Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá
5.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý mnichovský sedan je zajímavým strojem už v sériové verzi, ale po této konverzi jsou jeho možnosti ještě jinde. Za zábavu ručí V12 a manuál Getrag.
BMW M5 E34 je samo o sobě výjimečné auto. Mnichovská automobilka jej na přelomu 80tých a 90ých let minulého století vyrobila jen 12 254 kusů. Do dnešního dne jich jistě tolik zdaleka nepřežilo, takže když se objeví v prodeji hned čtyři sedany a nebo jeden z vzácných kombíků (toho vzniklo jen 891 kusů), jsou to výjimečné události. Pohled na dnes probíraný exemplář může na první pohled působit všedně, ale hned na ten druhý...
Je to sedan z roku 1993, tedy jeden z později vyrobených exemplářů, který pod kapotou skrýval už vylepšený, 3,8litrový řadový šestiválec S38B38, který svého času produkoval 340 koní. To je zajímavý výkon, s nímž na silnici nezapadnete do davu ani dnes, jenže majitel tohoto auta chtěl víc. A tak původní motor nahradil 5,6litrovým dvanáctiválcem S70B56 z modelu 850 CSi.
Hliníková pohonná jednotka sebou přinesla 420 koní, jež na zadní 17palcová kovaná kola přenáší šestistupňový manuál Getrag 560G. Tato převodovka byla v době instalace nová, přičemž vůz v mezidobí najel pouze 6 766 mil (10 887 km). Celkově pak z jeho tachometru odečteme 79 823 mil (128 435 km), přičemž dle majitele po mechanické stránce vše funguje bez problémů. Perfektní je spojka, motor pak nikde neteče.
Po stránce servisní byly nedávno měněny veškeré kapaliny a filtry, nový je chladič, alternátor, baterie a přední brzdy UUC. Ty vpředu zahrnují kotouče o rozměru 355 milimetrů a čtyřpístkové třmeny, vzadu najdeme 328milimetrové kotouče a taktéž čtyřpístkové třmeny. Dále se vůz pyšní nerezovým výfukem Eisenman či samosvorným diferenciálem Quaife.
Auto je vybaveno samovyrovnávacími tlumiči EDCIII a pružinami HR, souběžně s novým motorem pak dorazily i zesílené stabilizátory a rozpěry. Karoserie sice vyžaduje lehčí péči, zejména v oblasti střechy a víka zavazadelníku, nejde však o nic tragického a koroze se jí zatím vyhýbá. V rámci interiéru lze počítat pouze s běžným (na pohled nevelkým) opotřebením a nefungujícím rádiem.
O tomto autě mluvíme hlavně proto, že nás zaujalo, ale nestalo se tak náhodou. Je na prodej, ale to tu vážně není hlavní - i když jde o evropskou verzi osazenou místně homologovanými světly, se vůz nachází v americkém Rochesteru. Není nesmyslně drahý, majitel za něj chce 16 500 USD (cca 403 500 Kč). Za M5 E34 s pětilitrovým V12 z řady 8 je to sympatická cena.
Pokud byste náhodou měli zájem, budete muset k požadované ceně přihodit ještě něco za dopravu a clo. Počítat však můžete s naprostým unikátem, neboť motor V12 je ještě výjimečnější než samotná M5 E34. Celkem jich totiž už BMW vzniklo jen něco málo přes 1 500...
























BMW M5 z roku 1993 dostalo místo šestiválce dvanáctiválec z modelu 850CSi. K mání je za 403 tisíc Kč, ale trochu z ruky
Zdroj: Craigslist
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 7 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 15:00
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
Nejnovější články
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení spalovacího motoru, může mu vdechnout nový život
před 3 hodinami
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
před 4 hodinami
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
před 6 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 7 hodinami
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.16. 19:47 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- Rychlodotazy 12.16. 18:42 - pavproch
- BMW Divize 12.16. 15:47 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
