BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí

24.11.2016 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Dnes přijdete k dealerovi, prohlédnete si nabídku, nějaké auto vyzkoušíte a možná i nějaké objednáte. Změna nabídky si ale žádá i jiný styl prodeje.

Před pár lety jste mohli karosářské typy a s nimi související modely jednotlivých značek pomalu vyjmenovat na prstech jedné ruky. Dnes vám u některých výrobců nebudou stačit ani končetiny celé rodiny. Řada modelů se již ani nevejde do prodejen a tím pádem mohou jejich prodeje trpět. Automobilky se tak snaží nalézt řešení v aplikaci virtuálních showroomů a setkáváme se dokonce i s prodejem aut po internetu.

Nad těmito způsoby bychom se ještě před nedávnem ošívali, nicméně dnes online míří celý svět a pozadu tedy nehodlá zůstat ani automobilový segment. Nedávno jsme vám tak mohli představit virtuální showroomy Audi, dnes pro změnu zaskočíme na návštěvu k BMW. Šéfka divize prodejů budoucnosti Michele Fuhs prozradila, že dealerství, tak jak je známe, se postupně stanou minulostí. A stane se to rychleji, než si myslíme.

„Nic se sice neodehraje v nejbližších deseti dnech, ale rozhodně vám nemůžu potvrdit, že prodej aut bude v příštích 10 až 15 letech vypadat stejně jako dosud,“ dodává Fuhs. A zároveň potvrzuje, co jsme zmínili v úvodu. Tedy že nabídka BMW je v současné době na klasické showroomy již příliš velká. Mnichovská automobilka totiž nabízí desetkrát více modelů než před pouhou dekádou.

„Musíme kompletně přepracovat naši síť; nemůžeme mít kupříkladu v centru Amsterdamu dealerství o rozloze přes dva tisíce metrů čtverečných,“ uvedla dále Michele Fuhs. Dle ní je přitom hned několik možností, jak dané problémy vyřešit, výhradně virtuální prodej je ale mimo diskuzi. V takovém případě by totiž chyběl přímý kontakt mezi prodejcem a zákazníkem.

Místo toho BMW zvažuje dealerství stylizovaná do podoby luxusních butiků, které by doplnily areály umožňující kupříkladu také testovací jízdy. Došlo by tak na propojení digitálního světa i skutečných modelů. Razantní změny by ovšem měly být aplikovány až s příchodem roku 2018, do té doby zažije stávající dealerská síť jen menší otřesy vyžadující nižší investice.

BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 1 - BMW novinky pro jaro 2016 04BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 2 - BMW novinky pro jaro 2016 05BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 3 - BMW novinky pro jaro 2016 06BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 4 - BMW novinky pro jaro 2016 07BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 5 - BMW novinky pro jaro 2016 08BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 6 - BMW novinky pro jaro 2016 09BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 7 - BMW novinky pro jaro 2016 10BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 8 - BMW novinky pro jaro 2016 11BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 9 - BMW novinky pro jaro 2016 14
BMW v současnosti nabízí desetkrát více modelů než před pouhými deseti lety

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Reklama

Autobazar

zobrazit vše