Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bratrovražedný souboj technicky stejné Toyoty s BMW skončil nečekaným debaklem
8.7.2019 | Petr Prokopec
Používají stejný motor, převodovku, přenos výkon a jedno je akorát o 40 kg těžší. Měl by to tedy být velmi vyrovnaný souboj, jenže není, ani trochu.
Říká se, že neexistuje nic jako špatná reklama. Nicméně asi i Toyota už musí být rozmrzelá z kritiky, jíž se dočkala nová Supra. Na pátou generaci čekal celý svět téměř dvě dekády, lednová premiéra však většinu fanoušků neuspokojila. Na jedné straně tu totiž byl poněkud kontroverzní design, v jehož případě jen málokterý otvor na karoserii je funkční. Pod ní byste pak marně hledali techniku Toyoty, místo toho japonská novinka ve velkém spoléhá na komponenty BMW - Supra totiž vznikla po boku nového Z4 a klíčové komponenty má úplně shodné.
Japonci sice od počátku prohlašují, že oba vozy jsou odlišné, je ale těžké tomu věřit, když Supru a Z4 M40i spojuje třeba naprosto identický motor o naprosto identickém výkonu 340 koní či identická osmistupňová automatická převodovka a identický pohon zadních kol. Je tedy vůbec možné, že kupé i kabriolet mířily jiným směrem - tedy stran faktu, že je dělí odlišný typ střechy? To se rozhodl zjistit Mat Watson z Carwow ve sprintu, kdy usedl za volant japonského kupé, zatímco pod plátno německého roadsteru nacpal jednoho ze svých kolegů.
Stalo se přitom něco nečekaného, Supra totiž svého příbuzného sfoukla jako svíčku. A to způsobem, který rozhodně neodpovídá 40kilovému rozdílu v hmotnosti. Mohlo by se tedy zdát, že Toyota odvedla mnohem lepší práci než BMW v rámci sladění motoru, převodovky a pohonu zadních kol. Disponovat by také mohla lepším softwarem i systémem Launch Control, kromě toho mohli Japonci i zapracovat na samotné pohonné jednotce a vylepšit tak kupříkladu její odezvu.
Možností, proč Supra nechala Z4 za zády, je hodně. Ta nejpravděpodobnější ale spočívá v tom, že Supra klame tělem a jakkoliv Toyota v případě výkonu uvádí „pouze“ 340 koní, vůz je takřka stoprocentně silnější. Když jej totiž nedávno vzal britský Car Throttle na motorovou brzdu, bylo z toho 376,6 hp, tedy dokonce 382 koní. Supra by tak byla stejně výkonná jako americké BMW Z4 M40i, které ovšem Mat stejně jako zbytek Evropy neměl k dispozici.
Samozřejmě nemůžeme dát hlavu na špalek a tvrdit, že Toyota stejně jako kdysi uvádí mnohem nižší výkon, než jaký ve skutečnosti dostanete. Nicméně fakt, že jednomu exempláři bylo naměřeno více koní, než kolika měl disponovat, zatímco druhý byl výrazně rychlejší než papírově shodný model, naznačuje, že tu nejspíše jisté čachry máme. Ostatně i proto možná ono americké BMW Z4 dorazilo až poté, co Toyota odhalila technické parametry své dlouho očekávané novinky.
Doufejme proto, že se co nejdříve objeví video, jehož středobodem budou právě americké verze Toyoty Supra a BMW Z4 M40i. Ty by poté nejprve měly zamířit na motorovou brzdu, abychom zjistili, jak na tom jsou s výkonem. V tuto chvíli ale očividně platí, že v Toyotě Supra dostanete citelně rychlejší auto, i když to papírové údaje ani nenaznačují.












Nová Toyota Supra ve sprintu sfoukla BMW Z4 M40i jako svíčku. Spíše než 40kilový rozdíl v hmotnosti za tím ale stojí vyšší než udávaný výkon japonského kupé
Zdroj: [ Carwow@Youtube]
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 11 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí klasikou s technikou, jakou už novou nekoupíte
před 8 hodinami
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
před 10 hodinami
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 11 hodinami
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, nafouklá bublina baterek pro elektromobily se blíží prasknutí
včera
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
