Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M5 E34 s dvanáctiválcem z 850CSi je sleeper, který se nezdá
5.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý mnichovský sedan je zajímavým strojem už v sériové verzi, ale po této konverzi jsou jeho možnosti ještě jinde. Za zábavu ručí V12 a manuál Getrag.
BMW M5 E34 je samo o sobě výjimečné auto. Mnichovská automobilka jej na přelomu 80tých a 90ých let minulého století vyrobila jen 12 254 kusů. Do dnešního dne jich jistě tolik zdaleka nepřežilo, takže když se objeví v prodeji hned čtyři sedany a nebo jeden z vzácných kombíků (toho vzniklo jen 891 kusů), jsou to výjimečné události. Pohled na dnes probíraný exemplář může na první pohled působit všedně, ale hned na ten druhý...
Je to sedan z roku 1993, tedy jeden z později vyrobených exemplářů, který pod kapotou skrýval už vylepšený, 3,8litrový řadový šestiválec S38B38, který svého času produkoval 340 koní. To je zajímavý výkon, s nímž na silnici nezapadnete do davu ani dnes, jenže majitel tohoto auta chtěl víc. A tak původní motor nahradil 5,6litrovým dvanáctiválcem S70B56 z modelu 850 CSi.
Hliníková pohonná jednotka sebou přinesla 420 koní, jež na zadní 17palcová kovaná kola přenáší šestistupňový manuál Getrag 560G. Tato převodovka byla v době instalace nová, přičemž vůz v mezidobí najel pouze 6 766 mil (10 887 km). Celkově pak z jeho tachometru odečteme 79 823 mil (128 435 km), přičemž dle majitele po mechanické stránce vše funguje bez problémů. Perfektní je spojka, motor pak nikde neteče.
Po stránce servisní byly nedávno měněny veškeré kapaliny a filtry, nový je chladič, alternátor, baterie a přední brzdy UUC. Ty vpředu zahrnují kotouče o rozměru 355 milimetrů a čtyřpístkové třmeny, vzadu najdeme 328milimetrové kotouče a taktéž čtyřpístkové třmeny. Dále se vůz pyšní nerezovým výfukem Eisenman či samosvorným diferenciálem Quaife.
Auto je vybaveno samovyrovnávacími tlumiči EDCIII a pružinami HR, souběžně s novým motorem pak dorazily i zesílené stabilizátory a rozpěry. Karoserie sice vyžaduje lehčí péči, zejména v oblasti střechy a víka zavazadelníku, nejde však o nic tragického a koroze se jí zatím vyhýbá. V rámci interiéru lze počítat pouze s běžným (na pohled nevelkým) opotřebením a nefungujícím rádiem.
O tomto autě mluvíme hlavně proto, že nás zaujalo, ale nestalo se tak náhodou. Je na prodej, ale to tu vážně není hlavní - i když jde o evropskou verzi osazenou místně homologovanými světly, se vůz nachází v americkém Rochesteru. Není nesmyslně drahý, majitel za něj chce 16 500 USD (cca 403 500 Kč). Za M5 E34 s pětilitrovým V12 z řady 8 je to sympatická cena.
Pokud byste náhodou měli zájem, budete muset k požadované ceně přihodit ještě něco za dopravu a clo. Počítat však můžete s naprostým unikátem, neboť motor V12 je ještě výjimečnější než samotná M5 E34. Celkem jich totiž už BMW vzniklo jen něco málo přes 1 500...
























BMW M5 z roku 1993 dostalo místo šestiválce dvanáctiválec z modelu 850CSi. K mání je za 403 tisíc Kč, ale trochu z ruky
Zdroj: Craigslist
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejnovější články
Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
před 4 hodinami
Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
před 5 hodinami
Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
před 7 hodinami
Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
před 8 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
