Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá
5.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý mnichovský sedan je zajímavým strojem už v sériové verzi, ale po této konverzi jsou jeho možnosti ještě jinde. Za zábavu ručí V12 a manuál Getrag.
BMW M5 E34 je samo o sobě výjimečné auto. Mnichovská automobilka jej na přelomu 80tých a 90ých let minulého století vyrobila jen 12 254 kusů. Do dnešního dne jich jistě tolik zdaleka nepřežilo, takže když se objeví v prodeji hned čtyři sedany a nebo jeden z vzácných kombíků (toho vzniklo jen 891 kusů), jsou to výjimečné události. Pohled na dnes probíraný exemplář může na první pohled působit všedně, ale hned na ten druhý...
Je to sedan z roku 1993, tedy jeden z později vyrobených exemplářů, který pod kapotou skrýval už vylepšený, 3,8litrový řadový šestiválec S38B38, který svého času produkoval 340 koní. To je zajímavý výkon, s nímž na silnici nezapadnete do davu ani dnes, jenže majitel tohoto auta chtěl víc. A tak původní motor nahradil 5,6litrovým dvanáctiválcem S70B56 z modelu 850 CSi.
Hliníková pohonná jednotka sebou přinesla 420 koní, jež na zadní 17palcová kovaná kola přenáší šestistupňový manuál Getrag 560G. Tato převodovka byla v době instalace nová, přičemž vůz v mezidobí najel pouze 6 766 mil (10 887 km). Celkově pak z jeho tachometru odečteme 79 823 mil (128 435 km), přičemž dle majitele po mechanické stránce vše funguje bez problémů. Perfektní je spojka, motor pak nikde neteče.
Po stránce servisní byly nedávno měněny veškeré kapaliny a filtry, nový je chladič, alternátor, baterie a přední brzdy UUC. Ty vpředu zahrnují kotouče o rozměru 355 milimetrů a čtyřpístkové třmeny, vzadu najdeme 328milimetrové kotouče a taktéž čtyřpístkové třmeny. Dále se vůz pyšní nerezovým výfukem Eisenman či samosvorným diferenciálem Quaife.
Auto je vybaveno samovyrovnávacími tlumiči EDCIII a pružinami HR, souběžně s novým motorem pak dorazily i zesílené stabilizátory a rozpěry. Karoserie sice vyžaduje lehčí péči, zejména v oblasti střechy a víka zavazadelníku, nejde však o nic tragického a koroze se jí zatím vyhýbá. V rámci interiéru lze počítat pouze s běžným (na pohled nevelkým) opotřebením a nefungujícím rádiem.
O tomto autě mluvíme hlavně proto, že nás zaujalo, ale nestalo se tak náhodou. Je na prodej, ale to tu vážně není hlavní - i když jde o evropskou verzi osazenou místně homologovanými světly, se vůz nachází v americkém Rochesteru. Není nesmyslně drahý, majitel za něj chce 16 500 USD (cca 403 500 Kč). Za M5 E34 s pětilitrovým V12 z řady 8 je to sympatická cena.
Pokud byste náhodou měli zájem, budete muset k požadované ceně přihodit ještě něco za dopravu a clo. Počítat však můžete s naprostým unikátem, neboť motor V12 je ještě výjimečnější než samotná M5 E34. Celkem jich totiž už BMW vzniklo jen něco málo přes 1 500...
























BMW M5 z roku 1993 dostalo místo šestiválce dvanáctiválec z modelu 850CSi. K mání je za 403 tisíc Kč, ale trochu z ruky
Zdroj: Craigslist
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 5 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 8 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva