Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí
24.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dnes přijdete k dealerovi, prohlédnete si nabídku, nějaké auto vyzkoušíte a možná i nějaké objednáte. Změna nabídky si ale žádá i jiný styl prodeje.
Před pár lety jste mohli karosářské typy a s nimi související modely jednotlivých značek pomalu vyjmenovat na prstech jedné ruky. Dnes vám u některých výrobců nebudou stačit ani končetiny celé rodiny. Řada modelů se již ani nevejde do prodejen a tím pádem mohou jejich prodeje trpět. Automobilky se tak snaží nalézt řešení v aplikaci virtuálních showroomů a setkáváme se dokonce i s prodejem aut po internetu.
Nad těmito způsoby bychom se ještě před nedávnem ošívali, nicméně dnes online míří celý svět a pozadu tedy nehodlá zůstat ani automobilový segment. Nedávno jsme vám tak mohli představit virtuální showroomy Audi, dnes pro změnu zaskočíme na návštěvu k BMW. Šéfka divize prodejů budoucnosti Michele Fuhs prozradila, že dealerství, tak jak je známe, se postupně stanou minulostí. A stane se to rychleji, než si myslíme.
„Nic se sice neodehraje v nejbližších deseti dnech, ale rozhodně vám nemůžu potvrdit, že prodej aut bude v příštích 10 až 15 letech vypadat stejně jako dosud,“ dodává Fuhs. A zároveň potvrzuje, co jsme zmínili v úvodu. Tedy že nabídka BMW je v současné době na klasické showroomy již příliš velká. Mnichovská automobilka totiž nabízí desetkrát více modelů než před pouhou dekádou.
„Musíme kompletně přepracovat naši síť; nemůžeme mít kupříkladu v centru Amsterdamu dealerství o rozloze přes dva tisíce metrů čtverečných,“ uvedla dále Michele Fuhs. Dle ní je přitom hned několik možností, jak dané problémy vyřešit, výhradně virtuální prodej je ale mimo diskuzi. V takovém případě by totiž chyběl přímý kontakt mezi prodejcem a zákazníkem.
Místo toho BMW zvažuje dealerství stylizovaná do podoby luxusních butiků, které by doplnily areály umožňující kupříkladu také testovací jízdy. Došlo by tak na propojení digitálního světa i skutečných modelů. Razantní změny by ovšem měly být aplikovány až s příchodem roku 2018, do té doby zažije stávající dealerská síť jen menší otřesy vyžadující nižší investice.
BMW v současnosti nabízí desetkrát více modelů než před pouhými deseti lety
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 8 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz