BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám

BMW je v odporu k výrobě některých aut až neuvěřitelně zatvrzelé - zákazník může nabídnout snad cokoli a stejně mu nebude vyhověno. Někteří se ale nenechají odbýt a když nechce BMW, věci jako M3 Touring CS si postaví sami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám

10.12.2019 | Mirek Mazal

BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW je v odporu k výrobě některých aut až neuvěřitelně zatvrzelé - zákazník může nabídnout snad cokoli a stejně mu nebude vyhověno. Někteří se ale nenechají odbýt a když nechce BMW, věci jako M3 Touring CS si postaví sami.

Při dnešní existenci nekonečných terabajtů dat o choutkách zákazníků většina automobilek velmi dobře zvládá výrobu masově prodávaných vozidel. Prostě ví o všem, co si lidé přejí a veškeré jejich preference se do vyvíjeného auta snaží v maximální míře promítnout.

Podobně dnes není problém téměř cokoli vyrobit, přesto zejména nadšení řidiči toužící po něčem zvláštním zůstávají stranou zájmu, pakliže nenakupují za desítky milionů u značek, jako je Pagani. Tak se stalo, že třeba BMW (ale zdaleka nejen ono) pouští ze zřetele klienty, kteří kdysi utvářeli základ jeho image, kteří chtějí skloubit řidičsky atraktivní stroj s vozem schopným posloužit třeba i rodinné cestě na dovolenou.

V portfoliu mnichovské značky tak třeba léta chybí jakýkoli ostrý kombík od divize M, a to přesto, že slavné písmeno se dnes objevuje na jednom SUV za druhým. Se svým požadavkem na peprnou M3 Touring nepochodil ani muž jménem Sander, a tak si musel poradit sám.

Vzal tedy BMW M3 F80 v limitované edici CS a lehčí, výkonnější i schopnější sedan přestavěl na unikátní kombík, který by se měl hned začít vyrábět. Verze F81 s prvky M3 je úžasné dílo, které stojí za zmínku. Z havarovaného vraku s 3,0 R6 o výkonu 338 kW (460 koní) a 600 Nm vznikl parádní Touring lakovaný individuální krémovou barvou.

Rodinná stíhačka je rozkročena do stran a posazena na sportovní podvozek KW spárovaný se sériovými tlumiči. Pod dvacetipalcovými disky parádně vyniká mohutná brzdová soustava s fosforeskujícími třmeny. Venkovní styling kompletně kopíruje nejrychlejší sériovou M3 poslední doby. Sander převzal i kompletní interiér vybavený sportovními sedačkami a volantem potaženým alcantarou. Originální části pochopitelně pasovaly i do kokpitu praktičtějšího expresu.

Nejtěžším úkolem bylo zakončit kombi agresivními tvary podle designu sportovní divize BMW M. Zadní nárazník je vymodelován ze dvou kusů, bylo nutné řezat a zapojit improvizaci. Majitel kladl nejvyšší nároky zpracování, proto jsou spoje karoserie milimetrově přesné a mezery dílů odpovídají továrnímu provedení.

Je to skutečný vzor sériové produkce, které se ale jistě nedočkáme - BMW už oznámilo, že jakékoli M3 Touring nedorazí ani v rámci současné generace trojkové řady, natož aby se piplalo s verzí CS. Škoda. Už fakt, že si jej někdo umí vyrobit i bez pomoci automobilky, ukazuje, že to není zrovna neřešitelný úkol - rozhodně ne pro firmu, která dnes nabízí přes 30 modelů v bezpočtu konfigurací.


BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám - 1 - BMW F81 M3 CS foto prvni 01BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám - 2 - BMW F81 M3 CS foto prvni 02BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám - 3 - BMW F81 M3 CS foto prvni 03BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám - 4 - BMW F81 M3 CS foto prvni 04BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám - 5 - BMW F81 M3 CS foto prvni 05BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám - 6 - BMW F81 M3 CS foto prvni 06BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám - 7 - BMW F81 M3 CS foto prvni 07BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám - 8 - BMW F81 M3 CS foto prvni 08BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám - 9 - BMW F81 M3 CS foto prvni 09BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám - 10 - BMW F81 M3 CS foto prvni 10BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám - 11 - BMW F81 M3 CS foto prvni 11BMW odmítlo zákazníkovi postavit kombík podle jeho gusta, tak si ho postavil sám - 12 - BMW F81 M3 CS foto prvni 12
Světově první a jediné BMW F81 M3 CS. Slušelo by mu to v oficiálním katalogu značky, tam ho ale stěží kdy uvidíme

Zdroj: Evolve Automotive@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.