Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW překvapilo, svým autům po dekádě a půl vrací klasické měrky oleje
7.12.2018 | Petr Miler
Je to jedna z těch věcí, které lze označit za naprosto zbytečnou modernu. BMW trvalo déle jak dekádu, než na to přišlo a přestalo bazírovat na elektronické měrce oleje.
Automobilky, a ty prémiové obzvlášť, chtějí neustále přicházet s něčím novým, přelomovým, dříve nepoznaným. Obecně vzato je to pochopitelný přístup, inovacemi chtějí získat náskok před konkurencí, obhájit svou pozici a ve výsledku tím dát faktický základ pro vyšší ceny a vše, co z nich vyplývá. Někdy se ale o něco takového snaží příliš úporně, a to i v oblastech, kde lidé o nic nového ani nestojí. Existují zkrátka věci, které jsou dobré tak, jak jsou, nejde je vymyslet zásadně lépe a vynucenou změnou snadno více ztratí než získají. Příkladů bychom našli nespočet v celé automobilové historii, dnes ale bude řeč o jednom relativně moderním.
Na mysli máme BMW a jeho elektronické měrky oleje. Ty se staly standardem asi v polovině minulé dekády a zůstat jen u nich, těžko by šlo něco namítat. Zákazník prémiové značky jistě netouží zvedat špinavou kapotu vozu, hledat kdesi v motorovém prostoru mastnou měrku oleje, tu čistit a zkoumat, kolik maziva vlastně v pohonné jednotce je. Elektronické měření stačí vyvolat ovladačem v interiéru a kýženou informaci máte rychle před očima bez jakékoli další námahy.
To je jistě skvělé, Němci ale snad aby ukázali, jak je jejich řešení přesné či aby ušetřili peníze za pár dalších dílů navíc, motory současně s tím zbavili klasických měrek. To už je trochu nešikovné - elektronické měření se může pokazit nebo mu nemusíte věřit a vám nezbude v rukou nic, maximálně tak nejistota, kolik oleje v motoru ještě zbývá. Vzhledem k důležitosti této informace jde o dost nepříjemný stav a někteří zákazníci automobilky si na něj stěžují už přes 10 let, přesto nebyli vyslyšeni.
BMW se prostě rozhodlo na jen a pouze elektronické měrce bazírovat, a to přesto, že mu konkurence pravidelně ukazovala, že lepším řešením je pravý opak. Například auta koncernu VW mají klasickou měrku a k tomu senzor, který vás upozorní, když olej začne docházet. Co více si přát? Skutečnou hladinu můžete zjistit, když budete chtít a pokud si s tím nechcete špinit ruce, auto vám včas řekne, když situace bude vyžadovat vaši pozornost.
Už se zdálo, že nastalý stav u BMW potrvá na věky, v Mnichově se ale nakonec chytili za nos. Pochopitelně to nikomu neřekli, protože chybami se nikdo nechlubí, fanoušci si ale všimli, že na novém modelu M850i je v motorovém prostoru klasická měrka oleje. Chvíli sice probíhala diskuze o tom, jestli není jen na prototypu či vozech z ověřovací výrobní série, sám mluvčí automobilky ale později - ke svému vlastnímu překvapení - zjistil, že BMW skutečně po dekádě a půl začíná vracet do svých motorů klasické měrky. A nový osmiválec v nové řadě 8 ji dostal jako první.
Konkrétní důvody nezazněly, patrně ale budou vycházet z výše zmíněného. Je nutno dodat, že na ono elektronické řešení už jsme si za ta léta chtě nechtě zvykli a nevíme o tom, že by jej provázely nějaké podstatné těžkosti, za návrat klasiky - jistě doplněný i modernější alternativou - se ale rozhodně nezlobíme. Přítomnost obou řešení, jednoho pro komfort a druhého pro jistotu, je ideálním kompromisem.



Do motorů BMW se vrací klasické měrky oleje, tady ji můžete vidět na vlastní oči v nodém osmiválci značky
Zdroje: Bimmerpost, Jalopnik
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 07:04 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
