Audi pokročilo s virtuálními showroomy, auta teď může prodávat i na Měsíci

5.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Již teď můžete u některých dealerů Audi nasadit brýle a vůz specifikovaný dle vaší libosti si prohlédnout detailně kdekoli. A dokonce jej i uslyšíte.

Ještě na počátku nového milénia nabídka všech automobilek, ať již mainstreamových či prémiových, zahrnovala jen pár modelů. Nicméně aktuálně výrobci rozšiřují svou nabídku enormní měrou, aby zasáhli jakýkoliv myslitelný segment. Pro takové prodejce je tak již nemožné vystavit každého zástupce přímo na ploše dealerství, pročež stále častěji slyšíme zmínky o virtuálních testovacích jízdách, showroomech či prodeji aut přes internet.

Audi je jednou ze značek, která se při těchto příležitostech ozývá nejčastěji. Svou víceméně kompletně hotovou technologii automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku nyní předvedla v Mnichově, kde se mimo jiné dostala na přetřes i příští generace A8. Tomuto modelu jsme se již věnovali v samostatném článku, nyní si tak posvítíme na onu virtuální realitu, jejímuž vývoji Audi věnovalo poslední tři roky.

Vývoj navíc neprobíhal pouze pod vlastní střechou, ale také u spřátelených značek HTC či Oculus. Ty přišly s brýlemi Vive či Rift, které si nasadíte a dostáváte se do zcela jiného světa, ve kterém lze zvolit jakýkoliv model v jakéhokoliv barvě a výbavě. Takto nakonfigurovaný vůz pak můžete zasadit do libovolného prostředí od Paříže po Island a Audi s nadsázkou říká, že auta může jako první prodávat i na Měsíci.

Automobilka přitom pracuje s plochou pěti metru čtverečních, na nichž je možné prohlédnout vybraný vůz ze všech stran. A nikoliv jen zvenčí, k vidění budou i jednotlivé mechanické komponenty. Zmenšená verze téhož systému se pro změnu soustředí na kabinu, jíž si můžete užít, přestože sedíte u prodejce v křesle. Audi navíc jen nepočítá se vzhledem, ale také se zvuky.

„Naši zákazníci si často přijdou do showroomů popovídat pouze o ceně. Vše, co lze ale o autě zjistit, již vědí z vlastního průzkumu na internetu. My bychom je ale rádi více zapojili do hry a nabídli jim lépe strávený čas v dealerství. Chtěli bychom, aby svou volbu konzultovali spíše s námi než s internetem. A to nám umožní virtuální technika,“ říká Marcus Kühne z divize digitálních řešení Audi.

Kromě toho výše zmíněný manažer značky dodává, že nový systém nemá nahradit testovací jízdu či zážitek z „kamenného obchodu“, pouze je doplní. I proto je již nyní testován v šesti německých showroomech, přičemž automobilka se i na základě tohoto programu hodlá rozhodnout, které brýle ve finále zvoli - zda HTC Vive či Oculus Rift.

My pak dodáme, že aktuálně virtuální realita počítá s rozlišením 1 080 x 1 200 pixelů a dobou odezvy pod 20 milisekund. Vykonstruovaný svět má pak šest milionů polygonů (ty jsou užívány při modelování trojrozměrných objektů), pročež na jejich zpracování běžný počítač nestačí. Jde totiž o dvoj- až trojnásobek počtu špičkové videohry.

Audi pokročilo s virtuálními showroomy, auta teď může prodávat i na Měsíci - 1 - Audi Virtual Reality 2016 prvni foto 01Audi pokročilo s virtuálními showroomy, auta teď může prodávat i na Měsíci - 2 - Audi Virtual Reality 2016 prvni foto 02Audi pokročilo s virtuálními showroomy, auta teď může prodávat i na Měsíci - 3 - Audi Virtual Reality 2016 prvni foto 03Audi pokročilo s virtuálními showroomy, auta teď může prodávat i na Měsíci - 4 - Audi Virtual Reality 2016 prvni foto 04
Audi již na počátku loňského roku představilo technologii virtuálních showroomů...

Audi pokročilo s virtuálními showroomy, auta teď může prodávat i na Měsíci - 5 - Audi Virtual Reality 2016 prvni foto 05Audi pokročilo s virtuálními showroomy, auta teď může prodávat i na Měsíci - 6 - Audi Virtual Reality 2016 prvni foto 06Audi pokročilo s virtuálními showroomy, auta teď může prodávat i na Měsíci - 7 - Audi Virtual Reality 2016 prvni foto 07Audi pokročilo s virtuálními showroomy, auta teď může prodávat i na Měsíci - 8 - Audi Virtual Reality 2016 prvni foto 08Audi pokročilo s virtuálními showroomy, auta teď může prodávat i na Měsíci - 9 - Audi Virtual Reality 2016 prvni foto 09Audi pokročilo s virtuálními showroomy, auta teď může prodávat i na Měsíci - 10 - Audi Virtual Reality 2016 prvni foto 10
...nyní je s jejich vývojem prakticky u konce. Systém již testuje u šesti německých prodejců

Zdroje: Audi, Car Advice

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

 

Autobazar

zobrazit vše