BMW v Evropě potichu prodává řadu 5 s motorem 1,6, takovou „516i“

Označení BMW už déle nevypovídá o objemu motoru, novým zjištěním je jednotka 1,6 turbo v řadách 5 a X3.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW v Evropě potichu prodává řadu 5 s motorem 1,6, takovou „516i“

3.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW v Evropě potichu prodává řadu 5 s motorem 1,6, takovou „516i“

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Označení BMW už déle nevypovídá o objemu motoru, novým zjištěním je jednotka 1,6 turbo v řadách 5 a X3.

Vzpomínám si, jak vloni touto dobou na apríla na německých fórech proběhla zpráva, že BMW chystá do řady 5 benzinový čtyřválec s objemem 1,6 litru, který by doplnilo označením 516i na zádi. Rok se s rokem sešel a najednou se dozvídáme, že Mnichov už nějaký čas takový vůz v Evropě dokonce prodává a to zcela v tichosti. Než ale začnete hledat v ceníku označení 516i, ještě chvíli vyčkejte.

Automobilka takový motor utajuje označením 520i a nabízí ho zatím jen na některých trzích. Označení 516i nepoužívá zcela logicky, protože by o něho nemusel být žádný zájem, nevypadá dost honosně. Platí to už nějakou dobu minimálně v Řecku nebo v Turecku, odkud také pochází přiložené video s testem této mnohými dosud neobjevené motorizace. Podle posledních zpráv je stejný motor také usazen v útrobách faceliftované X3 (zadokolka s názvem sDrive20i). V obou případech je jednotka kombinována pouze s automatickou převodovkou, s manuálem si totiž zákazník nadále odváží 520i vybavené dvoulitrem o výkonu 184 koní. V našem ceníku je dvoulitr naštěstí nadále také u verze s automatem. Otázkou je, kdy se to změní.

Jaké má tedy skrývaná jednotka parametry? Čtyřválec 1,6 turbo má v 520i AT nižších 170 koní a disponuje točivým momentem 250 Nm (o 20 Nm méně). Jeho zrychlení na stovku se odehraje za 8,7 sekundy (o 8 desetin pomaleji) a maximálka 226 km/h je o 9 km/h nižší než u dvolitrového modelu. Zároveň svým objemem 1 592 centimetrů krychlových nedává příliš nápověd o svém původu, jelikož v řadě 1 (118i) a 3 (318i) se vyskytuje motor s objemem 1 598 cm3, třebaže má identické výkony. V řadě 5 dokáže například servírovat maximum točivého momentu ve větším rozsahu otáček. Čím nás však zcela zaráží, pak spotřebou, respektive emisemi, které jsou na vyšších hodnotách než u dvoulitru. Že by ho právě proto tajili?

Motivace automobilky je neznámá, BMW ale tento motor zřejmě servíruje pouze trhům (Turecko a nově právě Řecko), kde platí daňový systém, který znevýhodňuje (penalizuje) vyšší objemy. To se prý dotýká jednak cen vozů a dále i nákladů souvisejících s jejich užíváním. Modely řady 5 a X3 takový motor jinde nepoužívají. Je ale také možné, že si Němci jen na některých méně náročných trzích zkoušejí, co zákazníci snesou - v době downsizingu se snadno můžeme dočkat toho, že jednoho dne dostanete v rouchu modelu 520i místo dvoulitru parametry stejnou nebo velmi podobnou jedna-šestku a BMW vám ještě bude vyprávět, jak moc vám pomohlo...


BMW v Evropě potichu prodává řadu 5 s motorem 1,6, takovou „516i“ - 1 - BMW 516i  F10 2014 01BMW v Evropě potichu prodává řadu 5 s motorem 1,6, takovou „516i“ - 2 - BMW 516i  F10 2014 02BMW v Evropě potichu prodává řadu 5 s motorem 1,6, takovou „516i“ - 3 - BMW 516i  F10 2014 03
BMW 520i s benzinovým motorem 1,6 turbo je záležitostí jen tureckého a řeckého trhu. Doufejme, že se ho také brzy nedočkáme

Videotest BMW 520i F10 1,6 turbo

Zdroj: Carscoops

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše