014 004BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 5 - Test BMW i8 2014 005BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 6 - Test BMW i8 2014 006BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 7 - Test BMW i8 2014 007BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 8 - Test BMW i8 2014 008BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 9 - Test BMW i8 2014 009BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 10 - Test BMW i8 2014 010BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 11 - Test BMW i8 2014 011BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 12 - Test BMW i8 2014 012BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 13 - Test BMW i8 2014 013BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 14 - Test BMW i8 2014 014BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 15 - Test BMW i8 2014 015BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 16 - Test BMW i8 2014 058BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 17 - Test BMW i8 2014 059BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 18 - Test BMW i8 2014 060BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 19 - Test BMW i8 2014 061BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 20 - Test BMW i8 2014 062BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 21 - Test BMW i8 2014 063BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 22 - Test BMW i8 2014 064BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 23 - Test BMW i8 2014 065BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 24 - Test BMW i8 2014 066BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 25 - Test BMW i8 2014 067BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 26 - Test BMW i8 2014 068BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem - 27 - Test BMW i8 2014 069
BMW mělo po představení modelu i8 nemalý náskok před konkurencí. Teď je však přesvědčeno, že o něj přišlo a chystá nemalé škrty za účelem navýšení rozpočtu na vývoj elektromobilů, hybridů a aut s autonomním řízením

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše