BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d

Mnichovská automobilka představí v rámci faceliftu nejen posílený osmiválec 50i, ale i nový základní diesel, který by mohl stlačit základní cenu pod milion.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d

5.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovská automobilka představí v rámci faceliftu nejen posílený osmiválec 50i, ale i nový základní diesel, který by mohl stlačit základní cenu pod milion.

Současnou řadu 5 čeká brzy mezigenerační modernizace. Podle dostupných informací se tak stane letos v červenci a auto se téměř bez prodlení dostane do prodeje. BMW vcelku pochopitelně všechny detaily o změnách pečlivě tají, přesto už dnes víme, že lidé z vývojového oddělení dostali nařízeno zaměřit se především na přiostření jízdních vlastností a designéři podle očekávání zapracovali na světlech, náraznících a nepochybně také na nových odstínech laku karoserie, či alespoň čalounění kabiny.

Z neúplných zpráv jsme rovněž věděli, že se nenudilo ani oddělení vývoje motorů, podrobnosti (kromě pár čísel k přepracované verzi 550i) však chyběly. Ne že bychom nyní mohli sloužit vším, pár zajímavých dat však jeden ze členů fóra Bimmerpost přece jen získal - původní zdroj je přitom stejný jako v případě úniku dat k nové M4 a řadě 4 vůbec. Předně můžeme potvrdit parametry BMW 550i. Přepracovaná pohonná jednotka s označením N63TUB44, která se již montuje třeba do modelu 650i Gran Coupé, bude mít 330 kW, tedy 450 koní při 5 500 ot./min a nejvyšší točivý moment 650 newtonmetrů v rozmezí od 2 000 do 4 500 otáček.

Seznam motorizací dále obsahuje modely, které jsou známé také dnešním majitelům, jako třeba 528i, 535i, M550d, a přestože nemůžeme zcela vyloučit, že jejich výkony nebyly mírně pozměněny, zrovna o to teď nejde. Čeho si totiž nelze nevšimnout, je chystaná základní dieselová motorizace, která ponese na zádi nápis 518d. Co bude ukryto pod přední kapotou, snad nebude těžké odhadnout. Podle všeho bude vůz poháněný podladěným řadovým čtyřválcem o objemu 2,0 litru, který v 318d produkuje 143 koní a 320 newtonmetrů.

Proč se BMW rozhodlo ubrat na výkonu, je zcela zřejmé. Předně proto, aby mohlo srazit cenu o cosi níž a především nabídnout alternativu k Mercedesu E 200 CDI o výkonu 136 koní, případně Jaguaru XF 2,2D se 147 koňmi. Cenovka mnichovského dieselového základu známá není, dosud nejlevnější 520d s manuální převodovkou však startuje na 1 085 000 Kč a je proto dost možné, že se zdejšímu zastoupení podaří srazit „cenu od“ pod milion.

Dostupné informace dále potvrzují zajímavá rozšíření příplatkové výbavy - k dispozici budou třeba LED-mlhovky, asistent pro pohyb v dopravní zácpě (de facto autopilot pro pomalou jízdu v kolonách) nebo aktivní ochrana chodců - zřejmě něco na způsob systému City Saftey u Volva. Tajemství tedy znovu ubylo, více nám bude muset říci samotné BMW.


BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d - 1 - BMW 5 2013 facelift VIN kody 00BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d - 2 - BMW 5 2013 facelift VIN kody 01BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d - 3 - BMW 5 2013 facelift VIN kody 02
Dieselovým základem se stane verze 518d se čtyčválcem o výkonu 143 koní, který bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou

BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d - 4 - BMW 5 facelift spionazni foto 01BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d - 5 - BMW 5 facelift spionazni foto 02BMW 5 F10 2013: facelift odhalil četná tajemství, přijde i základní diesel 518d - 6 - BMW 5 facelift spionazni foto 03
Starší špionážní fotky naznačovaly část dnes potvrzených změn

Zdroj: Bimmerpost.com

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.