Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Boj strůjců zákazů dieselů v Německu se začíná obracet proti nim samotným
3.5.2019 | Petr Prokopec
V boji proti dieselům dlouho tahali za delší kus provazu, v poslední době ale jen počítají porážky. Sám šéf DUH nyní musí čelit žalobě.
Aktuálně asi neexistuje organizace, kterou by Němci nenáviděli více než Deutsche Umwelthilfe alias DUH. Ta nechvalně proslula zejména svým až fanatickým bojem proti dieselům, jenž vyústil v zákazy vjezdu naftových vozů do řady německých měst. DUH se však neomezuje pouze na toto téma, každý týden poukazuje přibližně na 30 prohřešků nejrůznějšího typu. A v zájmu občanů, tedy alespoň dle svých slov, vede zhruba 400 soudních pří ročně. Nedávno jí ovšem přibyla jedna, kdy se ze žalující strany změnila na obžalovanou.
Celý spor odstartoval ve chvíli, kdy DUH zažalovala německého dealera Mercedesu za to, že na internetu inzeroval jeden z nových modelů a přitom správně neinformoval o spotřebě paliva a emisích CO2. Něco takového je u našich západních sousedů bráno pomalu jako hrdelní zločin a nebylo tedy překvapivé, že DUH spor vyhrála a prodejce Mercedesu byl pokutován. Na rozdíl od městských radních, kteří proti oněm zákazům nedělají nic, ale nesložil ruce v klín.
K soudu v Karlsruhe tak zamířila další žaloba, agentura DUH však v jejím rámci vystupovala jako žalovaná strana. Dle onoho dealera jí rozhodně nejde o německé občany či ochranu životního prostředí, ale o jen a pouze o peníze - jen v roce 2017 jí soudní spory měly vynést skoro 2,2 milionu Eur (cca 56,53 milionu Kč), tedy více než čtvrtinu jejího celoročního rozpočtu. Jakékoliv kroky DUH proto mají být již ze své podstaty hlavně šikanózní, mající za cíl vydělat na čemkoli, na čem zrovna lze.
Označit jednání DUH tímto způsobem zatím soud odmítá, kroky DUH prý nemohou být po stránce legální napadány. To je ale jen jeden pohled na věc, který dealer Mercedesu ani nerozporuje - řeší spíše morální stránku věci a zřetelnou snahu DUH využívat pouhých chyb jiných k vlastnímu obohacení. To předseda soudního senátu Thomas Koch zcela neodmítá a do vynesení rozsudku, které očekáváno 4. července, může stuttgartský dealer přinést další důkazy, které by tento pohled na věc potvrzovaly.
Jsme tedy zvědavi, jak tento spor dopadne. Obecně neočekáváme nic dramatického, přesto jej ale nechceme bagatelizovat. Tato i další události vedou k tomu, že se aktivity agentury proti dieselům se stále více zajídají voličům a s nimi i politikům. Mnozí proto požadují, aby byla odříznuta od peněz daňových poplatníků. Tím by plnění jejího rozpočtu zůstalo už jen na soudních sporech a po aktuálním soudu může být problematické i to...


Šéf německé organizace DUH Jürgen Resch má za sebou bezpočet soudních sporů v pozici žalující strany. Nedávno však musel usednout na lavici obžalovaných a čelit nařčení z oportunismu. Z nehoršího venku stále není
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 7 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 9 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 10 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
