Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW při vývoji srovnává novou X5 M se Škodou Kodiaq. Proboha, proč?
7.4.2018 | Petr Prokopec
Používání aut jiných značek při vývoji nových modelů je obecně zažitá praxe, obvykle jde ale o vozy, které si na trhu konkurují. Tak proč BMW srovnává něco se Škodou?
Na sklonku letošního roku bychom se měli dočkat nové generace BMW X5. To na první pohled vypadá jako velký kalup, předchůdce totiž přišel na svět před pouhými pěti roky. Nicméně mnichovská automobilka jej postavila na stejných základech, na kterých stála již druhá generace. Ač tedy došlo na modernizaci pohonných jednotek či příchod svěžejšího designu, samotný základ se datuje k roku 2007. Respektive k počátku milénia, kdy byl zahájen jeho vývoj.
Novinka už s předchůdci nebude mít kromě označení shodného vůbec nic, pod povrchem najdeme novou architekturu CLAR, kterou v Mnichově užívá prakticky cokoliv od řady 3 nahoru. Očekávat tedy můžeme nárůst venkovních rozměrů i místa v kabině, kilogramy by pro změnu měly zamířit dolů. I když vše samozřejmě bude záviset na zvolené motorizaci a výbavě.
V případě motorového prostoru nečekejme příliš drastické změny oproti současnosti, dorazí tedy čtyřválce, šestiválce i osmiválce, a to v benzinovém i dieselovém provedení. Kromě toho je ve hře i plug-in hybrid, stejně jako vrcholné provedení X5 M, které bude znovu disponovat dvakrát přeplňovaným 4,4litrovým osmiválcem. A právě na tento model si dnes posvítíme především.
Vrcholná varianta byla tento týden nafocena s kompletní kamufláží, ze které vykukují pouze enormní čelní ledvinky a diodová světla. Povšimnout si pak můžeme i výrazných vzduchových otvorů, jejich tvar ale zůstává s ohledem na maskování neznámý. Vzadu se pro změnu rýsuje zvětšený střešní spoiler, zatímco na bocích máme tu čest s 21palcovými odlehčenými koly.
Spíše než samotné BMW nás ovšem zaujal jeho doprovod. Chystaný německý stroj při testech po okolí Mnichova doprovázela Škoda Kodiaq, kterou na snímcích můžete vidět. Zprvu jsme si mysleli, že se tam nachomýtla jen náhodou, špionážní fotografové z CarPix nám ale potvrdili, že auta se spolu pohybovala neustále a i červená mnichovská registrační značka naznačuje, že tuto škodovku si pořídila automobilka pro podobné účely.
Je to pozoruhodné, neboť Škodu Kodiaq za přímou konkurenci BMW X5 považovat nelze a když už, tak rozhodně ne ve verzi M. Obecně vzato sice jde o podobné vozy, nicméně tuzemské SUV v podstatě s cenami i výkony končí tam, kde to německé začíná. Automobilky nicméně při vývoji používají různá srovnání, kdy jiný vůz považují za referenční jen v tom či onom ohledu, aniž by jej brali jako konkurenci.
Kodiaq by tak mohl být brán pro X5 jak měřítko prostornosti či komfortu pro některé z cestujících. České SUV na 4,7metrové délce a se 2,8metrovým rozvorem zvládá pobrat až sedm lidí s daleko větším nadhledem než BMW X5, jemuž naměříme o 20 centimetrů více v obou rozměrech. Je podivné, že by mnichovští zrovna toto zjišťovali u vrcholu a nikoliv u základu, eMková BMW - a zvlášť toto - ale už nějaký ten pátek musí umět posloužit jako auta pro každý den, takže ani podobné aspekty u něj nemohou být pominuty.
Tak či onak, BMW chystanou X5 s Kodiaqem v nějakém ohledu srovnává a můžeme jen hádat, o co přesně jde. Třeba vývojářům vnukl nějakou myšlenku Jozef Kabaň, který k BMW od škodovky přestoupil a Kodiaq byl jedním z posledních projektů, na který dohlížel od jeho zrodu až po uvedení do sériové výroby. A je přesvědčen, že něco se na ní podařilo udělat způsobem hodným následování...
Chystané BMW X5 M bylo nachytáno ve společnosti Škody Kodiaq, což je vskutku překvapivý referenční vůz pro vrcholné mnichovské SUV, ať už bavorská automobilka beze škodovku jako referenci pro cokoli
Foto: Motor1
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 34 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva