Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové srovnali inovovanou Škodu Fabia s konkurencí, na vítěze už nestačí
24.1.2019 | Petr Prokopec
Současná Škoda Fabia je na trhu už pět let a navzdory nedávnému faceliftu už je to na ní znát. Zlaté vavříny mezi malými vozy bral modernější konkurent z řad stejného koncernu.
Pokud Evropská unie nepřehodnotí své emisní cíle pro rok 2030, pod malými vozy se velmi pravděpodobně otevře propadliště dějin. Výrobci nebudou mít cenový prostor na to, aby pod jejich kapotu implementovali hybridní či zcela elektrický pohon, aniž by došlo k citelnému zdražení a se spalovacími motory je nadále nebude možné prodávat bez přílišného zatížení pokutami EU.Takový je alespoň názor šéfa koncernu VW Herberta Diesse. Pokud tedy dojde na jeho slova, Volkswagen Polo zmizí z povrchu zemského. A je více než logické, že sebou stáhne i Škodu Fabia a Seat Ibiza.
Je samozřejmě možné, že se nejčernější vize nenaplní, ale prostor pro jiné scénáře je malý. Tlak na snižování emisí v důsledku klimatických změn je enormní a automobilky mají v případě některých aut jen dvě možnosti. Přepřáhnout na elektrický pohon a prodávat je draho. Nebo nepřepřáhnout a prodávat je znovu draho - jednou kvůli technice, podruhé kvůli pokutě. Že nechtějí riskovat neúspěch na trhu s příliš drahým malým vozem, který by za stejné peníze nabízel méně než větří, je logické.
Pokud ale o malém autě uvažujete nyní, podobné myšlenky vás trápit nemusí. Příležitostí koupit v této třídě dobře, je nespočet a na hledání té nejlepší se čerstvě zaměřil kolega Matt Watson z britského Carwow. Jeho srovnávací test si vzal na paškál tři vozy, v němž figurují i dva ze zmíněných tří koncernových sourozenců, jimž se postavil jeden Japonec.
Za současný Volkswagen Polo v testu zaskočil technicky spřízněný Seat Ibiza, který se postavil modernizované Škodě Fabia stojící pro změnu na architektuře předchozí generace. Fabii jsme kdysi označili za špičku třídy, jenže to bylo před pěti léty. Dnes ji starší technika slouží spíše k tomu, že může přijít s nižší cenou. Vnitřním prostorem a zejména pak zavazadelníkem ji ovšem modernější Španěl překonává.
Překvapivé může být, že v této části vozu získává vůči Škodě Fabia kladné body také Toyota Yaris. Ta sice disponuje menším objemem, nicméně po sklopení zadních sedadel dokáže uvnitř ubytovat i horské kolo. Pokud byste jej však chtěli naložit do českého vozu, budete muset sáhnout i po gole. Stojí za tím i o osm centimetru delší rozvor, který japonskému zástupci přihrává i více místa na zadních sedadlech. Není ho ale tolik jako v Seatu.
Ibiza se kromě toho může pochlubit rovněž modernějším multimediálním systémem, její podvozek pak lépe pohlcuje nerovnosti než třeba Fabia. Mimo to je rovněž tišší a lépe i vypadá, ačkoliv v tomto ohledu jde jistě o subjektivní názor. Vůbec bychom se nedivili, kdyby řada lidí právě kvůli designu dala nakonec přednost Toyotě. Škoda ale bude v této oblasti stát vzadu i proto, že loňský facelift její partie z roku 2014 osvěžil jen velmi nepatrně.
Neznamená to ale, že Seat je zcela bez chybičky, ačkoliv srovnání s konkurencí nakonec vyhrál na celé čáře. Matt upozorňuje především na mizernou kvalitu plastů, výhrady však kupodivu má v tomto ohledu také k japonskému vozu. V jeho případě totiž středový tunel vůbec nepůsobí robustně, jako je tomu třeba u Škody Fabia. I proto ta bere stříbro, na Toyotu Yaris tak nakonec zůstala bronzová medaile.
Fabia tedy po pěti letech už na špičku třídy nemá, i tak si drží solidní úroveň. S novou generací se Seatem a VW velmi pravděpodobně srovná krok, na její příchod si ale budeme muset ještě počkat.














Matt Watson porovnal Seat Ibiza, Škodu Fabia a Toyotu Yaris. Vítězství nakonec přiřkl španělskému vozu i proto, že je oproti dvěma soupeřům o poznání novější a modernější
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
